Autor |
Wiadomość |
dawid15
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 10 Mar 2015 Posty: 24 Skąd: Kępno
|
Wysłany: 2015-04-18, 18:04 [D3 preFL ALL
] Problem z poziomami zawieszenia
|
|
|
Witam, od kilkunastu dni posiadam A8 D3 z 2003r, trochę poczytałem i zdecydowałem się na samodzielne spolszczenie mojego MMI 2G. Sama operacja przebiegła bez problemów, kilka funkcji mi poznikało ale włączyłem je VCDS'em.
Niestety dzisiaj zauważyłem, że pomimo tego że na wyświetlaczu mam wszystkie 4 opcje ustawień zawieszenia to auto w ogóle nie reaguje na opcję KOMFORT tzn fizycznie auto ma tylko dwa poziomy - PODNIESIONY i DYNAMICZNY. Widziałem, że idzie przez kabel zmieniać wysokość całego zawieszenia ale czy można jakoś "włączyć" poziom KOMFORT, A może jest na to jakieś inne rozwiązanie? Ostatecznie gdy będzie to konieczne zrobie update MMI do anglojęzycznej wersji 5570, mam nadzieje że to pomoże.
Proszę o pomoc.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
|
|
|
jacek
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic/F1
Zasilanie: ON
Imię: Jacek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 16 razy Dołączył: 19 Wrz 2012 Posty: 286 Skąd: Kujawsko - Pomorskie
|
Wysłany: 2015-04-18, 18:31
|
|
|
Wydaje mi się że poziom komfort i automat są tą samą wysokością zawieszenia tylko inne są ustawienia twardości oraz auto - obniżania auta powyżej danej prędkości (Automatic) , tylko tryby Lift oraz dynamic zmieniają wysokość pojazdu. |
|
|
|
|
|
|
|
dawid15
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 10 Mar 2015 Posty: 24 Skąd: Kępno
|
Wysłany: 2015-04-18, 18:40
|
|
|
teraz mnie już zakręciłeś:) ale na 99,9% wydaje mi się, że miedzy liftem, comfortem a dynamic były wcześniej różnice wysokości. Dodam, że na poziom automatyczny też nic nie reaguje tak samo jak na comfort czy to w dół z liftu czy w góre z dynamic. |
|
|
|
|
aro51
Moje A8
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: F11
Pomógł: 38 razy Dołączył: 23 Lis 2010 Posty: 614 Skąd: Mazowieckie
|
|
|
|
|
|
|
|
dawid15
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 10 Mar 2015 Posty: 24 Skąd: Kępno
|
Wysłany: 2015-04-18, 19:57
|
|
|
Teraz po spolszczeniu jest dluga nazwa i widze dokladnie "zawieszenie pneumatycz...", ale kojarze ze wczesniej bylo air suspension - sport. Mowisz że to normalne, sam już nie wiem jak było, ale ciągle mi coś mówi że były jednak byly 3 poziomy. Czy ktos może, potwierdzić że w zawieszeniu sport są tylko te dwa poziomy pomimo ze na mmi są wszystkie 4 opcje? |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-04-18, 20:18
|
|
|
Wywal to spolszczenie bo osiwiejesz. Jak wywalisz zniknie ci wiekszośc problemów obecnych i przyszłych. Sprawdzone. |
|
|
|
|
|
|
|
Lukas134
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: 6HP26 GZA
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D3 & Corvette C4
Pomógł: 16 razy Wiek: 35 Dołączył: 12 Paź 2009 Posty: 1003 Skąd: Łosice
|
Wysłany: 2015-04-18, 21:15
|
|
|
Nie No ja juz dawno na spolszczylem u siebie MMI i nigdy błędów nie było 😉jeżeli masz zawieszenie sport to miedzy dynamic i komfort nic sie nie zmienia w wysokości jedynie twardość 😉 |
_________________ Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce:
Auto Audi A6 C6
Silnik BDW 2.4 177 KM. Wyciek płynu chłodniczego.
