Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
Olejowy problem silników 1.8 i 2.0 TSI  
Autor Wiadomość
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 34
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6725
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2015-08-12, 05:49   Olejowy problem silników 1.8 i 2.0 TSI

Witam,

Jakiś czas temu pamiętam była dyskusja na ten temat. Jedna osoba twierdziła, że tak jest a reszta kazała mu się pukać w głowę, a jednak coś jest na rzeczy :D


Tak zwane duże jednostki czterocylindrowe TSI/TFSI pochodzą z jednej rodziny, obejmującej zakres pojemności 1.8-2.0 w wielu wariantach wykonania. Najpopularniejsze na rynku są jednostki serii EA888, a więc wytwarzane od 2007 roku. Zastosowano w nich szereg nowatorskich rozwiązań mających za zadanie ograniczyć zużycie paliwa. Niestety wprowadzone nowinki zaczęły też generować pewne kłopoty. Jednym z poważniejszych jest notowane przez wielu właścicieli podwyższone zużycie oleju. Problem nie dotyczy wprawdzie wszystkich silników, ale jeżeli już się pojawi, to jego skala daleko wykracza poza poziom typowy dla nowoczesnych jednostek. W praktyce od wielu lat zużycie oleju przez silniki jest na tyle niewielkie, że pomiędzy wymianami nie jest konieczne uzupełnianie jego stanu. Tymczasem w jednostkach 1.8-2.0 TSI dotkniętych problemem zaczyna się od konsumpcji na poziomie 0,3 l/1000 km i z czasem potrafi ona wzrosnąć dwukrotnie, a nawet czterokrotnie. Autoryzowane stacje starają się wmówić, że to zupełnie normalne zjawisko, tymczasem konieczność dolewania kilku litrów drogiego oleju między wymianami w relatywnie nowych jednostkach jest nie do zaakceptowania.

Czytaj dalej
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
CzAjU84 
Użytkownik


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 1.9
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Mariusz
Jeżdzę: VW
Wiek: 40
Dołączył: 11 Kwi 2015
Posty: 0
Skąd: Chrzanów
Wysłany: 2015-08-12, 06:06   

Ano jest na rzeczy... Kiedys chcialem kupic sobie A6 C6... 1.8 uznalem ze za slaby silnik wiec padlo na 2.0 TFSI. Niestety lektury tego typu oraz opinie uzytkownikow odwiodly mnie od pomyslu... Dlatego przerzucilem sie na A8 haha i teraz JEJ szukam :D Problem rzekomo nie dotyczy wszystkich silnikow jak pisze autor ale ja nie mam zamiaru probowac szczescia <boisie>
 
 
mkbewe 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip EYC GQF
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 38
Dołączył: 13 Mar 2015
Posty: 1063
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2015-08-12, 06:44   

Niestety ale myślałem że to bujda do puki nie pogadałem ze znajomym który posiada właśnie taki silnik. I Faktycznie one tak polykaja olej jak paliwo.
Cieszę się że nie skusilem się na auto z tym silnikiem bo nie potrafiłbym tym jeździć.
 
 
michalwruszak 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 10 Kwi 2013
Posty: 2082
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2015-08-12, 06:47   

Z mojego doświadczenia moge dodać ze jeszcze częstym problemem silników TFSI jest popychacz pompy paliwa , nie wymieniany przez długi czas może powodować awarie silnika .
_________________
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2015-08-12, 09:22   

To sa kpiny nie problemy. XXI wiek a oni produkuja olejożerne silniki i pół biedy żeby tylko ten olej żarły....Skoro maja niedouczonych konstruktorów to powinni w ramach akcji naprawczych wymieniac całe silniki na poprawione. Ale cos mi sie wydaje że to tak jak i wiele innych wadliwych konstrukcji nie jest zrobione przypadkowo.

W USA potrafia poprawić niemal każdy bubel wyprodukowany przez koncern VAG po 2000r i z jednej strony to dobra wiadomośc z drugiej absurd który jasno od lat już pozostawia amerykańska motoryzacje na starszym i najwyższym poziomie.

A U nas w Europie ecodebile i nagonka za kasa zrobiły to co mamy. :]
 
 
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 42
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2015-08-12, 10:00   

Inaczej Panowie , żeby w Europie wzięli się za producentów aut tak jak w USA :
Gwarancja producenta Grupy VW to 130 tyś km (gdzie na jaw wychodzą jakieś śmieszne rozrządy + branie oleju) a nie tak jak u na do 100tyś km , jak komuś padnie przed 100 to zrobią jak nie to niech sam się martwi .
A ford w USA daje gwarancje do 180 tyś km na swoje auta , po za tym korporacje samochodowe musiały wypłacić użytkownikom ogromne odszkodowania za zaniżanie spalania auta .
Czemu w Europie Ludzie nie potrafią spiąć pośladków i pozwać producentów , że walą w Chu.a ????
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - mangi

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.