Autor |
Wiadomość |
gacuś
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Andrzej
Jeżdzę: S8
Dołączył: 27 Gru 2013 Posty: 201 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2015-04-24, 15:53 [S8 D2 98 LPG
] szarpanie skrzyni
|
|
|
witam,wpisywałem w szukajkę-szarpanie skrzyni i wychodzi mi ponad 500 tematów,dlatego postanowiłem załozyc ten temat.zauważyłem ostatnio takie zachowanie skrzyni,jak auto zimne to przy przełożeniu z P na R,albo D,występuje znaczące szarpnięcie,z tym że z P na R mocniejsze,natomiast jak auto sie zagrzeje to szarpnięcia znaczaco ustają.i druga sprawa która zauwazyłem,to jak jadę dlużej,np.autostradą i przycisnę mocniej gaz żeby skrzynia zredukowała bieg to zdarza się,że redukcja nastepuje z mocnym metalicznym uderzeniem.natomiast przy krótszych odcinkach z domu do pracy,albo z powrotem biegi zmienia płynnie.i teraz nie wiem czy powinienem sie juz martwić?robiłem niedawno dwie wymiany oleju w skrzyni statyczne. |
|
|
|
|
|
|
|
maaster
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: D2
Wiek: 34 Dołączył: 13 Kwi 2015 Posty: 16 Skąd: DOLNYŚLĄSK
|
Wysłany: 2015-04-24, 16:35
|
|
|
podpinam sie do kolegi, przy przelaczeniu z D na R czuc ewidentnie szarpnięcie i z luzu na D również, jeśli chodzi o jazde ciagła to biegi zmieniaja sie płynnie nie wazne czy przy redukcji czy na drive czy na tip. Za to zauważylem ostatnio ze przy dojezdzaniu do krzyzowki jak jade spokojnie to przy wsrzuceniu przez automat czuc 1 biego uderzenie - to ostatnie zdarza sie sporaadycznie ale sie zdarza.
Wydaje mi sie ze to normalne ze zdarzają mu sie pomyłki ale chciałbym usłyszec od uzytkowników ze to normalny obiaw i mam sie nie martwić
Skrzynia rowniez po wymianie olei i filtrów w aso z fakróra na prawie 2k |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-04-24, 16:37
|
|
|
4hp sa takie niekulturalne przy wstecznym i spokojnej jeździe i wiele o tym pisano już. 5 i 6 hp ma cykac bez najmniejszego szarpania. |
|
|
|
|
gacuś
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Andrzej
Jeżdzę: S8
Dołączył: 27 Gru 2013 Posty: 201 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2015-04-24, 17:06
|
|
|
no ale moja,to jest już 5hp. |
|
|
|
|
|
|
|
gacuś
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Andrzej
Jeżdzę: S8
Dołączył: 27 Gru 2013 Posty: 201 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2015-04-24, 17:07
|
|
|
i wogóle wydaje mi się,że na tipie pracuje jakoś bardziej kulturalnie. |
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 2015-04-24, 17:07
|
|
|
Zawieszenie skrzyni i tylnego mostu do sprawdzenia , u mnie jest tak ze jak zaciagne ręczny to przejscie z P na R jest praktycznie niewyczuwalne a bez recznego czuć szarpnięcie . |
_________________ Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044 |
|
|
|
|
|
|
|
gacuś
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Andrzej
Jeżdzę: S8
Dołączył: 27 Gru 2013 Posty: 201 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2015-04-24, 19:35
|
|
|
może cos w tym jest,bo jak stoję w korku,to jak na jedynce daję trszkę gazu to nie rusza płynnie tylko szarpnie,jak odpuszcze,znowu szarpnie. |
|
|
|
|
gacuś
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Andrzej
Jeżdzę: S8
Dołączył: 27 Gru 2013 Posty: 201 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2015-04-24, 19:36
|
|
|
na tylnym moście sa jakies poduszki?a może to wał? |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-04-24, 19:37
|
|
|
Są poduszki. Na samym tyle. |
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2015-04-24, 22:22
|
|
|
niekulturalne ?
Wręcz są nieuprzejme i pyskate.
Sprawdź wszystkie połączenia gumowo-metalowe:
Poduszki skrzyni biegów, tylnego mostu, silnika
Tuleje ławy silnika i tylnego mostu
U mnie szarpanie przy wybieraniu selektorem nie ma. Za to potrafi czasami zrobić ostre przywalenie w plecy podczas redukcji z 3->2 lub zapinania 3->4
U mnie do wymiany mam poduszkę tylnego mostu i poduszki prawe silnika i skrzyni. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
Pawulon_90
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: Audi S8
Pomógł: 1 raz Wiek: 34 Dołączył: 14 Lut 2011 Posty: 114 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 2015-04-25, 03:47
|
|
|
Moim zdaniem winna bedzie plyta sterujaca kanaliki beda pozapychane itd sam tak mam i bd ja wymienial i zobaczymy czy bd roznica |
|
|
|
|
gacuś
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Andrzej
Jeżdzę: S8
Dołączył: 27 Gru 2013 Posty: 201 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2015-04-25, 08:22
|
|
|
to najpierw posprawdzam te poduchy. |
|
|
|
|
|
|
|
Kolmax1992 [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-06-23, 17:36
|
|
|
Nie będę zakładał nowego tematu, więc się zapytam. Posiadam 4hp24 i fakt nie jest kulturalna w pracy ale działa bez zarzutu. Pytanie czy bawić się w wymianę oleju? Czy dopiero jak się będzie coś jej robić. Po wymianie oleju mogą wystąpić jakieś wycieki...
Jeśli olej to jaki polecacie? Wymianę mogę sam przeprowadzić ? |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-06-23, 18:40
|
|
|
I znowu to samo....
Tak trza sie bawic w wymiane i możesz zrobic to wraz z filtrem sam a jak to poczytaj na forum. |
|
|
|
|
|
|
|
gacuś
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Andrzej
Jeżdzę: S8
Dołączył: 27 Gru 2013 Posty: 201 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2015-06-27, 09:01
|
|
|
Pawulon_90 napisał/a: | Moim zdaniem winna bedzie plyta sterujaca kanaliki beda pozapychane itd sam tak mam i bd ja wymienial i zobaczymy czy bd roznica |
to daj znac czy się coś poprawiło. |
|
|
|
|
|