Autor |
Wiadomość |
tutenhamon
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik f1 GQF
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 26 razy Wiek: 55 Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 1135 Skąd: Choszczno
|
Wysłany: 2015-04-17, 18:00 [D2 95 4.2PB
] Łącznik stabilizatora
|
|
|
Mam taki dylemat a mianowicie : zamówiłem łączniki stabilizatora według rocznika
A8 (D2) 08.1994r-01.2002r –wszystkie wersje silnikowe Wygląda to tak
byłem dziś na kanale i mam zamontowane takie
rocznikowo A8 (4E) 10.2002r-07.2010r –wszystkie wersje silnikowe .wszystko ładnie spasowane . I teraz pytanie które faktycznie powinny być zamontowane w moim roczniku?
|
_________________ Klimatyzacja problem Audi.
Amortyzatory, sprężyny, drążki, wahacze, łączniki, stabilizatory Audi.
|
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2015-04-17, 18:25
|
|
|
ja też miałem ten dylemat i przymierzałem oba. Zamontowałem ten pierwszy z dłuższą tulejką bo najlepiej się wpasował i moim zdaniem nie ma takiego naprężenia jak w przypadku tego z drugiego zdjęcia. |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2015-04-18, 07:07
|
|
|
też mam ten pierwszy, jepiej on pasuje niż ten drugi |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
tutenhamon
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik f1 GQF
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 26 razy Wiek: 55 Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 1135 Skąd: Choszczno
|
|
|
|
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2015-04-19, 12:41
|
|
|
dokładnie |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
tutenhamon
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik f1 GQF
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 26 razy Wiek: 55 Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 1135 Skąd: Choszczno
|
|
|
|
|
|
|
|
lesdud
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5hp24 ECX
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Leszek
Jeżdzę: S8 D2 preFL
Wiek: 42 Dołączył: 23 Sie 2014 Posty: 145 Skąd: ololice Inowrocławia
|
Wysłany: 2015-12-10, 13:55
|
|
|
Koledzy, a czy da się wymianę tego łącznika na lewarku- koziołku zrobić? czy sprężyna stabilizatora za mocno odbije i nie naciągnę tego?
Jak sobie najlepiej z tym poradzić i ile czasu zajmie wymiana tych łączników na obu stronach? |
|
|
|
|
karol208
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy Wiek: 41 Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 994 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2015-12-10, 14:09
|
|
|
Jeżeli będziesz stał na równym podłożu to nie ma żadnych naprężeń więc najlepiej podnieść obie strony równo. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
lesdud
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5hp24 ECX
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Leszek
Jeżdzę: S8 D2 preFL
Wiek: 42 Dołączył: 23 Sie 2014 Posty: 145 Skąd: ololice Inowrocławia
|
Wysłany: 2015-12-11, 00:08
|
|
|
Dzięki za podpowiedź. Oba łączniki wymienione w niecałą godzinę bez podnośnika i kanału. Bułka z masłem |
|
|
|
|
Arti1990
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: S8
Wiek: 34 Dołączył: 12 Mar 2016 Posty: 2 Skąd: podkarpacie
|
Wysłany: 2016-07-01, 11:02
|
|
|
pacjent audi S8 d2 polift, pytanie mam mianowicie auto było robione na warsztacie i przy zakładaniu osłony zauważyłem ze po jednej stronie łącznik stabilizatora jest założony z przodu wahacza a po drugiej od tyłu wahacza. Może mi ktoś podrzucić ale we wielowahaczu łączniki mają być z tyłu, dzwoniłem do nich powiedzieli że tak było jak mam teraz i fabryki nie będą poprawiać |
|
|
|
|
|
|
|
pioter
Master MOD
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1796 Skąd: Włocławek
|
|
|
|
|
Arti1990
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: S8
Wiek: 34 Dołączył: 12 Mar 2016 Posty: 2 Skąd: podkarpacie
|
Wysłany: 2016-07-01, 12:04
|
|
|
czyli tak jak myślałem oba łączniki mają być z tyłu, czytaj miedzy bananem a dolnym prostym wahaczem, jadę jurto niech to poprawią. |
|
|
|
|
|
|
|
johnnybravoojb
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 06 Lut 2017 Posty: 3 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2017-08-25, 02:40
|
|
|
Odświeżę trochę temat ... Chcę wymienić łączniki z przodu. Przy doborze części korzystam z TecDoc dużej hurtowni motoryzacyjnej, ale mam dylemat. Łączniki jakie dostępne są w ofercie to lewy + prawy (z obiema tulejami tego samego rozmiaru np. febi 19022) oraz tylko lewy ( z dużą tuleją dla przykładu również febi 19704). Na aucie obecnie mam założone dwa różne, ale nie pamiętam jaki po jakiej stronie. Auto jak dotąd jeździło po Belgii i Polscy "fachowcy" ręki do niego nie przyłożyli.
Teraz pytanie kupić dwa różne? Czy dwa równe? Nie mogę namierzyć po żadnych numerach prawego z dużą tuleją.
P.S. Z EPC wychodzi element 4D0411317K bez zaznaczenia strony montażu, a google wywala zdjęcia łącznika o obu równych tulejach. |
_________________ WAUZZZ4DZVN014628
|
|
|
|
|
krisker
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy Dołączył: 28 Lip 2015 Posty: 607 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2017-08-25, 06:37
|
|
|
Mi się krosuje tylko na 19022 (TRW JTS280, LM 1454203), pasuje na obie strony. ETKA wszystkie wersje rocznikowe i silnikowe pokazuje symetrycznie. |
|
|
|
|
|
|
|
johnnybravoojb
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 06 Lut 2017 Posty: 3 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2017-08-25, 16:33
|
|
|
No właśnie ... według etki/EPC i TecDoc wychodzi na to,że łączniki powinny być symetryczne i z obiema równymi tulejami. Nie wiem tylko jak rozumieć pierwsze posty w tym temacie - tj. wyraźnie większe naprężenia na takim zestawie łączników. |
_________________ WAUZZZ4DZVN014628
|
|
|
|
|
|