Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 00 4.2PB/LPG ] Pasek rozrządu  
Autor Wiadomość
beyer28 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 871
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-05-28, 20:41   [D2 00 4.2PB/LPG ] Pasek rozrządu

Witam. Proszę Was o ocenę mojego paska rozrządu, mam wrażenie, że jest zbyt luźny. Rozrząd 20tys temu wymieniany. Do poprawy? Jak myślicie?
https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be
Luźna jest górna część paska, dolna napięta. Przy lekkim przekręceniu wałem wszystko napięte wzorowo.
Półtora roku temu było sprawdzane i wtedy było to samo
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 39
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2015-05-28, 21:18   

Mario u mnie to samo. Śmigam i tankuje gaz :) bez problemowo. Prawdopodobnie jest to efekt napinania się głowicy ( sprężania ) po zgaszeniu motoru. Ciekawostka jest taka że po zdjęciu paska nagle ucieka prawa głowica ( 1,2,3,4 ) ona napręża na pasek który się napina w dolnej części a w górnej luzuje.
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
beyer28 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 871
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-05-28, 21:49   

ernesto, Sporo czytałem, że silniki V tak mają, ale dla człowieka "laikowatego" jak ja :] luz wydaje się spory. Dzięki Erni za odp
_________________
4.2 ASG 299 km katalizatory.

Objawy awarii DPF - zapchania filtra cząstek stałych Audi A6 C6 i C7 oraz A8

-------------
 
 
szeryfisch 
Moje A8


Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 1294
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2015-05-28, 21:50   

kolego beyer28 - jest źle, w przypadku polifta pasek ma byc zawsze napiety. Napinacz jest hydrauliczny i ma działanie jednostronne. Ten luz gdzies sie gubi a przy zmiennych fazach rozrzadu ma to znaczenie.

kolego ernesto - w przypadku prelifta pasek moze byc luzny w niektórych pozycjach ustawienia silnika. Tu napinacz jest sprezynowy i ma działanie dwustronne.
_________________
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
 
 
beyer28 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 871
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-05-28, 21:59   

szeryfisch napisał/a:
kolego beyer28 - jest źle, w przypadku polifta pasek ma byc zawsze napiety.

To napisz coś więcej, co może to powodować. Szczerze to przeczytałem trochę na ten temat i powiem Ci, że raz piszesz tak, a raz inaczej. Żeby nie być gołosłownym:
http://www.a8team.pl/view...der=asc&start=0
Rozwiń to trochę skoro jesteś mechanikiem
 
 
beyer28 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 871
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-05-28, 22:13   

Gdyby coś z napinaczem było nie teges to dół też by był luźny, a jest dobrze napięty <hmm> i wystarczy lekko ruszyć wałem i wszystko napina się dobrze
 
 
szeryfisch 
Moje A8


Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 1294
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2015-05-28, 22:58   

Czlowiek uczy sie cale zycie i dopiero później stwierdziłem ze kazdy polift ma zawsze napiety rozrzad. Napinasz wstepnie pasek rolką mimosrodową, reszte robi napinacz hydrauliczny na drugiej rolce. Zeby go cofnac trzeba naprawde duzej dzwigni - pasek nie jest w stanie tego zrobic. Ten napinacz działa jednokierunkowo tzn wysuwa sie sam z siebie, natomiast wcisnąc go jest ciezko. Kompensuje wyciagniecie paska...
Post który wykopałes jest z 2012r, wtedy porównywałem to do ABZ w kórym pasek moze byc luźny. Po kilkudziesieciu rozrzadach w AQF, AQH itp wiem ze ma byc zawsze napiety.
W twoim przypadku luz jest niewskazany z racji zmiennych faz rozrzadu, poza tym tak wielki luz (widoczny na filmie) na pewno nie bedzie dobrze wybrany bo napinacz nie ma takiego skoku. Owszem jak ruszysz wałem to sie góra napnie, ale nadmiar paska gdzies pozostanie. Całe szczescie ze na wale jest tak ciasno ze pasek nie moze zeskoczyc, inaczej juz zdejmowałbys głowice.
Gdyby to bylo moje auto to juz dawno bym tam zajrzał.
_________________
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 39
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2015-05-29, 06:13   

szeryfisch napisał/a:
Czlowiek uczy sie cale zycie ...
...kolego ernesto - w przypadku prelifta pasek moze byc luzny w niektórych pozycjach ustawienia silnika.

