Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 97 4.2PB/LPG ] Wypadanie zapłonu 2 cylindera - problem  
Autor Wiadomość
psg 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip. 6HP26
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BVN
Dołączył: 11 Sie 2011
Posty: 234
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2015-07-05, 00:18   [D2 97 4.2PB/LPG ] Wypadanie zapłonu 2 cylindera - problem

Cześć
Auto: A8 D2 4.2 97r PB/LPG, sterownik lpg KME Diego v1.3, reduktor GOLD, wtryski LPG hana przebieg 40tyś.

Przepraszam za długi opis, ale tak najlepiej wyjaśnić co i jak.

Koledzy taki problem:

Wypadanie zapłonu na 2 cylindrze, na wolnych obrotach telepie. Nie ma znaczenia czy ciepły czy zimny silnik.

Zasilanie benzyną: na wolnych obrotach w VAG w blokach wartości na kanale 19, w drugim okienku (cyl 2) przy pracy na benzynie wypadanie jest znikome (kilka wypadnięć 5-8, ale mimo to już czuć telepanie silnikiem, co nie jest normalne, bo tak nie było). W czasie jazdy na benzynie czuć było czasem zapach benzyny w kabinie, czyli nie dopala już byt bogatej mieszanki benzynowej.

Po włączeniu centralką sterownika od gazu, ale jeszcze bez przegazowywania i przechodzenia na zasilanie gazem, zaczyna już telepać mocno w 19 kanale (drugie okno cyl 2), w minutę widać już 80 wypadnięć, ale nadal brak błędu zarejestrowanego w VAG tylko widać wypadanie na 2 cyl. Pozostałe cylindry również łapią wypadnięcia ale 1-3.

VAG i Diego nie rejestrują błędów.

Co już zrobiłem:
Zamieniłem moduły, ale nadal wypada 2 cylinder – czyli nie moduły
Zamieniłem cewki cylindrów 2 <->1 ale nadal wypada na 2
Zamieniłem świece 2 <-> 1 ale nadal wypada na 2

Po zamianie świec na 1 częściej widziałem znikome wypadania, więc dałem nowe świece NGK bur6efsz. Na świecach starych najechane miałem 42000 km.
Po wymianie świec na benzynie jest jakby lepiej, w kanale 19 nie mam już wypadania na innych cylindrach, natomiast na 2 zdarzają się wypadnięcia 4-11 w cyklu pomiarowym, czyli coś około 2 minut. Niby mało wypadnięć, ale nadal czuję lekkie telepanie na wolnych obrotach.

Nadal po włączeniu centralką sterownika LPG zaczyna mocno telepać i w kanale 19 cylinder 2 zlicza mi np 80 wypadnięć pozostałe cylindry mają 0 lub 1.

Jak wyłączam centralką sterownik LPG jeszcze chwile mocniej telepie, a potem wraca do lekkiego telepania i licznik w kanale 19 zlicza już bardzo wolno 4-11 wypadnięć. Jak już jest ciepły silnik, wtedy po wyłączeniu centralką sterownika LPG w kanale 19 potrafi nie pokazać już wypadania na 2.

Przy przejściu na zasilanie gazem w kanale 19 zlicza tak samo jak tylko przy włączeniu centralką sterownika LPG. Sterownik LPG nie widzi błędów, vag też nie widzi. Jak dłużej pojeżdżę na LPG wyskakuje kontrolka KAT i ABS (czyli norma w takim stanie) wtedy vag rejestruje wypadanie 2 zapłonu.

Zauważyłem, że akurat na 2 cewce dla jednego z idących przewodów, monter od LPG zrobił przecięcie, żeby podłączyć brązowy przewód, który musi iść do szarej wtyczki sterownika LPG (widać to konieczne podłączenie na schemacie). Nie wiem czy to ważne, ale piszę że akurat ten brązowy przewód jest pod cewką 2 tą, której cylinder wypada. Sprawdziłem to przecięcie i jest zaizolowane, lutowanie trzyma.

Koledzy co sugerujecie:
1. nieszczelny 2 wtryskiwacz paliwowy powoduje wypadanie zapłonu? Np ten wtrysk PB zasysa lewe powietrze lub zalewa benzyną, dlatego czuć było benzynę w czasie jazdy. Czy jeśli włączam gaz, ale jeszcze nie przechodzę na gaz to już 2 wtrysk PB mógłby zakłócać pracę sterownika LPG mając jakiś „zły” opór/sygnał, np. będąc poza skalą dostosowania mieszanki, bo ssie lewe powietrze i dlatego częściej widzę wypadanie 2 zapłonu? Czy w VAG można sprawdzić jakie są dostosowania mieszanki, może byłoby wtedy widać że dla 2 wtrysku komp ECU auta daje nienormalne dawki benzyny?
Wniosek: wymienić, szukać uszczelnienia 2 wtrysku PB ?

