Autor |
Wiadomość |
grzybek86
Moje A8
Rocznik: 2014
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8L D4
Wiek: 38 Dołączył: 25 Kwi 2011 Posty: 601 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 2015-05-05, 13:16 [D2 FL ALL
] Wibracje samochodu powyżej 130km/h
|
|
|
Witam. Od niedawna zauważyłem że samochód powyżej 130 zaczyna strasznie wibrować, w mniejszych predkościach chyba tego nie ma albo jest tak delikatne zę prawie nie wyczuwalne ze wzgledu na stan dróg w mojej okolicy. zrobiłem kilka testów i z mojej opini wynika ze gdzieś sa luzy na przeniesieniu napedu.
Mogłby ktoś mi powiedzięc ile jest przegubów, krzyżaków itp. bo zastanawiam sie nad wymiana wszystkiego, zeby potem co chwila nie robic po kolei.
aha dodam ze opony mam nowe a koła były wyważane |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-05-05, 13:36
|
|
|
O wibracjach tu juz ksiązki pisano. Podpore sprawdzałes? przeguby,poduchy także tylnego dyfra? |
|
|
|
|
|
|
|
pawelbtw
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 5.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 33 Dołączył: 21 Sie 2012 Posty: 82 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 2015-05-05, 18:28 Re: Wibracje samochodu powyżej 130km/h
|
|
|
grzybek86 napisał/a: |
Mogłby ktoś mi powiedzięc ile jest przegubów, krzyżaków itp. bo zastanawiam sie nad wymiana wszystkiego, zeby potem co chwila nie robic po kolei.
|
Przegubów łącznie masz 8, po 2 na każdą półoś. Jeśli zdecydujesz się na wymianę półosi, to postaraj się razem z przegubami. Mi drgania ustały, właśnie po wymianie przegubu wewnętrznego z tym, że u mnie działo się to w mniejszym przedziale prędkości.
Ale tak jak kolega wyżej napisał, multum rzeczy ma na to wpływ |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-05-05, 19:39
|
|
|
Przegubów jest 10 bo wał ma jeszcze dwa. |
|
|
|
|
|
|
|
r4q
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 7 razy Dołączył: 18 Lis 2013 Posty: 151 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2015-05-05, 21:25
|
|
|
i mimo, że opony i koła wykluczyłeś to warto jeszcze dodać do listy pierścienie centrujące - u mnie to stwarzało problem w podobnym przedziale prędkości |
_________________
|
|
|
|
|
grzybek86
Moje A8
Rocznik: 2014
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8L D4
Wiek: 38 Dołączył: 25 Kwi 2011 Posty: 601 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 2015-05-06, 20:36
|
|
|
u mnie jest podpora do wymiany i zobaczymy co jeszcze, bo wyczaiłem ze jak szybko zahamuje i dam gaz to jak uderzenie czyli gdzies bedzie spory luz juz |
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2015-05-06, 21:14
|
|
|
grzybek86, Poduszki tylnego mostu polecam jeszcze sprawdzić |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
grzybek86
Moje A8
Rocznik: 2014
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8L D4
Wiek: 38 Dołączył: 25 Kwi 2011 Posty: 601 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 2015-05-25, 17:45
|
|
|
no i tak wymienione 2 półośoski bo były luzy i nadal jest pukniecie ale naprawde znikome ale wibracje nie ustąpiły.
jeszcze obstawiam czy czasami tarcze juz nie beda biły bo kwalifikuja sie do wymiany ale te pierścienie ktore ktos opisał wyzej |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2015-05-25, 20:02
|
|
|
o le dobrze pamiętam do danishow miał takie objawy i przesmarował na nowo wszystkie przeguby i pomogło.
U mnie natomiast była przyhamowana opona i lekko podgięta felga. Felge wyprostowałem a opony tak pozamieniałem miejscami że teraz tylko przy 110-120km/h mam lekkie wibracje a poza tym smiga jak "cza" .Albo mi sie zetrze ta jedna opona albo bede musiał kupić inną <niewiem> zobaczymy |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
grzybek86
Moje A8
Rocznik: 2014
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8L D4
Wiek: 38 Dołączył: 25 Kwi 2011 Posty: 601 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 2015-05-25, 21:04
|
|
|
no ja koła bym wykluczyl bo na poczatku roku z autem bylo wszystko ok i zaczeło sie robic na zimowkach przekladka na letnie nie rozwiazala problemu. jedynie albo pierscienie albo tarcze bo juz zjechane sa |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2015-05-25, 21:26
|
|
|
Jeśli wibracje są podczas jazdy to nie tarcze. Jeśli bije przy hamowaniu to wtedy na 80% tarcze. |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
grzybek86
Moje A8
Rocznik: 2014
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8L D4
Wiek: 38 Dołączył: 25 Kwi 2011 Posty: 601 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 2015-05-25, 21:29
|
|
|
no tak przy krzywych tarczach bicie jest na kierownicy odczuwalne. a u mnie na kierze nic tylko cale auto wpada w rezonans brak mi juz pomyslow. a dyfer? |
|
|
|
|
|
|
|
grzybek86
Moje A8
Rocznik: 2014
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8L D4
Wiek: 38 Dołączył: 25 Kwi 2011 Posty: 601 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 2015-05-25, 21:30
|
|
|
no tak przy krzywych tarczach bicie jest na kierownicy odczuwalne. a u mnie na kierze nic tylko cale auto wpada w rezonans brak mi juz pomyslow. a dyfer? |
|
|
|
|
grzybek86
Moje A8
Rocznik: 2014
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8L D4
Wiek: 38 Dołączył: 25 Kwi 2011 Posty: 601 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 2015-05-26, 17:57
|
|
|
no i jak chłopaki ewentualne luzy na dyfrze moge miec wpływ ze samochów wpada w wibracje? |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2015-05-26, 21:18
|
|
|
Może mieć jeśli podpora boczna lub tylna będzie wywalona. Tylną jeszcze można z kanału zobaczyć, jak wygląda, w jakim stanie są gumy, ale z tą boczną to już gorzej.
Posciągaj osłony przegubów szczególne wewnętrznych zobacz w jakim są stanie i je na nowo przesmaruj. |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|