|
|
|
|
|
dawid15
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 10 Mar 2015 Posty: 24 Skąd: Kępno
|
Wysłany: 2015-04-18, 21:33
|
|
|
Więc widocznie tak musi być:)
I jeszcze jedno krótkie pytanie na koniec które mi się teraz nasunęło czy wysokość w zawieszeniu sport i w fabryczym s8 się różni czy jest taka sama?:) |
|
|
|
|
|
|
|
jacek
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic/F1
Zasilanie: ON
Imię: Jacek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 16 razy Dołączył: 19 Wrz 2012 Posty: 286 Skąd: Kujawsko - Pomorskie
|
Wysłany: 2015-04-18, 21:40
|
|
|
Podwozie standardowe:
Następujące programy mogą być wybierane ręcznie lub automatycznie:
Tryb „automatic“:
Jest to podstawowy poziom zawieszenia, mający na celu zapewnienie komfortu jazdy i dostosowanie odpowiedniej charakterystyki tłumienia. Powyżej prędkości 120 km/h następuje po 30 sekundach obniżenie o 25 mm („Obniżenie na autostradzie“). To obniżone położenie nadwozia powoduje poprawienie aerodynamiki i zmniejszenie zużycie paliwa.
Tryb „comfort“:
Wysokość samochodu jest taka, jak w trybie „automatic“, słabsze jest jednak tłumienie niż w trybie „automatic“ w dolnym zakresie prędkości, połączone z dalszym zwiększeniem komfortu jazdy w stosunku do trybu „automatic“.
Nie następuje automatyczne obniżenie w czasie jazdy na autostradzie.
Tryb „dynamic“:
Samochód jest obniżony w stosunku do trybu „automatic“ o 20 mm. Automatycznie zostaje nastawiona charakterystyka tłumienia o sportowym charakterze. Od prędkości 120 km/h następuje po 30 sekundach dalsze obniżenie o 5 mm („Obniżenie na autostradzie“).
Tryb „lift“:
Samochód jest podniesiony o 25 mm w stosunku do trybu „automatic“, dopasowanie takie przeznaczone jest do warunków jazdy komfortowej jak w trybie „automatic“.
Podwozie sportowe:
Tryb „automatic“:
Podstawowy poziom zawieszenia samochodu odpowiada trybowi „dynamic“ podwozia standardowego, a zorientowane na sportową jazdę dopasowanie posiada odpowiednio dostosowywaną charakterystyką tłumienia (dopasowanie bardziej komfortowe niż w trybie „dynamic“). Od 120 km/h następuje po 30 sekundach dalsze obniżenie o 5 mm („Obniżenie na autostradzie“).
Tryb „dynamic“:
Poziom zawieszenia samochodu jak tryb „automatic“ podwozia sportowego,
dopasowanie sportowe, twarde z odpowiednio dopasowaną charakterystyką amortyzatorów.
Powyżej prędkości 120 km/h następuje po 30 sekundach obniżenie o 5 mm („Obniżenie na autostradzie“).
Tryb „comfort“:
Poziom samochodu jak w trybie „automatic“podwozia sportowego, jednak niższe jest tłumienie niż w trybie „automatic“ w dolnym zakresie prędkości. Nie następuje automatyczne obniżenie w czasie jazdy na autostradzie.
Tryb „lift“:
Samochód jest podniesiony o 25 mm w stosunku do trybu „automatic“, dopasowanie zorientowane jest na tryb sportowy.
Dane z Audi ssp 292 |
|
|
|
|
dawid15
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 10 Mar 2015 Posty: 24 Skąd: Kępno
|
Wysłany: 2015-04-18, 22:54
|
|
|
Wszystko jasne, dziekuje za odpowiedzi
Pozdrawiam |
|
|
|
|
|
|
|
|