Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[S8 D2 98 LPG ] Problem z kopceniem na ciepłym 4.2 AHC  
Autor Wiadomość
KamcioS8 
Użytkownik



Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kamil
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 34
Dołączył: 28 Maj 2015
Posty: 26
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2015-06-05, 09:09   [S8 D2 98 LPG ] Problem z kopceniem na ciepłym 4.2 AHC

Witam Panowie od zakupu mam pewien problem z moją S8 a mianowicie auto kopci na niebiesko czyli pali olej momentami mocno zazwyczaj jak jest mocno zagrzana to po odpaleniu lub przy schodzeniu z obrotów lub jak po stoi odpalona i dodam gazu.
Silnik ma moc, pracuje równo jak na v8 przystało.
Nie ma reguły zdarza się że wg nie kopci..
Są jakieś szanse że to odma czy ewidentnie uszczelniacze lub pierścienie ?
Po kupnie było to bardzo częste zjawisko i w miarę jazdy trochę się uspokoiło...

Świeżo zalany Castrol Magnatec 10W40


Pozdrawiam
 
 
leon0376 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: AUDI A8 L
Pomógł: 11 razy
Wiek: 48
Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 383
Skąd: FR
Wysłany: 2015-06-05, 09:17   

A jest tyle postów na temat marek oleju a ty dalej zalales qnojowke <boisie> .Zmien olej na dobry i napisz co się zmieniło <okok>
_________________
Zycie jest za krotkie zeby inwestowac w diesla
 
 
KamcioS8 
Użytkownik



Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kamil
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 34
Dołączył: 28 Maj 2015
Posty: 26
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2015-06-05, 09:42   

Poprzedni właściciel na nim jeździł poza tym jak zobaczyłem że ma apetyt na olej nie chciałem inwestować zbyt wiele ze względu na dolewki..
 
 
leon0376 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: AUDI A8 L
Pomógł: 11 razy
Wiek: 48
Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 383
Skąd: FR
Wysłany: 2015-06-05, 09:56   

Moze i jezdzil dlatego łyka olej.Poszperaj na forum bo są posty na ten temat.Byly przypadki gdzie po wymianie oleju auta przestawaly brać olej lub przynajmniej zmniejszal sie ich apetyt na niego.Napewno tu jest juz post który pomoze ci rozwiazac twój problem.Powodzenia.
_________________
Zycie jest za krotkie zeby inwestowac w diesla
 
 
KamcioS8 
Użytkownik



Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kamil
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 34
Dołączył: 28 Maj 2015
Posty: 26
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2015-06-05, 10:13   

Czytałem już coś niecoś lecz poszukam jeszcze dogłębniej ;)
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2015-06-05, 11:10   

Są tanie i tez dobre oleje jak valvoline,shell helix i to są już 5w40 a nie gnojówka do simsonka... Niestety od tego musisz zaczać-wymiany na lepszy. Ile ci łyka teraz na tysiąc?
 
 
KamcioS8 
Użytkownik



Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kamil
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 34
Dołączył: 28 Maj 2015
Posty: 26
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2015-06-05, 11:56   

Jestem na etapie pomiarów lecz na pewno nie mniej niż 1l na 1000 niestety napewno więcej niż 1l
 
 
karol208 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy
Wiek: 41
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 994
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2015-06-05, 12:12   

U mnie najprawdopodobniej uszczelniaczami podbiera olej. Najbardziej widoczne jest gdy zapale auto i zgasze je i po chwili ok 5min znów zapalam wtedy chmura dobra jest z tyłu.
Oleju znika mi ok 0,6 l /1000km
_________________

 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2015-06-05, 12:16   

Mi kopci zawsze po hamowaniu silnikiem. Jak jade stromym zjazdem i mam zapięty 2lub 3 bieg to po skończeniu zjazdu i dodaniu gazu musi wypierdzieć to co sie nazbierało. Im dłużej więc hamuje silnikiem tym wiekszego pierda puści potem. Ubytek do pół litra na 1000
 
 
karol208 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy
Wiek: 41
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 994
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2015-06-05, 13:44   

Apophis napisał/a:
Mi kopci zawsze po hamowaniu silnikiem. Jak jade stromym zjazdem i mam zapięty 2lub 3 bieg to po skończeniu zjazdu i dodaniu gazu musi wypierdzieć to co sie nazbierało. Im dłużej więc hamuje silnikiem tym wiekszego pierda puści potem. Ubytek do pół litra na 1000

Ewidentne podciąganie uszczelniaczami, przepustnica zamknięta spore podciśnienie więc ssie każdą dziurą
_________________

 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2015-06-05, 13:56   Re: Problem z kopceniem na ciepłym 4.2 AHC

KamcioS8 napisał/a:

Silnik ma moc, pracuje równo jak na v8 przystało.
Nie ma reguły zdarza się że wg nie kopci..
Są jakieś szanse że to odma czy ewidentnie uszczelniacze lub pierścienie ?


Pomiar sprężania i będziesz wiedział czy kupiłeś samochód czy nie. Pierwszy pomiar i notujesz. Następnie wtryskujesz troszkę oleju w komorę i mierzysz ponownie.
Jeśli po wtryśnięciu oleju kompresja będzie podobna to wina jest uszczelnienia w głowicach. Wyjdzie gdzie i będziesz wiedział na których garczkach.
Jeśli kompresja wzrośnie po wtryśnięciu oleju to oznacza tylko pierścienie.
Są na to sposoby ale pierw rób pomiar baniaków. Nie ma co wróżyć z kart i zgadywać co by było gdyby.
Trzeba zacisnąć pasa i spojrzeć prawdzie w oczy czy motor nie jest zarżnięty.
Oleje tu nie pomogą już choćby nie wiem co. I nie słuchaj bajek że jest to wolno spasowany silnik i ma brać olej. To tylko wymówka ludzi którzy to wymyślili by usprawiedliwić słownictwo ( zarżnięty motor )
To czy ma moc czy nie to nie jesteś w stanie tego ocenić. Dlaczego ? Bo inną moc będzie miał motor co ma sprężanie 15 a inną co będzie miał 8. A V8 i tak będzie mocne, nawet jeśli z 340 KM zostało 250KM

Daj znać co wyszło.
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2015-06-05, 16:56   

karol208 napisał/a:
Ewidentne podciąganie uszczelniaczami, przepustnica zamknięta spore podciśnienie więc ssie każdą dziurą


No tez tak uwazam
 
 
beyer28 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 871
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-06-06, 19:23   

Dymienie rano, przez chwilę, zaraz po odpalaniu to uszczelniacze. Jak podczas jazdy, na zagrzanym motorze to pierścionki już mówią papa...
_________________
4.2 ASG 299 km katalizatory.

Objawy awarii DPF - zapchania filtra cząstek stałych Audi A6 C6 i C7 oraz A8

-------------
 
 
Gabriel 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 16 razy
Wiek: 43
Dołączył: 14 Paź 2010
Posty: 565
Skąd: śląskie/Rybnik
Wysłany: 2015-06-06, 20:46   

Mnie kopciło auto podczas hamowania silnikiem na wysokich obrotach. Wszystko wróciło do normy po wymianie pierścieni.
 
 
KamcioS8 
Użytkownik



Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kamil
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 34
Dołączył: 28 Maj 2015
Posty: 26
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2015-06-08, 08:43   

Analizowałem to jeszcze u mnie dokładnie i na zimnym zero jakiegokolwiek dymu ... tylko jak już się mocno rozgrzeje..
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.