Autor |
Wiadomość |
marcinba8
Użytkownik
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: 4hp24a
Zasilanie: PB
Imię: marcin
Jeżdzę: a8
Wiek: 42 Dołączył: 03 Mar 2010 Posty: 4 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 2010-04-15, 22:58 [D2 95 4.2PB
] Brak ładowania
|
|
|
witam
audi a8 4.2 abz 1995r. tiptronic
otoz padl mi akumulator, kupilem zachowawczo drugi, i sprawdzilem ladownie.
a tu tylko 12,5 na wolnych obrotach, a jak dodam gazu tylko 13,2 do 13,7
wymienilem alternator na drugi i nadal to samo.
moje pytanie czy ladowanie nie idzie czasem przez jakis modulik. jezeli tak to gdzie sie znajduje? badz moze ktos juz sie zetknął z podobnym problemem.
i drugie pytanie jakie obroty powinny byc na biegu jałowym bo wydaje mi sie ze mam troszke przy male. |
|
|
|
|
|
|
|
toom_ek
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Tomek
Jeżdzę: Audi A8 D2 FL AQF
Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 01 Sie 2009 Posty: 107 Skąd: warmińsko-mazurskie
|
Wysłany: 2010-04-16, 05:39
|
|
|
a jak spr. ładowanie , vagiem czy bezpośrednio przy akumulatorze , vag może okłamywać trzeba spr. bezpośrednio przy aku. |
_________________ toom_ek |
|
|
|
|
|
|
|
marcinba8
Użytkownik
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: 4hp24a
Zasilanie: PB
Imię: marcin
Jeżdzę: a8
Wiek: 42 Dołączył: 03 Mar 2010 Posty: 4 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 2010-04-19, 21:38
|
|
|
sprawdzam caly czas bezposrednio miernikiem przy akumulatorze., na vagu ta sama sytuacja. zauwazylem ze nie dziala mi regulacja lusterek, pewnie padl sterownik lusterek w slupku, sprawdze czy czasem nie ma tam jakiegos ostrego zwarcia i przez to sa takie anomalie, choc malo w to wierze.
moze ktos ma jakies pomysly w tym temacie. przede wszystkim chcialbym sie dowiedziec czy ladowanie jest zalezne od jakiegos ecu, czy idzie tylko bezposrednio z alternatora do akumulatora
pozdr. |
|
|
|
|
grim
Moje A8
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Adrian
Jeżdzę: BMW e38 ;-))
Wiek: 38 Dołączył: 18 Sty 2010 Posty: 200 Skąd: Puritania
|
Wysłany: 2010-04-22, 16:08
|
|
|
podłączam się do tematu z ciekawości
A co do lusterek to tobie marcinba8, co dokładnie nie działa ? Bo mi nie działa tylko położenie szkła w lusterka... przełącznik lewo prawo i składanie raczej chodzi bo składać lusterka składa... |
_________________ "Musisz zaakceptować ewentualność, że Bóg nie lubi Cię, nigdy Cię nie chciał, i prawdopodobnie Cię nienawidzi." |
|
|
|
|
|
|
|
marcinba8
Użytkownik
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: 4hp24a
Zasilanie: PB
Imię: marcin
Jeżdzę: a8
Wiek: 42 Dołączył: 03 Mar 2010 Posty: 4 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 2010-04-26, 17:05
|
|
|
jezeli chodzi o lusterka to dokladnie to samo padlo. brak regulacji szkiel, bo skladac sie chca tylko lekko staja, ale to efekt czasu postoju auta. czy ktos ma jakies pomysly z tym ladowaniem |
|
|
|
|
przemoR888
Moje A8
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Przemo
Jeżdzę: Audi A8
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 27 Paź 2009 Posty: 263 Skąd: wielkopolska/ Piła
|
Wysłany: 2010-04-26, 21:35
|
|
|
ja tak miałem z lusterkami że się nie regulowały a składały, wymieniłem sterownik ten w słupku i działają :lol: |
|
|
|
|
|
|
|
grim
Moje A8
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Adrian
Jeżdzę: BMW e38 ;-))
Wiek: 38 Dołączył: 18 Sty 2010 Posty: 200 Skąd: Puritania
|
Wysłany: 2010-04-27, 07:58
|
|
|
przemoR888 napisał/a: | ja tak miałem z lusterkami że się nie regulowały a składały, wymieniłem sterownik ten w słupku i działają :lol: |
Jaki sterownik w słupku ? Ja myślałem że po prostu to się zdupczyło:
http://moto.allegro.pl/it...i_a8_2001r.html |
_________________ "Musisz zaakceptować ewentualność, że Bóg nie lubi Cię, nigdy Cię nie chciał, i prawdopodobnie Cię nienawidzi." |
|
|
|
|
marcinba8
Użytkownik
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: 4hp24a
Zasilanie: PB
Imię: marcin
Jeżdzę: a8
Wiek: 42 Dołączył: 03 Mar 2010 Posty: 4 Skąd: warszawa
|
|
|
|
|
|
|
|
grim
Moje A8
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Adrian
Jeżdzę: BMW e38 ;-))
Wiek: 38 Dołączył: 18 Sty 2010 Posty: 200 Skąd: Puritania
|
Wysłany: 2010-05-14, 17:59
|
|
|
Super... tego gó*** nigdzie nie dostane... Z tego co zauważyłem to jest coraz więcej krętaczy na allegro co sprzedaje "szrot" albo śmieci w pudełku.
