Autor |
Wiadomość |
riki76
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: było D2ABZ, D3BFM jest D4 CDSB
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Gru 2009 Posty: 709 Skąd: Dolnyśląsk
|
Wysłany: 2015-05-29, 20:50 [D3 preFL ALL
] Kodowanie akumulatora
|
|
|
Witam
Mam pytanko odnośnie akumulatora, co chwilę wyświetla mi że bateria słaba mimo że tak nie jest...(auto nowy zakup) podłączyłem VCDS i prawdopodobnie akumulator nie jest zaadoptowany/kodowany jak to zrobić????? jeżeli na akumulatorze brak numeru który należy wpisać w VCDS, są tylko parametry 100Ah 800A 12V i numer 600.044 |
_________________ https://www.youtube.com/watch?v=yGtpl0p0AXs
|
|
|
|
|
|
|
|
slas
Użytkownik
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 2.7
Skrzynia: manual
Zasilanie: ON
Imię: Sławomir
Jeżdzę: Audi A6
Dołączył: 18 Sty 2014 Posty: 22 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 2015-05-29, 20:58 aku
|
|
|
Masz nowy akumulator? Jeśli tak to na nim są numery na naklejce albo wytopione na dole. |
|
|
|
|
|
|
|
slas
Użytkownik
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 2.7
Skrzynia: manual
Zasilanie: ON
Imię: Sławomir
Jeżdzę: Audi A6
Dołączył: 18 Sty 2014 Posty: 22 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 2015-05-29, 21:02 aku
|
|
|
Sprawdź na klemie date produkcji. Chyba że masz nowy aku to jeśli ma inne parametry niż stary to go trzeba wkodować a jeśli takie same to bez kodowania będzie chodził dobrze. |
|
|
|
|
riki76
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: było D2ABZ, D3BFM jest D4 CDSB
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Gru 2009 Posty: 709 Skąd: Dolnyśląsk
|
Wysłany: 2015-05-29, 21:41
|
|
|
na naklejce są tylko parametry i numer 600.044 ale to numer katalogowy....ale poszukam czy nie ma jakiegoś wytopionego, a jeżeli jest to wystarczy ten numer wpisać w VCDS? |
_________________ https://www.youtube.com/watch?v=yGtpl0p0AXs
|
|
|
|
|
|
|
|
rav85
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Marek
Jeżdzę: Huracan Perf&Maclaren600LT
Pomógł: 4 razy Dołączył: 26 Sty 2015 Posty: 258 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-05-30, 08:00
|
|
|
akumulator chyba powinien być 95 lub 110Ah, jeżeli wywala ci błąd słabego akumulatora to podjedz do sklepu który się zajmuje sprzedażna lub warsztat i niech sprawdza Ci parametry rozruchu.
wyjmij akumulator i sprawdź czy jest pod korkami elektrolit w moim poprzednim akumulatorze który miał 6 miesięcy cele były zupełnie suche
akumulator koduje się następująco:
Audi A8 (4E) Battery Replacement
This procedure details how to replace a battery in a vehicle using a separate battery management control module. See the separate instructions for models where the battery management control module is a slave/subsystem of the gateway.
The following procedure does assume you are using a battery supplied by VW/Audi, all necessary details for the following steps can found on the battery itself. Make sure to refer to the factory repair manual in order to fulfill all additional prerequisites.
[Select]
[61 - Battery Regulation]
[Coding - 07]
Use the pull down menu to select the battery (slave) listed as #1.
[Battery Coding]
• Enter the new Battery Part Number (10 or 11 digits). - tutaj trzeba poszukać na necie dodawania odpowiadającemu twoim parametra aku
• Enter the new Battery Serial Number (10 digits). - ostatnie 10 cyfr z naklejki akumulatora
• Select the new Battery Vendor. do wyboru - banner, moll , varta i coś jeszcze
[OK]
[Do it!]
[Close Controller, Go Back - 06]
Your new Battery should now be coded and the Battery Control Module should be aware of the new Battery.
Note: The 10 digit serial number may be preceded by the Battery Vendor Code, for instance VA0. See examples below:
Click on thumbnail image to enlarge.
