Autor |
Wiadomość |
Marcin2013
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy Wiek: 47 Dołączył: 22 Sty 2012 Posty: 1368 Skąd: SOsnowiec
|
Wysłany: 2015-09-27, 18:35 [D3 04 4.2MPI/LPG
] Przyśpieszenie bez KickDown
|
|
|
Witajcie, czy ktoś się zastanawiał nad tym dlaczego jadąc w trybie zmiany biegów manualnym np. 100km/h na 6 lub 5 biegu i wciskając gaz prawie do podłogi (nie całkiem żeby nie wymusić kickdown-u) auto prawie w ogóle nie przyśpiesza ?? przecież ponad 300 koni powinno sobie bez problemu poradzić, wiadomo jak jadę w trybie Drive to radzi sobie ok. wtedy wciskając lekko gaz tip i tak redukuje bieg i żwawo przyśpiesza, dlaczego tak się dzieje, czy tak jest zaprogramowana skrzynia ?? |
|
|
|
|
|
|
|
mkbewe
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip EYC GQF
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 38 Dołączył: 13 Mar 2015 Posty: 1063 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2015-09-27, 19:06
|
|
|
ja nie mam problemów z przyśpieszaniem na tipie nie redukując biegu |
|
|
|
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2015-09-27, 19:11 Re: Przyśpieszenie bez KickDown
|
|
|
Marcin2013 napisał/a: | Witajcie, czy ktoś się zastanawiał nad tym dlaczego jadąc w trybie zmiany biegów manualnym np. 100km/h na 6 lub 5 biegu i wciskając gaz prawie do podłogi (nie całkiem żeby nie wymusić kickdown-u) auto prawie w ogóle nie przyśpiesza ?? przecież ponad 300 koni powinno sobie bez problemu poradzić, wiadomo jak jadę w trybie Drive to radzi sobie ok. wtedy wciskając lekko gaz tip i tak redukuje bieg i żwawo przyśpiesza, dlaczego tak się dzieje, czy tak jest zaprogramowana skrzynia ?? |
Praca skrzyni biegów, a właściwie układu napędowego (silnik+skrzynia) w D3 jest już trochę bardziej skomplikowane i zawiera między innymi elementy dostosowywania się do charakterystyki jazdy użytkownika, stąd prawie każdy egzemplarz będzie jeździł nieco inaczej. Jeśli masz ochotę zgłębić temat, polecam zeszyty metodyczne SSP 283 i SSP 284. |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-09-27, 19:13
|
|
|
Ja jestem bardzo ciekaw ile odbiera automat względem manuala. Juz niedługo sie o tym przekonam. |
|
|
|
|
|
|
|
aro51
Moje A8
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: F11
Pomógł: 38 razy Dołączył: 23 Lis 2010 Posty: 614 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: 2015-09-27, 19:20
|
|
|
Marcin2013 napisał/a: | Witajcie, czy ktoś się zastanawiał nad tym dlaczego jadąc w trybie zmiany biegów manualnym np. 100km/h na 6 lub 5 biegu i wciskając gaz prawie do podłogi (nie całkiem żeby nie wymusić kickdown-u) auto prawie w ogóle nie przyśpiesza ?? przecież ponad 300 koni powinno sobie bez problemu poradzić, wiadomo jak jadę w trybie Drive to radzi sobie ok. wtedy wciskając lekko gaz tip i tak redukuje bieg i żwawo przyśpiesza, dlaczego tak się dzieje, czy tak jest zaprogramowana skrzynia ?? |
Ta to przejedz sie autem majacym 300ps w manualu o podobnej masie zdus go do 1800obr na 6 czy 5 biegu, wcisnij gaz do podlogi i czego oczekujesz wgniotu w fotel ?
Po to jest pełen zakres obrotowy żeby z niego korzystac, a skrzynia jest na tyle madrze skonstruowana ze skoro wciskasz gaz do konca tzn ze oczekujesz pelnej mocy i dobiera odpowiednie przełożenie by auto jak najefektywniej przyspieszyło, wiadomo ze szalu nie ma ale cos tam powinno na tej 5 przyspieszac jesli Twoje w ogole nie jedzie to potrzebny jest serwis |
_________________ Zdjęcia Audi A6 i A7
Zawór recyrkulacji EGR Audi A6 C7 2.0 177 KM. |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-09-27, 19:36
|
|
|
aro51 napisał/a: | Ta to przejedz sie autem majacym 300ps w manualu o podobnej masie zdus go do 1800obr na 6 czy 5 biegu, wcisnij gaz do podlogi i czego oczekujesz wgniotu w fotel ?
|
Dokładnie
Ja mam 4 biegi i jedzie całkiem sprawnie,ale sa 5 biegowe i 6 biegowe i wiadomo że beda śmigąły lepiej |
|
|
|
|
|
|
|
pytlar
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 5,7
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: jaa
Jeżdzę: chrysler aspen
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Gru 2013 Posty: 274 Skąd: Prabuty
|
Wysłany: 2015-09-27, 21:11
|
|
|
ja mam manuala i nie ma wciskania w fotel wcale ;P chcesz wyprzedzać - trzeba zredukować 2, czasem 3 biegi w dół... 6 do toczenia się, 5 bieg praktycznie pomijany często z 4 od razu na 6 wrzucam... jak jedzie się ok 100 na 6 biegu to jest podajże w granicy 2,1-2,2 tys obrotów i jak chcesz wyprzedzić to szybka redukcja na 3 bieg i jazda dopiero ogólnie 1 ciągnie się do ok 70km/h - odcięcie, 2 do 120 odcięcie, 3 chyba ok 180 odcina, a dalej to nie pamiętam |
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2015-09-27, 22:15
|
|
|
Przy 100km/h to ja redukuję na "dwójkę" |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
pytlar
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 5,7
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: jaa
Jeżdzę: chrysler aspen
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Gru 2013 Posty: 274 Skąd: Prabuty
|
Wysłany: 2015-09-27, 22:26
|
|
|
automat ma dłuższe przełożenia i dlatego gorsze przyspieszenie w nowych automatach jest te 7-8 krótkich przełożeń i najlepiej wykorzystuje się wtedy silnik |
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2015-09-27, 22:40
|
|
|
Nom, tu masz rację. Od jakiegoś czasu szukam info jak zmniejszyć przełożenie główne |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-09-28, 00:00
|
|
|
zmień zebatki bądź całe z innej skrzyni. Z 2.8 wiem że sa krótsze. |
|
|
|
|
|