Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 02 4.2MPI/LPG ] wypadnie zapłonu  
Autor Wiadomość
AMSTAFF 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: ADAM
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 13 razy
Wiek: 45
Dołączył: 16 Lis 2009
Posty: 297
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2015-08-17, 13:04   [D3 02 4.2MPI/LPG ] wypadnie zapłonu

Witam,
pojawił mi się pewien problem z autem a mianowicie po 2 tygodniach postoju A8 podczas jazdy zaczął mrugać Check po chwili EPC po podłączenia pod komp pokazuje błąd wypadania zapłonu oraz wypadanie zapłonu cyl.2. Miałem jedną nową cewkę beru tak na zaś... Dziś wymieniona została ta cewka na nową na drugim cylindrze. Wszystko wróciło do normy... na 1.5 godziny niestety! bo zaczęła się ta sama historia tylko tym razem na 4 cyl, mrugający Check i EPC. Taki przypadek że poszła druga cewka? czy to coś innego uwala cewki? Co ciekawe dzwoniłem do ASO i akcja serwisowa na cewki wykonana w 2011 roku a więc kolega JIMM to ogarniał. Tylko jest jeden myk... cewka którą wymieniłem na drugi cyl. była właśnie z oznaczeniem cewek wadliwych z literką "c" na końcu. Więc dziwna sprawa... albo serwis przyciął w pręta albo... albo... zamówłem 8 nowych świec i zamówiłem 7 cewek używanych od Fossa takich na jakie serwis wymienia z literką "T" i zobaczymy... nie oglądałem pozostałych cewek jakie mają oznaczenia ale wyglądają na takie same jak ta wadliwa. Myślicie że to zbieg okoliczności że padła tak nagle kolejna? przyznam szczerze że świece nie wiem kiedy były ostatni raz wymieniane ale czy świeca jest w stanie uwalić cewkę?
_________________

Ostatnio zmieniony przez AMSTAFF 2015-08-17, 16:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 39
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2015-08-17, 14:31   

Świeca może zaszkodzić cewce. Cewka jest to element który wytwarza bardzo duże napięcie które jest kierowane do świecy.
Świeca powinna oddać tą energię po przez wytworzenie iskry. Jeśli nie będzie tego robić to może prowadzić do ubicia cewki.
Adam wymień świeczki na początek. Skoro tego jeszcze nie robiłeś to może być dobrym pomysłem.
Nie kupuj jakichś Mega Hiper kosmicznych. Najzwyklejsze, takie jakie powinny być dedykowane. Bez nazw Super itp.
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
leon0376 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: AUDI A8 L
Pomógł: 11 razy
Wiek: 48
Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 383
Skąd: FR
Wysłany: 2015-08-17, 15:17   

Kolego ja mialem wypadanie zaplonu na 8 cylindrze.Nastapilo to podczas jazdy na rezerwie gdzie wczesniej zatankowalem auto w jakichś patykach.Pozniej okazalo sie ze chrzcza paliwo.Zalalem bak do pelna na Orlenie i wszystko wróciło do normy.Moze masz syf w baku zarzuca swieczki.Najlepiej je zmień.
_________________
Zycie jest za krotkie zeby inwestowac w diesla
 
 
AMSTAFF 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: ADAM
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 13 razy
Wiek: 45
Dołączył: 16 Lis 2009
Posty: 297
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2015-08-17, 16:19   

tankowałem również na Orlenie stało się to 500km od domu a u siebie tankuje tylko na zaprzyjaźnionej stacji Shella do tego jeżdżę na LPG i jest to samo, wykluczam absolutnie winę paliwa i ewentualnej rezerwy bo do tego nie dopuszczam a w trasie miałem 3/4 zbiornika. Ale świeczki wymienię już zamówiłem. Martwi mnie tylko to że padła nagle kolejna cewka... taki zbieg okoliczności...? niestety nie miałem dwóch rezerwowych cewek <bezradny>
_________________

 
 
leon0376 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: AUDI A8 L
Pomógł: 11 razy
Wiek: 48
Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 383
Skąd: FR
Wysłany: 2015-08-17, 19:46   

Moze to kolejna swieczka padla a nie cewka.Badz dobrej mysli ;)
_________________
Zycie jest za krotkie zeby inwestowac w diesla
 
 
aro51 
Moje A8


Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: F11
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 23 Lis 2010
Posty: 614
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2015-08-17, 20:13   

Odlacz aku na noc. Niech ECU gazowe i benzynowe się zrestartuja. Przechodziłem niedawno to samo.
_________________
Zdjęcia Audi A6 i A7
Zawór recyrkulacji EGR Audi A6 C7 2.0 177 KM.
 
 
majkaistefan
[Usunięty]

Wysłany: 2015-08-17, 20:16   

Witam!

leon0376 napisał/a:
Moze to kolejna swieczka padla
-skad wy to bierzecie? Oryginaly wymienilem po 220 tys km i jeszcze dzialaly.


