Autor |
Wiadomość |
123mielony
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: D3
Pomógł: 47 razy Wiek: 47 Dołączył: 20 Maj 2009 Posty: 1828 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2015-06-30, 22:42 Zakup Skody Oktavia 2.0 TDI po 2009r.
|
|
|
Panowie znajomy szuka takiego auta jak w temacie, i moje pytanie jest takie czy są jakieś problemy z tym silnikiem? i jak tam ze słynnym filtrem DPF .
Wiem że do 2006r. te silniki miały duże problemy ale podobno po 2006r.coś poprawili ale czy na pewno? |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-06-30, 22:45
|
|
|
Niby poprawili to jednak znajomemu w A4 2009 nie dało jakiejs znanej z 1,9 bezawaryjności. Nie oczekuj cudów po tym modelu. |
|
|
|
|
|
|
|
123mielony
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: D3
Pomógł: 47 razy Wiek: 47 Dołączył: 20 Maj 2009 Posty: 1828 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2015-06-30, 22:49
|
|
|
A z czym miał problemy? |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-06-30, 22:51
|
|
|
Turbo się sypło i cos z układem CR. Auto naprawde nie zajechane prawie od nowości. Juz tam troche euro wsadził. Za to jak na ironie szwagier ma taka sama 2005 rok i tego najgorszego pukota pod maska i nie robi nic juz drugi rok CHoc wiem że sie dwumasa sypie powoli ale mi nie wierzy |
|
|
|
|
|
|
|
chlebi
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 07 Sty 2015 Posty: 40 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 2015-07-01, 07:13
|
|
|
Silniki 2.0 TDI poprawili dopiero w 2007 roku, więc 2008 już będzie ok, ale jak chce mieć spokój to niech kupi 1,9 tdi i chip i heja w drogę, ostrzegałbym przez skrzyniami DSG. |
|
|
|
|
jarogmur
Moje A8
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic 6HP
Zasilanie: ON
Imię: Jarek
Jeżdzę: D3
Dołączył: 16 Lut 2015 Posty: 72 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-07-01, 09:13
|
|
|
chlebi napisał/a: | ostrzegałbym przez skrzyniami DSG |
potwierdzam.
Co prawda przyjemność z jazdy jest ale obsługa niemal taka sama jak w manualu a koszty dużo większe (np koło dwumasowe i nieuniknione naprawy co ok. 100-150tkm). |
_________________ Pozdrawiam Jaro |
|
|
|
|
|
|
|
123mielony
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: D3
Pomógł: 47 razy Wiek: 47 Dołączył: 20 Maj 2009 Posty: 1828 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2015-07-01, 09:38
|
|
|
Apophis napisał/a: | Turbo się sypło i cos z układem CR. |
A kojarzysz przy jakim przebiegu to się stało?
chlebi napisał/a: | ale jak chce mieć spokój to niech kupi 1,9 tdi i chip i heja w drogę |
Tyle że po 2009r.to raczej 1,9tdi nie znajdzie. chlebi napisał/a: | ostrzegałbym przez skrzyniami DSG. |
Raczej manual wchodzi w grę,chyba że się mylę. |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-07-01, 09:52
|
|
|
Trafić starocia z 1,9 zadbanego w DE jeszcze wciąz mozna i to bedzie smigać. Co do przebiegu ma ponad 200tys ale nie więcej jak 300 to na pewno. Szczerze ja nie wiem co poprawili w tych silnikach bo im nowsze tym bardziej w warsztatach na nie psioczą U szwagra owa dwumasa siedzi już od kupna,przebieg 240tyś ponoć rzeczywisty.....
Ostatnie 1,9 tdi jakie sporwadziłem w budzie A4 smiga bezawaryjnie juz 5rok Drobne usterki podcisnien,i serwis i to wszystko co robi |
|
|
|
|
|
|
|
lysykon
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Damian
Jeżdzę: A8
Dołączył: 04 Lut 2015 Posty: 0 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2015-07-05, 21:14
|
|
|
Teściu jeździ podobnym i sobie chwali. Silnik chodzi bez zarzutu, tak, że polecić chyba mogę |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-07-05, 21:26
|
|
|
To napisz jeszcze jak długo i ile km bezawaryjnie przejechał bo to tu dośc istotne |
|
|
|
|
|
|
|
123mielony
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: D3
Pomógł: 47 razy Wiek: 47 Dołączył: 20 Maj 2009 Posty: 1828 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2015-07-05, 21:45
|
|
|
Apophis napisał/a: | To napisz jeszcze jak długo i ile km bezawaryjnie przejechał bo to tu dośc istotne |
Przydało by się trochę szczegółów. |
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2015-07-05, 21:58
|
|
|
Nie ma co psioczyć, silnik jak silnik. Przewija mi się tego "dwulitrowego na traktorowym" w rękach sporo, jeżdżą i jakoś nawet bezawaryjnie ...turbinki trzymają, wtryski też a reszta to pierdoły.
Jeżeli chodzi o 1,9TDI to tylko do 2004 roku bo później to już masakra i osobiście brałbym 2,0 bez wahania. |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
123mielony
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: D3
Pomógł: 47 razy Wiek: 47 Dołączył: 20 Maj 2009 Posty: 1828 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2015-07-05, 22:09
|
|
|
Wyczytałem że w rocznikach 2009r.występują dwa rodzaje 2.0,zwykły traktor i Common rail |
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2015-07-05, 22:27
|
|
|
Dokładnie tak, silniki z oznaczeniami AZV, BKD, BMM i BMN (Octavia RS) są na pompowtryskach i tych bym nie ruszał. Natomiast silniki Common Rail mają oznaczenia CFHF, CLC, CLCA, CLCB i CEGA
EDIT:
korekcja błędu |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
123mielony
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: D3
Pomógł: 47 razy Wiek: 47 Dołączył: 20 Maj 2009 Posty: 1828 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2015-07-05, 22:40
|
|
|
danishow napisał/a: | Dokładnie tak, silniki z oznaczeniami AZV i BMM są na pompowtryskach i tych bym nie ruszał. Natomiast silniki Common Rail mają oznaczenia BKD, BMM, CFHF, CLCA, CLC i CEGA przy czym od BKD też trzymałbym się daleko |
Dzięki kolego. |
|
|
|
|
|