2. Kłaść drugi przewód od czarnej wtyczki sterownika LPG do 2 wtryskiwacza benzynowego, w celu wyeliminowania zwarcia tego pierwotnego przewodu? Ale czy jeśli było by tam zwarcie na tym przewodzie do 2 PB, to czy nie powinien tak samo często wypadać 2 zapłon na zasilaniu benzynowym, dlaczego tylko po samym włączeniu LPG tak mocno telepie i jest dużo wypadnięć 2 cylindra.

3. Problem ze sterownikiem LPG, robi jakieś zwarcie dla wtryskiwacza 2 PB ? Niestety chyba na podmiankę nie znajdę już Diego 1.3 . Samo wyłączenie sterownika LPG zmniejsza telepanie i wypadania 2 cylindra, więc w momencie gdyby sterownik LPG robił zwarcie dla wtrysku 2 PB (ma przecież do niego swój przewód), to czy nie powinno to powodować tej samej złej pracy 2PB i cylindra na benzynie? Dlaczego tylko włączenie sterownika zwielokrotnia wypadania 2 zapłonu, nawet bez przechodzenia na zasilanie LPG.

Proszę o opinię.

_PL_schema.jpg
schemat instalacji LPG
Plik ściągnięto 596 raz(y) 204,96 KB

 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2015-07-05, 09:05   

Duzo pytań a jeszcze masz kilka odpowiedzi do sprawdzenia-jak kabęl cie męczy weź go odlutuj,wyłacz gazownie,zakęc butle i jeździj na PB celem sprawdzenia. A przed tym sprawdź korekty kanał 10 i 11 sprawdź też-zrób logi przepływki(pozwoli to sprawdzić czy nie ma tam gdzies jak wspomniałes lewizny)
jeszcze jedna gorszą przyczyna może byc nadpalony zawór. Sprawdzając kompem wykasuj adaptacje i zrób nowa na PB.
 
 
SenatorS8 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy
Wiek: 42
Dołączył: 25 Gru 2013
Posty: 352
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2015-07-05, 09:50   

Lista Check Control jest dluga.
-wylaczyc LPG i spuscic cisnienie z listwy wtryskowej gazu---zanotowac efekty
-sprawdzic kompresje
-sprawdzic podcisnienie silnika --ewentulane nieszczelnosci wyjda
teraz bardziej pracochlonne
-zamienic wtryskiwacze PB miejscem. 2 z dowolnym innym.-efekt
-wypiac instalacje LPG z obwodu wtryskiwaczy PB.Czyli ma byc orginalana instalacja-efekt.

Po tych krokach i pelnej informacji z wynikow testow mozna bedzie rozwiazac problem.
 
 
psg 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip. 6HP26
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BVN
Dołączył: 11 Sie 2011
Posty: 234
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2015-07-05, 10:24   

Zacznę od zamiany wtrysku 2 PB z 1 PB i sprawdzę czy wypadanie po włączeniu sterownika lgp pojawia się na teraz na 1 cylindrze.
Skasować adaptacje to znaczy zrobić procedurę adaptacji przepustnicy bo przepływomierza się nie adaptuje?
Adaptacje przepustnicy robić tak, w grupie 098 czyli auta bez zaworu biegu jałowego?: http://www.vcds.pl/index.php?mod=site&id=9

W którym kanale zrobić logowanie przepływomierza (przepływki) żeby zobaczyć lewe powietrze?
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2015-07-05, 10:47   

Ty masz na linke to nie robisz adaptacji przepustnicy-chodziło mi o kasowanie adaptacji składu mieszanki,całkowite wyzerowanie korekt-najprościej to odłaczasz aku ale jak interfejs ma taka funkcje to klik i po wszystkim.
 
 
psg 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip. 6HP26
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BVN
Dołączył: 11 Sie 2011
Posty: 234
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2015-07-05, 12:19   

Tak ja mam linkę dla przepustnicy ale też i zawór regulacji biegu jałowego czyli adaptacji się nie robi:
http://www.a8team.pl/d2-9...isv-vt11277.htm

Gdzie mam zrobić klik żeby skasować adaptacje składu mieszanki? Silnik i po prostu nastawy podstawowe czy w jakimś kanale daje się 0?
Interface mam vag i vcds 12.12.3.
 
 
psg 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip. 6HP26
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BVN
Dołączył: 11 Sie 2011
Posty: 234
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2015-07-11, 13:21   

koledzy inny trop do diagnozy:

po włączeniu centralki od gazu wiadomo od razu telepie na wolnych obrotach i widać wypadanie 2 cylindra
wyłączyłem centralkę, po chwili stabilizacja brak wypadania
po nagrzaniu silnika przeszedłem na gaz, jest telepanie i wypadanie na 2 i teraz jak odpiąłem wtyczkę zasilającą dla 2 wtryskiwacza gazowego przestało telepać , nie ma wypadania zapłony na 2 cylindrze jest 0 wypadnięć
widać kilka wypadnięć na 3 cylindrze ale to może efekt pracy z jednym niewyłączonym wtryskiwaczem benzynowym numer 2
cały czas przy pracy na LPG przy przygazowywaniu czasem pojawiają sie pojedyncze wypadnięcia na 2 i 3
czyli 2 wtrysk benzynowy nie jest wyłączony i leje cały czas, dziwne że bez przechodzenia na LPG po samym tylko włączeniu centralki LPG już telepie skoro nie powinno bo jeszcze 2 wtrysk LPG nie podaje gazu

koledzy czy szukać przerwy w przewodach idących od sterownika LPG diego (szara wtyczka) odcinających zasilanie dla 2 wtrysku benzynowego czy wtrysk benzynowy 2 po prostu jest nieszczelny i leje benzynę cały czas?
_________________