Ktoś kogoś poleci może ? |
_________________ "Musisz zaakceptować ewentualność, że Bóg nie lubi Cię, nigdy Cię nie chciał, i prawdopodobnie Cię nienawidzi." |
|
|
|
|
Marcin123
Moje A8
Silnik cm3: 3700
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: marcin
Jeżdzę: d2
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Paź 2009 Posty: 92 Skąd: radomsko
|
Wysłany: 2010-12-17, 21:40
|
|
|
witam dzis mialem taka sytuacje odpalilem auto bez problemu jak zawsze,po przejechaniu ok 300 metrow zwolnilem wjechalem w brame i w tym momencie auto zaczelo chodzic jak by nie na wszystkie cylindry po czym zgaslo.zapalila sie kontrolka od ladowania i czerwony znak wykrzyknik w nawiasie.odpalilem auto ponownie i wszytsko gra bez najmniejszych problemow do chwili obecnej co moglo byc tego przyczyna pozdrawiam
[ Dodano: 2010-12-17, 21:42 ]
to wszystko trwalo moment i o ile dobrze pamietam kontrolka ladowania zapalila sie wtedy kiedy trzeslo autem jak by nie na wszystkie cylindry chodzil |
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2014-11-11, 08:55
|
|
|
Ale kotleta odgrzebie
Wczoraj jechałem do pracy. Jak wjeżdżałem w bramę najechałem na jakiś grupy patyk kołem i usłyszałem uderzenie.
Po chwili zapaliła się magiczna czerwona kontrolka ładowania.
Zajechałem na parking w celu weryfikacji co się stało. Lecz nic konkretnego nie widziałem.
Padłą decyzja. Jadę na warsztat. Oczywiście na wyłączonych wszystkich odbiornikach. Wjechałem na kanał i nic. Nie widać nic ciekawego. Żadnych uszkodzeń które miały by na celu spowodować zanik napięcia.
Ładowania brak. Miernik na odpalonym silniku wskazał 11,2 V czyli silnik chodził na samej baterii.
Chwila zastanowienia i wyrywanie alternatora.
Musiałem zdemontować filtr powietrza dla lepszego dostępu. Na szczęście ktoś pomyślał by dać go na krótkich śrubach a nie przelotowych.
Zrzuciłem pasek i po niespełna 20 min altek na zdemontowany.
Pojechałem do elektryki w celu weryfikacji.
Stwierdził że ktoś już go rzeźbił i jest zwarcie na uzwojeniu wirnika. Koszt naprawy 170zł
Ale przypomniałem sobie że na szrocie stoi takie cudo. Zakupiłem używany i jeszcze raz pojechałem by elektryk sprawdził ten nowy używany.
Stwierdził że na pewno będzie z niego lepszy użytek.
Podziękowałem panu i nadszedł czas na montaż. Ładowanie na wolnych obrotach 13,8 V o wiele lepiej, miesiąc temu sprawdzałem ładowanie starego miał 12,8. Czyli był już bliski końca.
Podejrzewam że to uderzenie to był po prostu zbieg okoliczności. Grunt że niunia chodzi |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-11-11, 12:23
|
|
|
Widze że dopadło cię to co u mnie już się szykowało. Oddajesz stary na regeneracje? Bo 13.8 to ja mam na swoim juz rozpadającym się... |
|
|
|
|
|
|
|
karol208
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy Wiek: 41 Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 994 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2014-11-11, 14:43
|
|
|
Apophis napisał/a: | Bo 13.8 to ja mam na swoim juz rozpadającym się... |
A co to 13.8 to żle?
Ładowanie zależy od stanu obciążenia alternatora, temperatury i stanu akumulatora.
max napięcie regulatora to 14,5v.
Prawidłowo ponad 14V na nieobciążonym alternatorze pod warunkiem że akumulatora w stanie spoczynku ma ok 12.5V |
_________________
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-11-11, 15:14
|
|
|
Nie jest źle ale bywało lepiej a jesli było lepiej w takich samych warunkach to znakiem tego że sie sypie już. |
|
|
|
|
|
|
|
|