If the code is VA0310314E04G then drop the VA0 and just enter 310314E04G as the Serial Number.
nie zawsze przyjmuje kodowania akumulatora trzeba poszukać numerów na necie
mi np dla Varty silver 110Ah/920A przyjął kodowanie
4E0915105D
0409536083
varta 110/920 |
|
|
|
|
riki76
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: było D2ABZ, D3BFM jest D4 CDSB
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Gru 2009 Posty: 709 Skąd: Dolnyśląsk
|
Wysłany: 2015-05-30, 10:17
|
|
|
Nie chce wpisywać innego kodu dla parametrów dla większego akumulatora, mój ma 100 Ah i dla takiego szukam kodu. nie wiem czy można wpisać inny ale raczej nie. |
_________________ https://www.youtube.com/watch?v=yGtpl0p0AXs
|
|
|
|
|
|
|
|
riki76
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: było D2ABZ, D3BFM jest D4 CDSB
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Gru 2009 Posty: 709 Skąd: Dolnyśląsk
|
Wysłany: 2015-05-30, 12:54
|
|
|
Wpisałem kody dla aku 110Ah i śmiga aż miło ;-) tylko nie wiem czy nie będzie przeładowywać teraz akumulatora .. .Na długich trasach oczywiście ... |
_________________ https://www.youtube.com/watch?v=yGtpl0p0AXs
|
|
|
|
|
opicasso
Użytkownik
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic+F1
Zasilanie: ON
Imię: Miłosz
Jeżdzę: A8 D4,D3
Pomógł: 4 razy Dołączył: 13 Gru 2012 Posty: 49 Skąd: ONY
|
Wysłany: 2015-05-30, 16:35
|
|
|
zaleca sie akumulator boscha lub warty 110, dodatkowo musisz wpisac go w sterownik, zglosc sie do kogos kto ogarnia vcdsa albo vasa |
|
|
|
|
|
|
|
riki76
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: było D2ABZ, D3BFM jest D4 CDSB
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Gru 2009 Posty: 709 Skąd: Dolnyśląsk
|
|
|
|
|
WiZ
Moje A8
Rocznik: 2015
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Slawek
Jeżdzę: S8 D4
Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2010 Posty: 113 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2016-01-09, 17:26
|
|
|
Wlasnie zakupilem akumulator Bosch 110Ah/920A.
Sa na nim tylko dwa kody, ktore maja 9 i 10 cyfr.
W vagu potrzebuje 10 i 11 cyfrowe kody.
Jak zakodowac taka baterie? Syszalem,ze Bosch i Varta to to samo.
Moze ktos ma te dwa kody? Szukalem na necie i nie moge znalezc.
Ktos pomoze? |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
WiZ
Moje A8
Rocznik: 2015
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Slawek
Jeżdzę: S8 D4
Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2010 Posty: 113 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2016-01-09, 18:58
|
|
|
omg w ogole nie doczytalem.
Kod przyjety. Lata jak stary.........
Dzieki |
|
|
|
|
|
|
|
konrado001
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Konrad
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 35 Dołączył: 26 Paź 2012 Posty: 92 Skąd: Głogów
|
Wysłany: 2016-03-26, 14:32
|
|
|
Witam.
Poprzedni właściciel wymienił akumulator, około pół roku temu. Warta 100Ah.
Na MMI max 30-40% naładowania.
Dzisiaj podłączyłem VCDS i kodowanie było jakieś śmieszne w stylu 123456... Wpisałem kodowanie podane kilka postów wyżej. Zrobiłem trasę około 50km i dalej brak zmian na MMI.
Co radzicie dalej? |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2016-03-27, 13:51
|
|
|
konrado001 napisał/a: | Witam.
Poprzedni właściciel wymienił akumulator, około pół roku temu. Warta 100Ah.
Na MMI max 30-40% naładowania.
Dzisiaj podłączyłem VCDS i kodowanie było jakieś śmieszne w stylu 123456... Wpisałem kodowanie podane kilka postów wyżej. Zrobiłem trasę około 50km i dalej brak zmian na MMI.
Co radzicie dalej? |
Sterownik zarządzania energią pewnie nie działa poprawnie ale nad tym trzeba przysiąść a nie tak z kapelusza diagnozami sypać |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
konrado001
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Konrad
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 35 Dołączył: 26 Paź 2012 Posty: 92 Skąd: Głogów
|
Wysłany: 2016-03-27, 14:16
|
|
|
Próbowałem szukać innych kodowań aku ale coś mi to słabo wyszło
Może ktoś jakieś inne kodowanie podrzucić?
Jeżeli to nic nie pomoże to kupuje sterownik z literką "C" na końcu bo czytałem, że z nim problemów nie ma. |
|
|
|
|
|