Autor |
Wiadomość |
brayan0072
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8Long D2 Quattro
Wiek: 36 Dołączył: 05 Lip 2014 Posty: 28 Skąd: NOS (Morąg)
|
Wysłany: 2015-09-10, 15:29 [D2 01 4.2PB/LPG
] Prośba o pomoc w weryfikacji problemu z
|
|
|
Witam, już zaczynam mieć dosyć tego samochodu. Rano jadąc do pracy oczywiście rundka aby rozgrzać autko...przy ok 100 km/h włożyłem gaz w podłogę, skrzynia redukując bieg wydała niefajny dźwięk (walnięcie-szarpnięcie) i samochód przestał ciągnąć a obroty poszły do góry. Nie wchodzi żaden bieg ani D ani R i żaden inny (przełączając wybierakiem reagują obroty a auto nie ciągnie), mało tego to jeszcze można wybierakiem wybrać każdą pozycję oprócz 2 (przy 2 lewarek napotyka gumowaty opór cofając się na 3 a wcześniej tego nie było). Brak błędów i trybu awaryjnego. Czy czeka mnie kosztowna naprawa (znowu...dopiero miesiąc temu skończyła się gwarancja bo skrzynia była remontowana), czy chociaż raz mi się poszczęści i da się to zrobić bez wywalania skrzyni na stół?? pomocy |
_________________ Lord of the Ring CCCO A8L |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-09-10, 17:42
|
|
|
Walnięcie czyli objaw urwanego kosza-jak nie masz urwanego przegubu czy połosi to cieńko to widze... |
|
|
|
|
|
|
|
brayan0072
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8Long D2 Quattro
Wiek: 36 Dołączył: 05 Lip 2014 Posty: 28 Skąd: NOS (Morąg)
|
Wysłany: 2015-09-11, 05:14
|
|
|
Apophis napisał/a: | Walnięcie czyli objaw urwanego kosza-jak nie masz urwanego przegubu czy połosi to cieńko to widze...
|
Fuck...czyli nie ma wyjścia pacjent na stół i znowu kupa kasy. Jaki to model skrzyni jeżeli po rozkodowanym Vin'ie wychodzi Numer SKRZYNI BIEGÓW FBE, Dane transmisyjne G0Q 5-stopniowa automatyczna skrzynia biegów cztery koła pojazdu dysku, Typy transmisji danych / mechanizmy zmiany biegów 0G7 Tiptronic??? Da się to stwierdzić po VIN czy nura pod samochód??
DODANO:
Acha i nie wiem czy to coś pomoże ale próbowałem też ruszyć na zimnym silniku, słychać że po wyborze wybierakiem D albo R skrzynia coś zmienia (słychać coś jakby tłoczony przez przewody olej hydrauliczny) a na przełożeniu N coś lekko grzechocze. Po zgaszeniu auta z okolicy skrzyni jeszcze przez 1 sekundę wydobywa się ten dźwięk tłoczonego oleju (możliwe że pękł jakiś przewód albo jakaś inna tania pierdółka??) |
_________________ Lord of the Ring CCCO A8L |
|
|
|
|
Bugalon
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy Wiek: 46 Dołączył: 26 Gru 2013 Posty: 789 Skąd: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 2015-09-11, 07:17
|
|
|
Słuchaj, gdybac to sobie mozna. Musisz wleźć pod auto, zwalic osłony i patrzec. Zacznij od wyrypanych przegubów - jak zaden z nich nie jest urwany i nie masz kaluzy oleju pod autem to nie spodziwalbym sie cudów. Skrzynia będzie pewnie do wyjęcia. |
_________________ Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali" |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-09-11, 11:20
|
|
|
No masz automat,tiptronic FBE czyli znzne i słabe ale kulturalne 5hp24a
Kosze i to co pada sa do wszystkich takie same(5hp)
Tania popierdołka nie daje zwykle takich objawów ale jako że i tak sie dzieje w srodku to bez rozbierania nie dojdziesz nic.
Niestety te skrzynie padają na potege. W ostatnim miesiącu jestes chyba 6osobą A8,A6.... |
|
|
|
|
brayan0072
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8Long D2 Quattro
Wiek: 36 Dołączył: 05 Lip 2014 Posty: 28 Skąd: NOS (Morąg)
|
Wysłany: 2015-09-11, 15:26
|
|
|
Bugalon napisał/a: | Słuchaj, gdybac to sobie mozna. Musisz wleźć pod auto, zwalic osłony i patrzec. Zacznij od wyrypanych przegubów - jak zaden z nich nie jest urwany i nie masz kaluzy oleju pod autem to nie spodziwalbym sie cudów. Skrzynia będzie pewnie do wyjęcia.
|
Myślę że i bez wyjęcia się obejdzie bo oleju nie widać a przeguby mają 1 miesiąc a brałem z najwyższej półki (nie pamiętam dokładnie ale chyba FAG lub Lemforder) Apophis napisał/a: | No masz automat,tiptronic FBE czyli znzne i słabe ale kulturalne 5hp24a
Kosze i to co pada sa do wszystkich takie same(5hp)
Tania popierdołka nie daje zwykle takich objawów ale jako że i tak sie dzieje w srodku to bez rozbierania nie dojdziesz nic.
