Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 96 4.2PB/LPG ] Temperatura na postoju w upalne dni  
Autor Wiadomość
telmax 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: TIPTRONIC CML 4HP24A
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: D2
Dołączył: 08 Sty 2015
Posty: 97
Skąd: Kujawsko-pomorskie
Wysłany: 2015-08-06, 21:03   [D2 96 4.2PB/LPG ] Temperatura na postoju w upalne dni

Witam!

Mam problem tylko w upalne dni temperatura przekracza 90 stopni na postoju około 20 minut. Pompa wody i termostat z rozrządem wymienione jakieś 20tyś km temu, Wisco nowe wentylator załącza I bieg wtedy jest na wentylatorze około 6V na drugim biegu około 8,5V czy nie powinno być 12v na drugim? Wskazówka mocno się nie wychyla, płynu nie wywala. Miałem kilka a8 4.2 i jak dobrze pamiętam zawsze było równo 90
Jak nie ma upałów jest ok

 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2015-08-06, 21:13   

Czy sprawdzałes kompem jaka widzi temperature ecu? Wskaźnik analogowy zegarów to dość nieprecyzyjna rzecz.
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2015-08-06, 21:19   

Dokładnie jak Maciek mówi. U mnie cos jest nie tak z zegarami a dokładnie ze wskaźnikiem temperatury płynu, bo jak jade to dochodzi do 90° a potem spada do 50-60° i tak trzyma. Niekiedy znów wzrosnke, ale jak kompa podłączyłem to było równo 90. To samo w drugą stronę....ostatnio na postoju doszło do prawie 120° <boisie> od razu auto wyłączylem, trochę odczekalem i dopiero pojechalem. A na ECU normalnie 90° <bezradny>
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
telmax 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: TIPTRONIC CML 4HP24A
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: D2
Dołączył: 08 Sty 2015
Posty: 97
Skąd: Kujawsko-pomorskie
Wysłany: 2015-08-06, 21:23   

Nie podłączałem kompa, ale jak nie ma upałów jest ok, więc to raczej coś innego albo tak ma być
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2015-08-06, 22:06   

Podłacz kompa aby rozwiać wszelkie wątpliwości, a potem szukaj innych przyczyn, np. Czujnik temp. Może szwankowc lub cos na kablach/ wtyczce...
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2015-08-07, 04:45   

Na początek porządnie umyj chłodnicę. Sprężone powietrze, myjka ciśnieniowa i jazda z tematem.
Następnie po przejechaniu około.
Nowe wisko o niczym nie świadczy. Weź jakiś patyk, lub coś miękkiego ale za razem by było sztywne. Ja używam ściągaczki do wody.
Po długim postoju, jak już auto zagrzeje pełny układ spróbuj zatrzymać wiskozę. Jeśli nie będzie to możliwe to znaczy, że pracuje. Jesli stanie to jest do wymiany.
U Sebka było podobnie. Wentylator się załączał lecz nie było słychać wiskozy.
To ze wiatrak się kręci nie znaczy że jest sprawny. Wiskoza kręci się bezwładnościowo.
Inaczej możesz sprawdzić. Jeśli się boisz że uszkodzisz łopatki. Po rozgrzaniu auto od wiskozy ma wiać, wiać jak diabli. Jeśli nie będziesz czuł pędu powietrza to już wiesz kto jest winowajcą.

Ps.
Wnioskuje że ubytków płynu nie ma, układ jest szczelny
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
karol208 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy
Wiek: 41
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 994
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2015-08-07, 09:47   

ernesto napisał/a:
Na początek porządnie umyj chłodnicę. Sprężone powietrze, myjka ciśnieniowa i jazda z tematem.