Stefan.
 
 
leon0376 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: AUDI A8 L
Pomógł: 11 razy
Wiek: 48
Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 383
Skąd: FR
Wysłany: 2015-08-17, 20:32   

Jak dzialaja to sobie wkrec wiesz gdzie!!! U mnie panel klimatronika dziala nadal a ty szukasz na forum innego bo twoj padł. Moze tez odstapisz? Co?
_________________
Zycie jest za krotkie zeby inwestowac w diesla
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 39
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2015-08-18, 04:37   

Świeczki mają dawać iskrę a jak ta iskra jest nie wystarczająca to występuje wypadanie zapłonu. Możliwe że ty występuje w momencie przełączenia lub na przykład z braku paliwa.
Ja miałem wcześniej taką sytuację że gdy brakowało gazu i przeskakiwał na benzynę to wyrzucał w tym momencie wypadanie zapłonu na losowym cylindrze który aktualnie ma cykl.

Osobiście od świeczek bym zaczął. Ja od wczoraj mam dygnięcia lecz ECU nie wykrywa wypadania zapłonu. Na razie nie szukam w lpg. Zaczynam od wymiany świeczek.
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
AMSTAFF 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: ADAM
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 13 razy
Wiek: 45
Dołączył: 16 Lis 2009
Posty: 297
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2015-08-18, 10:03   

aro51 napisał/a:
Odlacz aku na noc. Niech ECU gazowe i benzynowe się zrestartuja. Przechodziłem niedawno to samo.

możesz Arek coś więcej napisać o twoim przypadku?
Odłączałem aku na jakieś 15 min bez rezultatu. Jak sugerujesz żeby to było kilkanaście godzin to spróbuję tak zrobić. Tylko tak jak pisałem wcześniej po wymianie cewki na 2 cyl było wszystko ok, przez 1.5 godziny i później to samo lecz na 4cyl. <bezradny>
_________________

 
 
aro51 
Moje A8


Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: F11
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 23 Lis 2010
Posty: 614
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2015-08-18, 10:52   

Możesz także spróbować dać nastawy podstawowe w sterowniku silnika. Takie objawy jak opisujesz bardzo często kończą się padnięty ECU, dlatego ja sugeruje najprostsze rzeczy na początek. Reset wartości ECU wymiany świec , cewek wiązki itp.
_________________
Zdjęcia Audi A6 i A7
Zawór recyrkulacji EGR Audi A6 C7 2.0 177 KM.
 
 
AMSTAFF 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: ADAM
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 13 razy
Wiek: 45
Dołączył: 16 Lis 2009
Posty: 297
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2015-08-18, 11:18   

aro51 napisał/a:
Takie objawy jak opisujesz bardzo często kończą się padnięty ECU

no rozumiem, a jaki błąd w takim wypadku powinien pokazać tester diagnostyczny?
_________________

 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2015-08-18, 11:21   

Adam jezeli wina leży w ECU to może pokazywac rozmaite błedy albo wcale.
 
 
AMSTAFF 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: ADAM
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 13 razy
Wiek: 45
Dołączył: 16 Lis 2009
Posty: 297
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2015-08-18, 11:28   

Rozumie że cuda mogą być róźne... ale sam błąd padniętego ECU powinno pokazać? jakiś jego kod, symbol, oznaczenie itd?
a jak padł ECU to jaka jest procedura naprawcza? bo podejrzewam że jest to droga impreza i to pewnie tylko ASO może ogarnąć? jakie koszta takiej usterki? ktoś to przerabiał?

edit. 18:10
przed chwilą wróciłem z garażu i tak.. auto stało teraz dwa dni... odpaliłem i wszystko było w porządku...jakby nigdy nic!
Pochodziło z 10-15 minut silnik złapał 90 stopni temperatury i znowu zaczęło się to samo telepanie i wypadanie zapłonu na 4 cyl. dlaczego od razu nie zaczęło kuleć? odpiąłem aku. tak jak aro pisał zostawię do jutra i zobaczę. Cewki już jadą, świece nowe są zobaczymy czy wymiana tego wszystkiego coś pomoże <bezradny>
_________________

 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2015-08-18, 20:42   

Nie Adamie jak ECU pada to ono tego nie wie i sie dzieja cuda. Oczywiście da się zwylke naprawić i niekoniecznie to drogie. Jezeli bedziesz potrzebował naprawic to zadzwoń a cie pokieruje.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - mangi

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.