Autor |
Wiadomość |
puzzel1
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: D2
Pomógł: 3 razy Wiek: 31 Dołączył: 14 Lip 2013 Posty: 302 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2015-06-24, 16:19 [D2 00 4.2PB/LPG
] Błąd przepustnicy 17972
|
|
|
Panowie coraz częściej wywala mi błąd, w połaczeniu z pojawieniem sie kontrolek ABS i ESP, oraz falujących obrotów na wolnych obrotach:
17972/P1564/005476 - Throttle Actuator (J338): Under-Voltage during Basic Setting
Każdorazowo po zrobieniu adaptacji przepustnicy, wszystko wraca do normy.
Oprócz tego błędu wywala również te błędy, co zawsze razem ze sobą wyskakuja, tj. błąd od przepływki 16487 (przepływka nowa), oraz 18265.
Na rosstechu pisze, że prawdopodny powód to za niskie napięcie akumulatora, aku jest w porządku, ładowanie jak w większości d2 - ok 13.8v.
O co to chodzi? |
|
|
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2015-06-24, 19:07
|
|
|
puzzel1, sprawdź połączenia masy na silniku i na karoserii w okolicy silnika. |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
puzzel1
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: D2
Pomógł: 3 razy Wiek: 31 Dołączył: 14 Lip 2013 Posty: 302 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2015-07-25, 09:02
|
|
|
Przeczyściłem te przewody masowe przy silniku, jednak nic to nie dało
może być to związane z brudną przepustnicą? |
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2015-07-25, 09:13
|
|
|
Moze byc ale i tez moze byc po prostu uszkodzona. |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2015-07-26, 10:36 Re: Błąd przepustnicy 17972
|
|
|
puzzel1 napisał/a: | Na rosstechu pisze, że prawdopodny powód to za niskie napięcie akumulatora, aku jest w porządku, ładowanie jak w większości d2 - ok 13.8v. |
Odpal auto, zaciągnij ręczny, zapnij D, odpal światła, podgrzewanie tylnej szyby, klima, nawiew w połowie zakresu.
Zmierz ładowanie wtedy.
Wiele osób mierzy ładowanie na N lub P gdzie obroty silnika są podwyższone. Ale po zapięciu biegu obroty spadają jak i również spada prędkość obrotowa alternatora. Jeśli będzie miał czkawkę to może być że na niskich obrotach przestanie ładować, lub jego ładowanie nie będzie wystarczające.
Co powoduje że podczas jazdy alternator daje radę a podczas postoju na światłach lub w korku rozładowuje akumulator. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
puzzel1
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: D2
Pomógł: 3 razy Wiek: 31 Dołączył: 14 Lip 2013 Posty: 302 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2015-07-26, 16:46
|
|
|
Chyba jest tak jak Erni piszesz, bo patrzyłem jakis czas temu jakie jest ładowanie przy pełnym obciążeniu (klima, xenon, podgrzewanie szyb foteli itp), no i ładowanie spadało nawet na 12,7v. Nic, bede musial pociągnąć progiem nowy kabel od aku |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2015-07-26, 17:39
|
|
|
a po co ?
jak altek do naprawy |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-07-26, 17:43
|
|
|
Sprawdź na altku ile jest w tych samych warunkach. |
|
|
|
|
|
|
|
puzzel1
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: D2
Pomógł: 3 razy Wiek: 31 Dołączył: 14 Lip 2013 Posty: 302 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2015-07-26, 18:03
|
|
|
na altku 13,1-13,3 pokazywało, regulator napięcia zmieniałem i nic to nie dało, tylko że kupiłem najtańszy za 20zł i nie wiem czy cos wogole mógł poprawić |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-07-26, 18:05
|
|
|
No to trza by go zregenerowac bo sam regulator to jeszcze nie sukces. |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2015-07-26, 20:27
|
|
|
trzeba było szczotki tylko zmienić
a komutator nie wytarty ? |
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2015-07-26, 21:09
|
|
|
pepi napisał/a: | trzeba było szczotki tylko zmienić | No przecie w regulatorze są szczotki czyli chcąc wymienić szczotki musisz regulator kupić ...a z tymi to już różnie, sa za 20zł a są i za 300 |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-07-26, 21:13
|
|
|
Komutator na pewno tez siedzi więc nowe szczotki nie dadza wiele. |
|
|
|
|
szeryfisch
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 1294 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2015-07-26, 22:01
|
|
|
Proponuje przejrzec przewody idace do wtyczki przepustnicy, moze którys jest uszkodzony. |
_________________ Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia |
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2015-07-26, 23:08
|
|
|
puzzel1 napisał/a: | Chyba jest tak jak Erni piszesz, bo patrzyłem jakis czas temu jakie jest ładowanie przy pełnym obciążeniu (klima, xenon, podgrzewanie szyb foteli itp), no i ładowanie spadało nawet na 12,7v. Nic, bede musial pociągnąć progiem nowy kabel od aku |
Nic nie musisz ciągnąć. Sprawdź ładowanie tak jak Ci pisałem na tyłku ( czyli na akumulatorze )
Następnie to samo zrób przy alternatorze. Jesli okaże się że jest to samo to znaczy że aletk jest do regeneracji. Jeśli będzie dobrze na altku to wtedy będziemy myśleć co robić dalej.
Podstawa to prąd.
Prawidłowa praca całego pojazdu nie stoży się z bajek i dobrych wróżek jak inni myślą.
Jeśli ECU nie będzie miał wystarczającego napięcia to nie będzie prawidłowo pracował: co przekłada się na wszystkie odbiorniki.
Mówiąc o remoncie lub naprawie alternatora to nie mówię o wymianie łożysk,regulatora napięcia, ale również piszę o diodach które trzeba sprawdzić. Jedynym sposobem jest ich wylutowanie z mostka. Mało który elektryk chce się w to bawić.
U mnie był taki przypadek i zjadłem zęby na tym. Sprawdź dobrze to ładowanie i daj znać co i jak. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|