Z myjką to ostrożnie bo można pozaginać lamelki w chłodnicy.
_________________

 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2015-08-07, 14:15   

to fakt, nie z bliska. Wystarczy odległość kilkudziesięciu cm. Ja myję raz do roku podczas mycia auta. Tak z około metra odległości.
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
telmax 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: TIPTRONIC CML 4HP24A
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: D2
Dołączył: 08 Sty 2015
Posty: 97
Skąd: Kujawsko-pomorskie
Wysłany: 2015-08-07, 15:58   

Odczyty zrobione jedna temperatura dochodzi max do 108 stopni druga max do 92 stopnie czy to wina czujnika co podaje na zegary czy coś innego?

Chłodnica była myta z zewnątrz, visco nie da rady zatrzymać.



 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2015-08-07, 16:58   

Czy po załączeniu wiatraka na drugi bieg, zbija temperaturę do około 90 stopni ?
Czy podczas podniesienie obrotów, dajmy na to utrzymania obrotów powyżej 1000 obr/min do 1300 obr/min na N lub P zbija temperaturę ?
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
telmax 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: TIPTRONIC CML 4HP24A
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: D2
Dołączył: 08 Sty 2015
Posty: 97
Skąd: Kujawsko-pomorskie
Wysłany: 2015-08-07, 20:16   

Drugi bieg nie zbija temperatury, 1300rpm bardzo powoli zbija aby osiągnąć 90 to z 15 minut trzymałem i było 95 około.

Myślałem nad pompą wody ale nawet na wolnych widać jak przelewa w zbiorniczku.
 
 
telmax 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: TIPTRONIC CML 4HP24A
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: D2
Dołączył: 08 Sty 2015
Posty: 97
Skąd: Kujawsko-pomorskie
Wysłany: 2015-08-07, 20:18   

Ciekawe że podczas jazdy nawet wolnej 30-40km/h jest wszystko ok a temperatura rośnie dopiero około 10 minut po zatrzymaniu auta i bardziej na klimie niż bez niej.
 
 
telmax 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: TIPTRONIC CML 4HP24A
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: D2
Dołączył: 08 Sty 2015
Posty: 97
Skąd: Kujawsko-pomorskie
Wysłany: 2015-08-07, 21:28   

Godzina 22.23 auto od godziny na wolnych obrotach i nie przekracza 90 nawet elektryczny wentylator sie nie załącza bez klimy samo visco daje radę a w dzień cyrki. Temp otoczenia 26 stopni
 
 
telmax 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: TIPTRONIC CML 4HP24A
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: D2
Dołączył: 08 Sty 2015
Posty: 97
Skąd: Kujawsko-pomorskie
Wysłany: 2015-08-07, 21:47   

22.47 załączył sie elektryczny wentylator zbił z 95 na 90 temp otoczenia 26 stopni
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2015-08-08, 08:01   

Jedynymi czynnikami które zauważyłem jakie są u ciebie zależne to klimatyzacja i temperatura zewnętrzna.
U mnie jest podobnie. I moim zdaniem jest to normalny objaw.
Klimatyzacja daje obciążenie na silnik. Obciążenie powoduje wzrost temperatury które jest rzeczą oczywistą.
Temperatura zewnętrzna też ma ogromny wpływ na to. Dlaczego ? Ponieważ lepiej jest układowi utrzymać prawidłową temperaturę kiedy jest 25 stopni niż 35.
U mnie sytuacja jest identyczna bo sporo jeżdżę po mieście i się nie przejmuję.
- płynu nie gubi
- wisko pracuje
- płynu nie gotuje

Innym rozwiązaniem jest w roczniku 98 kiedy to drugi bieg wentylatora załącza się o wiele wcześniej.
Nie wiem czemu tak jest. Ale widzę że ty masz 96 tak jak ja i mamy identyczną sytuację.

Moim zdaniem jedynym rozwiązaniem jest przekodowanie, zmiana czujnika w taki sposób by drugi bieg wentylatora załączał się np przy temperaturze 95 stopni niezależnie czy auto pracuje na klimie czy nie.
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.