Autor |
Wiadomość |
Satyavan
Użytkownik
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP-19 CJT
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 34 Dołączył: 25 Lip 2015 Posty: 45 Skąd: Konin
|
Wysłany: 2015-08-17, 17:11 [D2 96 3.7 PB/LPG] Wyciek ze skrzyni po wymianie konwertera
|
|
|
Witam, jakiś czas temu puściłem białą chmurę, po czym biegi zaczęły się ślizgać. Winowajcą okazała się szyjka konwertera wraz z uszczelniaczem. Wszystko zostało wymienione, uszczelniacz idealnie spasowany ze zregenerowanym konwerterem, świeży olej zalany. Autko pochodziło pół godziny na wolnych i nic. Ruszyliśmy i po ok. 2 km auto znów puściło dymka i na dodatek zgasło, bo czujnik wału został dosłownie zalany i kolejny raz odpalić się nie udało. Ewidentnie widać, że leci z miejsca w którym leciało wcześniej. Czy możliwe jest, by uszczelniacz został jakoś wypchnięty przez zbyt duże ciśnienie ? Zastanawiające jest to, bo auto stało odpalone i nic się nie działo, ruszyliśmy, temperatura wzrosła i olej wystrzelił. Naprowadzi ktoś ? Bo i ja i mechanik mamy już nerwy poszarpane, w okolicy brak speca od skrzyni i tak czas ubywa, a bez auta bardzo ciężko przy dwójce pociech. |
|
|
|
|
|
|
|
szeryfisch
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 1294 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2015-08-17, 20:56
|
|
|
Jaki to był uszczelniacz? Taki ze sklepu?
Taki zawsze wystrzeli, oryginał ma durny wymiar jakies 0.3mm róznicy.
Zamawiaj go w ASO i bedzie dobrze. |
_________________ Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia |
|
|
|
|
|
|
|
Satyavan
Użytkownik
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP-19 CJT
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 34 Dołączył: 25 Lip 2015 Posty: 45 Skąd: Konin
|
|
|
|
|
Bugalon
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy Wiek: 46 Dołączył: 26 Gru 2013 Posty: 789 Skąd: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 2015-08-18, 11:37
|
|
|
Nie wiem jak wygląda łożyskowanie w skrzyni 5hp19 ale jak uszczelniacz dobry i konwerter dobry to możecie mieć luz na wałku i to powoduje całe problemy. Sprawdziliscie to przed wymiana uszczelniacza? Bo jak tam wam chodzi cos "na boki" to uszczelniacz nowy wywali raz dwa. |
_________________ Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali" |
|
|
|
|
|
|
|
Satyavan
Użytkownik
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP-19 CJT
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 34 Dołączył: 25 Lip 2015 Posty: 45 Skąd: Konin
|
Wysłany: 2015-08-18, 14:29
|
|
|
Dzięki za podpowiedź, na pewno to sprawdzimy. |
_________________
|
|
|
|
|
Satyavan
Użytkownik
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP-19 CJT
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 34 Dołączył: 25 Lip 2015 Posty: 45 Skąd: Konin
|
Wysłany: 2015-08-19, 16:27
|
|
|
No i kaplica, mój mechanik powiedział, że skrzyni nie rozbierze bo nie ma do tego warunków, a na 100% konieczna będzie wymiana pompy oleju. Ktoś sprawdzony w Wielkopolsce, możliwie jak najbliżej Konina ? Bo pozostaje mi laweta lub w ostateczności zaciągnąć na hol. Ewentualnie mechanik skrzynie mi wyciągnie i ją zawiozę komuś kto ogarnia temat i wymieni szybko i sprawnie tą pompę.
Pozdrawiam i przepraszam za podwójnego posta. |
|
|
|
|
|
|
|
szeryfisch
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 1294 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2015-08-20, 21:09
|
|
|
Na pompie oleju jest panewka, jesli konwerter ma nową szyjke i zasuwał na starej(zniszczonej) panewce to moze byc juz do wymiany. Kto wpadł na pomysł wymiany konwertera bez ogladania panewki?
BTW panewka jest wymienna, tylko trzeba ją dotoczyc do konwertera. |
_________________ Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia |
|
|
|
|
Satyavan
Użytkownik
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP-19 CJT
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 34 Dołączył: 25 Lip 2015 Posty: 45 Skąd: Konin
|
Wysłany: 2015-08-21, 14:02
|
|
|
No teraz to już nie ważne, bo w okolicy i tak nie mam speca żadnego od skrzyni. Najbliżej mam Poznań, za robociznę krzyczą 1300 + koszty części zamiennych. Czyli może się okazać, że za robotę zabulę 95 % sumy, bo panewka to groszowe sprawy. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-08-21, 14:31
|
|
|
A wytargał bys skrzynie z A8 za 500zł?? |
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
|
|
|
|
|
|
|
Satyavan
Użytkownik
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP-19 CJT
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 34 Dołączył: 25 Lip 2015 Posty: 45 Skąd: Konin
|
Wysłany: 2015-08-21, 15:25
|
|
|
Apophis napisał/a: | A wytargał bys skrzynie z A8 za 500zł?? |
Pewnie, że nie, bo wiem ile czasu na to potrzeba, porównując chociażby z A6 gdzie jest to kwestia kilku godzin dla jednego chłopa. No zapomniałem doliczyć koszt lawety w jedną stronę, bo w drugą zamiar mam już jechać swoim. Chodzi o sam fakt rozkładania czegoś dla miejmy nadzieję pierdoły za kilkadziesiąt zł.
michalwruszak napisał/a: | Czyli wychodzi :
800zl za demontaż/montaż silnika ze skrzynią
500zl za rozbiórke skrzyni biegów |
Dobra cena ? |
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2015-08-21, 21:24
|
|
|
uważam że dobra, robiłem sam takie coś i nie jest lekko. |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
|
|
|
szeryfisch
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 1294 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2015-08-22, 21:23
|
|
|
u mnie 800zl za wyjecie i wlozenie skrzyni to standardowa cena w A8/A6. Ale roboty jest sporo i nie kazdy chce to robic, a nawet jak chce to nie zawsze ma pojecie co i jak - i wtedy straty mogą byc duze..
Z kolei wyjecie pompy to tez dłuzsza chwila - i tez trzeba miec pojęcie. Bo zauważ, ze pompa jest przykręcana od srodka skrzyni |
_________________ Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia |
|
|
|
|
Bugalon
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy Wiek: 46 Dołączył: 26 Gru 2013 Posty: 789 Skąd: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 2015-08-22, 23:48
|
|
|
Uooo w morde, Paweł jak bym wiedział że za wymont/zamont bierzesz 800 to bym do Ciebie pojechal jak zmienialem konwerter. Bo mnie skasowali 1100 a robote skaszanili bo wlasnie teraz miedzy innymi po nich poprawiam
W 5hp24 tej panewki nie ma, lozysko jest ale dobrze wiedziec na przyszlosc ze w 5hp19 akurat jest |
_________________ Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali" |
|
|
|
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
|
|
|
|
|