Niestety te skrzynie padają na potege. W ostatnim miesiącu jestes chyba 6osobą A8,A6....
|
A może są jakieś bardziej trwałe od mojej i lepszym wyjściem będzie kupić inną, o ile będą pasowały bez większej rzeźby (np od s8 albo w12 ??).
Przepraszam że pytam o tak oczywiste rzeczy ale nie chciałbym pojechać do speca od automatów a on wymieni mi jakiś głupi przewód za 50 zł a skasuje mnie 4 tys zł...poprostu próbuje się przygotować aby nikt mnie nie wydymał na kasę, stąd te głupie pytania. Ale widzę że i tak jestem na straconej pozycji. I tak wielkie dzięki za pomoc...Pozdrawiam |
_________________ Lord of the Ring CCCO A8L |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-09-11, 19:08
|
|
|
brayan0072, Bardziej trwałe od 5hp sa 4 hp i 6hp oraz manuale |
|
|
|
|
brayan0072
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8Long D2 Quattro
Wiek: 36 Dołączył: 05 Lip 2014 Posty: 28 Skąd: NOS (Morąg)
|
Wysłany: 2015-09-11, 19:59
|
|
|
Apophis napisał/a: | brayan0072, Bardziej trwałe od 5hp sa 4 hp i 6hp oraz manuale
|
A da się moją 5hp zastąpić 6hp?? Oczywiście bez większej rzeźby?? |
_________________ Lord of the Ring CCCO A8L |
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2015-09-11, 23:08
|
|
|
Z W12 (D2) nie podejdzie skrzynia, 6hp26 też zostaw w spokoju bo jak to sparujesz ze sterownikiem D2? Dla chcącego i $$ nic trudnego..
Masz pewność czy przy ostatniej naprawie naprawili to co powinni a nie na zasadzie: "to przetrzyma okres gwarancyjny a potem do nas wróci"? |
_________________
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-09-12, 01:47
|
|
|
Wszelkie zmiany ASB na inne automaty to rzeźba większa jk z manualem |
|
|
|
|
|
|
|
brayan0072
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8Long D2 Quattro
Wiek: 36 Dołączył: 05 Lip 2014 Posty: 28 Skąd: NOS (Morąg)
|
Wysłany: 2015-09-12, 17:09
|
|
|
krzychu22.p1i napisał/a: | Z W12 (D2) nie podejdzie skrzynia, 6hp26 też zostaw w spokoju bo jak to sparujesz ze sterownikiem D2? Dla chcącego i $$ nic trudnego..
|
Fakt jak sobie policzę ile włożyłem w to auto w ostatnim czasie...wyszła mnie już 50 tys. A mam wobec niej jeszcze air ride, 20" Z-Performance, zregenerować skóry i przede wszystkim będę chciał dołożyć kompresor i stąd chciałbym mocniejszą skrzynie
krzychu22.p1i napisał/a: | Masz pewność czy przy ostatniej naprawie naprawili to co powinni a nie na zasadzie: "to przetrzyma okres gwarancyjny a potem do nas wróci"?
|
Nie mam pewności absolutnie ponieważ kupiłem auto 2 miesiące po regeneracji skrzyni a robiona była w żurominku, tu znowu możesz mieć rację, pewnie weszły liche graty i będzie robota na przyszłość (nie chcę obwiniać speca od asb bo winny może być również koleś który sprzedał mi auto "może miało być po taniości aby tylko jeździło") Apophis napisał/a: | Wszelkie zmiany ASB na inne automaty to rzeźba większa jk z manualem
|
Fakt, lepiej dobrze ogarnąć ori skrzynie (pewnie da się ją jakoś wzmocnić)
Jeszcze raz THX |
_________________ Lord of the Ring CCCO A8L |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-09-12, 18:38
|
|
|
Osobiście nie znam metody wzmacniania 5hp do tuningu silnika. One wzmocnione to sa juz w dolnej granicy normy. |
|
|
|
|
|
|
|
brayan0072
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8Long D2 Quattro
Wiek: 36 Dołączył: 05 Lip 2014 Posty: 28 Skąd: NOS (Morąg)
|
Wysłany: 2015-09-13, 12:56
|
|
|
Apophis, http://www.a8team.pl/inne...-vt9037,120.htm
Tu jest coś o wzmacnianiu ale osobiście też nie wiem na czym ono polega...czy przy regeneracji skrzyni są do wyboru lepsze lub gorsze części?? (tańsze lub droższe??) |
_________________ Lord of the Ring CCCO A8L |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-09-13, 19:34
|
|
|
Ja sie pytałem kiedyś o to i mowili że sa opcje jakiegos wzmacniania ale czy to się sprawdzi to watpliwe. |
|
|
|
|
|
|
|
brayan0072
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8Long D2 Quattro
Wiek: 36 Dołączył: 05 Lip 2014 Posty: 28 Skąd: NOS (Morąg)
|
Wysłany: 2015-09-14, 06:21
|
|
|
Apophis napisał/a: | Ja sie pytałem kiedyś o to i mowili że sa opcje jakiegos wzmacniania ale czy to się sprawdzi to watpliwe.
|
No to faktycznie nie fajny temat bo wydać 7 tysi na coś co się nie sprawdzi mija się z celem |
_________________ Lord of the Ring CCCO A8L |
|
|
|
|
|