Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 98 4.2PB/LPG ] Czy trzeba zmieniać sruby korbowodów  
Autor Wiadomość
Bugalon 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy
Wiek: 46
Dołączył: 26 Gru 2013
Posty: 789
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 2015-08-18, 07:10   [D2 98 4.2PB/LPG ] Czy trzeba zmieniać sruby korbowodów

Słuchajcie, nigdzie nie mogę znaleźć literatury, która potwierdzi, że przy rozkręceniu korbowodów w ABZ/AKG trzeba wymienić też sruby korb. Mam w korbach sruby ARP, w zasadzie identyczne jak w swoim turbo golfie i jak kupowałem sruby do golfa to bylo na nich wyraźnie napisane że można je naciągać maksymalnie 5 razy.

Dodatkowo nie wiem jaki powinien byc moment dokręcania korbowodów, przewalilem googla i wyrzucilo mi dwie odpowiedzi

1. 35/65Nm
2. 30Nm/90stopni.

Ma ktoś fachową literaturę, żeby mi odpowiedziec na powyższe pytania? Albo najlepiej jak by mi ktoś podrzucil na maila manual jakis z momentami dokręcania.
_________________
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
 
 
Peter-s8 
Moje A8



Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: piotr
Jeżdzę: S8
Pomógł: 4 razy
Wiek: 50
Dołączył: 29 Maj 2010
Posty: 105
Skąd: mazowiecki
Wysłany: 2015-08-18, 07:26   

Napisz do Marka 750 z forum





Pozdrawiam
_________________
"Nigdy do niczego się nie przyznawaj, złapią cię pijanego w samochodzie, to mów, że nie piłeś, znajdą ci dolary w kieszeni, to mów, że to pożyczone spodnie, a jak cię złapią na kradzieży za rękę, to mów, że to nie twoja ręka. Nigdy się nie przyznawaj"
 
 
Bugalon 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy
Wiek: 46
Dołączył: 26 Gru 2013
Posty: 789
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 2015-08-21, 09:16   

Ponieważ nikt mi nie odpowiedział wprost napiszę jak ustaliłem ten moment dokręcania.

1. Wszystkie serwisówki z Elsą włącznie nie podają momentu dokręcania tych korbowodów (według nich odkręcenie stopy korbowodu powoduje zniszczenie silnika i konieczność kupienia całego słupka co jest chore)
2. Zadzwoniłem do Marka. Marek doradził zastosowanie momentu dla silnika V6. Sprawdziłem jednak najpierw czy korbowody w V6 są takie same jak w V8 (ETKA). Niestety są różnice, dlatego zacząłem grzebać dalej
3. Po śladzie części odszukałem w Etce, ze numer korbowodu z silnika ABZ/AKG jest taki sam jak z silnika BCY (audi RS6).
4. Znowu zajrzałem do Elsy zeby sprawdzic czy tam przypadkiem nie ma jakichs informacji dla tego silnika (BCY). Oczywiscie informacje są
5. Elsa podaje dla silnika BCY (RS6 4.2 V8 biturbo z identycznymi korbowodami jak ABZ) moment dokręcania korbowodów na 30 Nm + 90 stopni i dokładnie w ten sposób to dokręcę.
6. Elsa podaje, że przy każdym odkręceniu stopy korbowodu należy wymienić też śruby.
_________________
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.