;) Dzięki Ci Paweł za dodatkowe korepetycję <okok>
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4799
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2015-05-29, 06:18   

szeryfisch napisał/a:
Czlowiek uczy sie cale zycie i dopiero później stwierdziłem ze kazdy polift ma zawsze napiety rozrzad. Napinasz wstepnie pasek rolką mimosrodową, reszte robi napinacz hydrauliczny na drugiej rolce. Zeby go cofnac trzeba naprawde duzej dzwigni - pasek nie jest w stanie tego zrobic. Ten napinacz działa jednokierunkowo tzn wysuwa sie sam z siebie, natomiast wcisnąc go jest ciezko. Kompensuje wyciagniecie paska...
Post który wykopałes jest z 2012r, wtedy porównywałem to do ABZ w kórym pasek moze byc luźny. Po kilkudziesieciu rozrzadach w AQF, AQH itp wiem ze ma byc zawsze napiety.
W twoim przypadku luz jest niewskazany z racji zmiennych faz rozrzadu, poza tym tak wielki luz (widoczny na filmie) na pewno nie bedzie dobrze wybrany bo napinacz nie ma takiego skoku. Owszem jak ruszysz wałem to sie góra napnie, ale nadmiar paska gdzies pozostanie. Całe szczescie ze na wale jest tak ciasno ze pasek nie moze zeskoczyc, inaczej juz zdejmowałbys głowice.
Gdyby to bylo moje auto to juz dawno bym tam zajrzał.
-nie zgadzam się z tym
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2015-05-29, 08:24   

pepi, Twoja wypowiedź jak zwykle wyczerpująca :D
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
beyer28 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 871
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-05-29, 08:47   

szeryfisch, ok, dzięki za rozjaśnienie tematu.po to pytam, bo mi też nie podoba siętaki luz na pasku, ale żeby po 20 tys od wymiany <boisie> myślisz, że to napinacz nawalil ?
pepi, myślisz, że ten luz to norma?
_________________
4.2 ASG 299 km katalizatory.

Objawy awarii DPF - zapchania filtra cząstek stałych Audi A6 C6 i C7 oraz A8

-------------
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2015-05-29, 13:18   

pepi napisał/a:
-nie zgadzam się z tym
Pepi prosiłem już.
Piszemy tak :

Nie zgadzam sie z tym, ponieważ.....(i tu twoje rozwinięcie bla bla bla) :)
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2015-05-29, 16:31   Re: Pasek rozrządu

beyer28 napisał/a:
Witam. Proszę Was o ocenę mojego paska rozrządu, mam wrażenie, że jest zbyt luźny.

Tak jak jest teraz to zdecydowanie za luźno.
Kiedyś zaglądałem na ten twój pasek, już nie pamiętam kiedy to było ale wtedy tak nie latał.

Albo padł napinacz hydrauliczny albo rolka napinająca była słabo dokręcona i się poluzowała - obstawiam raczej to pierwsze i to już nie pierwszy przypadek będzie.

Mam wrażenie, że ostatnio jakość części zamiennych się pogorszyła....
jak kupuję części w zamiennikach to tylko dobrej jakości..... napinacze NTN to takie co idą w oryginale a już w kilku rozrządach padły po kilku miesiącach użytkowania <onie>
Pompy wody też padają..... jakaś masakra <boisie>
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4799
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2015-05-29, 21:40   

dobra chcieliście to macie bo ja zaganiany jestem i nie mam kiedy a po nocach szukam baby i nie zaglądam tu więc tak
Nie luzujecie kuł nie napinacie tak jak powinno to jak ma być ok ?
Po to się luzuje koła aby pasek tak samo naciągnąć .
Pompy i rolki i tłumiki -bo to nie jest napinacz tylko tłumik drgań !!!!!!!!!!!!!!!!!!
Napina się rolką
Pasek się luzuje ale to z winy charakterystyki silnika jedna strona cylindrów walczy z drugą

Pompy padają tak jak wszystko ale ja nie zauważyłem aż takiego spadku formy jak ktoś przesadzi z napinaniem to ma jak ma sam mam pompę za 70 pln i działa pasek za 60 pln
tłumik drgań za 88 pln
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2015-05-29, 22:04   

Pepi ja nie luzowałem u siebie i nie mam takiego luzu mimo posiadania ABZta.

A co do szukania baby to nic na siłe napaleńcu bo bedzie pan niezadowolony :D
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.