Autor |
Wiadomość |
szybki-ens
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 2400
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: Volvo S80
Wiek: 35 Dołączył: 17 Lis 2010 Posty: 118 Skąd: Północ
|
Wysłany: 2015-08-12, 17:17 [D2 02 2.8PB/LPG
] błąd SENSOR (rozwiązany)
|
|
|
Witam.
Dziś zrobiłem traskę (600km) i 30km od celu wyświetliła mi się, żółta konewka z napisem sensor.
Pobocze, sprawdzam stan oleju. Fakt trochę mało. Dolałem pół literka do odpowiedniego stanu odpalam i błąd jest dalej.
Podpinam VAG
wyskakuje:
00562 ( Sensor for Oil Level/Temperature G266
Open or Short to B+
Po skasowaniu powraca.
Olej to Castrol EDGE 10W60.
Co podpowiecie? Mam zaczynać się bać?
Czy to po prostu padnięty czujnik G266?
Podpowiedzcie proszę bo w sobotę czeka mnie ten sam odcinek i nie wiem co robić.
EDIT 2015.08.13
Jak nie zniknie problem to spać nie mogę. Wsadzony nowy czujnik. Póki co jest OK. Zobaczymy co będzie dalej.
EDIT 2015.08.20
Jeżeli nie obrazicie się chciałbym kontynuować temat.
Wróciłem do domu. Podróż bez problemów. Wszystko elegancko. Żadnych kontrolek problemów etc.
Zaglądam dziś z rana pod maskę. I kolejny szok.
Oleju praktycznie nie ma na bagnecie. Pusty zbiorniczek od płynu chłodniczego.
Oleju wszedł 1 litr do odpowiedniego stanu. Płynu 1,5 litra trzeba było dolać.
Wykluczam wycieki.
Czyżby jakiś remont silnika mi się szykował? |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-08-12, 17:37
|
|
|
Raczej czujnik poziomu oleju ale olej tez wymień na lepszy. |
|
|
|
|
|
|
|
szybki-ens
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 2400
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: Volvo S80
Wiek: 35 Dołączył: 17 Lis 2010 Posty: 118 Skąd: Północ
|
Wysłany: 2015-08-12, 17:40
|
|
|
No ale poziom oleju jest już odpowiedni. To nie powinno to zniknąć? Było za mało oleju i uszkodził się czujnik? |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-08-12, 17:41
|
|
|
Czujnik ma ju zadyszkę. Ja niedawno miałem to samo lecz z czerwoną konewką |
|
|
|
|
|
|
|
szybki-ens
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 2400
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: Volvo S80
Wiek: 35 Dołączył: 17 Lis 2010 Posty: 118 Skąd: Północ
|
Wysłany: 2015-08-12, 17:48
|
|
|
To dawaj
Podmienimy zobaczymy.
Pytanie zasadnicze. Jeżeli stan oleju jest ok mogę jechać te 600km?\Nic z autem się nie dzieje temp stoi na 90stopnaich, auto jedzie elegancko, silnik pracuje cicho i równo jak zawsze. |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-08-12, 17:55
|
|
|
Ja mam staruszka gdzie nie ma jeszcze czujnika poziomu oleju-to było w liftach Jak poziom jest ok to nie widze przeszkód-ja przejechałem z nawracająca kontrolka ciśnienia oleju 400km oczywiście z dusza na ramieniu ale okazał się czujniczek za 20pare zł |
|
|
|
|
|
|
|
kryhawrc
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krystian
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 2 razy Wiek: 43 Dołączył: 09 Sie 2014 Posty: 369 Skąd: Gorzów / Hooge Zwaluwe
|
Wysłany: 2015-08-12, 20:39
|
|
|
Nie wiem czy w A8 jest takk samo jak w A6 ale w A6 ten czujnik jest razem z czujnikiem otwarcia maski.
Mozesz sprawdzić czy świeci przy otwartej masce. Jeśli zgaśnie masz problem z przewodami właśnie od czujnika otwartej maski.
Bynajmniej tak jest w A6 |
|
|
|
|
szybki-ens
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 2400
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: Volvo S80
Wiek: 35 Dołączył: 17 Lis 2010 Posty: 118 Skąd: Północ
|
Wysłany: 2015-08-13, 06:01
|
|
|
kryhawrc, To już sprawdziłem. Niestety nie działa
Edit. Jak nie zniknie problem to spać nie mogę. Wsadzony nowy czujnik. Póki co jest OK. Zobaczymy co będzie dalej. |
|
|
|
|
|
|
|
szybki-ens
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 2400
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: Volvo S80
Wiek: 35 Dołączył: 17 Lis 2010 Posty: 118 Skąd: Północ
|
Wysłany: 2015-08-20, 06:59
|
|
|
Jeżeli nie obrazicie się chciałbym kontynuować temat.
Wróciłem do domu. Podróż bez problemów. Wszystko elegancko. Żadnych kontrolek problemów etc.
Zaglądam dziś z rana pod maskę. I kolejny szok.
Oleju praktycznie nie ma na bagnecie. Pusty zbiorniczek od płynu chłodniczego.
Oleju wszedł 1 litr do odpowiedniego stanu. Płynu 1,5 litra trzeba było dolać.
Wykluczam wycieki.
Czyżby jakiś remont silnika mi się szykował? |
|
|
|
|
szybki-ens
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 2400
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: Volvo S80
Wiek: 35 Dołączył: 17 Lis 2010 Posty: 118 Skąd: Północ
|
Wysłany: 2015-08-20, 13:06
|
|
|
nikt nic nie podpowie ? |
|
|
|
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2015-08-20, 13:26
|
|
|
olej to norma
płynu jak ubyło to albo gdzieś wyciek albo pompa wody |
|
|
|
|
|
|
|
szybki-ens
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 2400
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: Volvo S80
Wiek: 35 Dołączył: 17 Lis 2010 Posty: 118 Skąd: Północ
|
Wysłany: 2015-08-20, 13:37
|
|
|
michalwruszak napisał/a: | Zrób test Co2 płynu chłodzącego i będzie wiadomo co i jak |
Ciekawe gdzie u mnie taki test można zrobić. Muszę popytać.
Litr na 700km? No bez przesady.
pepi napisał/a: | płynu jak ubyło to albo gdzieś wyciek albo pompa wody |
Pompa wody byłą wymieniana miesiąc temu przy okazji wymiany rozrządu. |
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
|
|
|
|
|
|
|
szybki-ens
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 2400
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: Volvo S80
Wiek: 35 Dołączył: 17 Lis 2010 Posty: 118 Skąd: Północ
|
Wysłany: 2015-08-20, 16:09
|
|
|
michalwruszak, popatrzyłem z kumplem mechanikiem.
I leci płyn chłodniczy. Sączy się gdzieś z okolic alternatora i cieknie dalej po bloku. Trzeba by trochę rozebrać by coś więcej określić. Kropelki są na bloku więc dość żwawo ucieka. Więc pewnie to będzie to. Po niedzieli w poniedziałek będziemy rozbierać. Także pewnie tu mamy winnego.
Natomiast zero jakichkolwiek znaków jeżeli chodzi o wyciek oleju.
Powiedział mi żebym rano przy odpaleniu zobaczył jaki dymek pójdzie z rury i czy nie pachnie olejem. |
|
|
|
|
|