 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2015-07-12, 11:17   

psg, widziałem i czytałem Twój temat na lpg-forum. Chłopaki Ci dobrze doradzali, posłuchaj ich a znajdziesz rozwiązanie ;)
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
gonias 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 208
Skąd: Turek (WLKP)
Wysłany: 2015-07-12, 12:30   

Witam. U mnie w tamtym miesiącu miałem bardzo podobny problem, ogólnie wywalanie CAT na desce, wypadanie zapłonu. Po podłączeniu na VAG był wypadnięty 7Cyl, później wypadanie było już za każdą jazdą, sam się głowiłem o co chodzi, byłem u różnych "magików", potem już wypadał zapłon praktycznie na wszystkich cylindrach nawet bez jazdy na gazie. Zaczął ciężko odpalać po długim postoju. Zaprowadziłem auto do jednego "mechanika", potem do drugiego, każdy drapał się po głowie. Więc sam zakręciłem butlę i wyłączyłem gaz, przez pierwsze dwa dni nie było różnicy bo nadal wypadał zapłon i ciężko odpalał, po przejechaniu ok 150-200km odpalał już normalnie i błędy już się nie pojawiły. Były padnięte wtryski, ale gazu. Po wymianie listw wtryskowych lpg i regulacji chodzi dobrze nie telepie i błędy się nie pojawiają. Jeszcze wracając do początku, po podpięciu gazu pod komputer nie wykazywało żadnych błędów.
_________________

 
 
majkaistefan
[Usunięty]

Wysłany: 2015-07-12, 13:19   

Witam!

Tak jak kolega pisze jest problem dotyczacy LPG.Wypadanie zaplonu moze powodowac tez uszkodzony reduktor.Jesli przelozysz wtryskiwacze miejscami a problem sie "przeniesie" to jest bardzo prawdopodobne ze to ten wtryskiwacz jest uszkodzony.Wymiana moze nie oznaczac konca problemu.


Stefan.
 
 
psg 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip. 6HP26
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BVN
Dołączył: 11 Sie 2011
Posty: 234
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2015-07-12, 13:24   

Podłączyłem nowy wtrysk hana jest tak samo.
Po przejściu na gaz muszę odłączyć ten 2 nowy wtrysk gazowy to następuje stabilizacja bo nadal chyba pracuje 2 wtrysk benzynowy.
 
 
gonias 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 208
Skąd: Turek (WLKP)
Wysłany: 2015-07-12, 13:31   

psg napisał/a:
Podłączyłem nowy wtrysk hana jest tak samo.
Po przejściu na gaz muszę odłączyć ten 2 nowy wtrysk gazowy to następuje stabilizacja bo nadal chyba pracuje 2 wtrysk benzynowy.

Pojeździj ze 100km na samej benzynie z zakręconą butlą lpg, by pozostałości gazu się "wypaliły" i wtedy podepnij nowy wtrysk i zobacz czy będzie różnica, bo u mnie od razu też różnicy nie było, dopiero jak "przeczyścił" się samym PB.
_________________

 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2015-07-12, 15:33   

psg napisał/a:
Po przejściu na gaz muszę odłączyć ten 2 nowy wtrysk gazowy to następuje stabilizacja
Potrzebujesz drugi sterownik LPG na podmiankę (może być Diego, AKME lub Sirocco), prawdopodobnie padł przekaźnik 2-go cylindra i nie rozłącza PB.
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
majkaistefan
[Usunięty]

Wysłany: 2015-07-12, 16:26   

Witam!

danishow napisał/a:
prawdopodobnie padł przekaźnik 2-go cylindra i nie rozłącza PB.
-jest tak jak myslalem.Tak na probe wystarczy wtyczke wyciagnac.Bedzie wieksza jasnosc w ciemnosci.

Stefan.
 
 
psg 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip. 6HP26
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BVN
Dołączył: 11 Sie 2011
Posty: 234
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2015-07-12, 16:42   

Podczas pracy na gazie odpiąłem wtyczkę od 2 wtrysku benzynowego ale nie ma różnicy nadal wypada mi 2 cylinder, ręce opadają czyli albo komp lpg albo nadal 2 benzynowa przecieka i puszcza benzynę.
Tylko przy pracy na benzynie jest ok i nie ma wypadania 2 cylindra, odpięcie wtedy 2 wtrysku benzynowego powoduje wypadanie 2cyl

Wyjmuje teraz 2 wtrysk benzynowy i zamieniam z 1 benzynowym jak wypadanie się przeniesie na 1cyl to znaczy ze wtrysk benzynowy a jak wypadanie zostanie na 2 to znaczy ze komp lpg padł
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.