Autor |
Wiadomość |
Krystian5010
Użytkownik
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Krystian
Jeżdzę: D3
Dołączył: 05 Lut 2015 Posty: 27 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 2015-10-01, 12:48 [D3 06 4.2TDI
] Problem ze skrzynią
|
|
|
Witam ,
Pół roku temu zmieniałem skrzynie jednak znowu zacząłem mieć z nią problemy, włożyłem używkę oczywiście olej serwisowy, skrzynia na początku chodziła idealnie po jakimś miesiącu zaczęło już się z nią coś dziać. Skrzynia aktualnie sprawia problemy gdy samochód jest zimny ,jak osiąga 90 stopni wszystkie problemy ustają. Jednak gdy jest zimny to:
po pierwszym odpaleniu po nocy gdy ruszę i przerzuci na 2 bieg to samochód przerzuci bieg jakby chciał a nie mógł na dodatek nim całym zatrzęsie.
Po drugie gdy redukuje słychać dziwny dźwięk w skrzyni ( zgrzyt który przenosi się na budę samochodu ).
Po trzecie ostatnio zauważyłem ,że jak trzymam gaz np na 90 to prędkościomierz faluje, wydaje mi się, że wcześniej tego nie było. |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-10-01, 22:20
|
|
|
Zamienił stryjek siekierke na kijek. Kupowanie uzywki bez papierów czy z nieznanego pochodzenia to głupota.
Cóz radzić,skrzynie lubia się sypac a remonty lubia kosztować i nie zawsze sie kończa powodzeniem. |
|
|
|
|
|
|
|
Marcinbez
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronik
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 33 Dołączył: 02 Paź 2015 Posty: 17 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2015-10-03, 21:16
|
|
|
Witam. Niestety nie pomogę ale z chęcią się dołączę do tematu bo też mam problem podobny jak utrzymuje prędkość auta np. 60 to obroty faluja około plus minus 200 więc falowanie jest znaczne |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-10-03, 22:01
|
|
|
Konwerter sprawdź |
|
|
|
|
|
|
|
KRUSZYN_3CITY
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic + F1
Zasilanie: ON
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 44 Dołączył: 01 Paź 2015 Posty: 40 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 2015-10-04, 08:15
|
|
|
Apophis napisał/a: | Konwerter sprawdź |
Zgadza się, falowanie obrotów przy małych prędkościach i lekko naciśniętym gazie spowodowane jest przez uszkodzony konwerter. Póki tego nie zrobisz proponuje jeździć na "S" wtedy obroty na każdym biegu są wyższe i to falowanie nie występuje i nie wqwia kierowcy |
_________________ A8 D3 4.0 TDI V8 chip 310KM QUATTRO [G8 DAN]
ALFAROMEO 147 1.6 T.SPARK
Kącik mądrości :
》Prawdziwych przyjaciół poznaje się w szczęściu i dobrobycie, tylko nie liczni są w stanie znieść nasze sukcesy 《
》Nigdy nie sprzeczaj się z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem 《
》Pieniądze, alkohol i narkotyki są dla mądrych ludzi 《 |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-10-04, 09:51
|
|
|
Sypiacy sie konwerter zasyfi skrzynie.... |
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2015-10-04, 21:15
|
|
|
Puki chodzi to chodzi. Niestety jeśli dojdzie do uszkodzenia pełnego sprzęgła to może doprowadzić do bardzo poważnej awarii która skończy się remontem skrzyni biegów.
Dla przykładu miałem pewnego czasu na warsztacie auto z ASB gdzie padła skrzynia.
Właściciel kazał wyjąć ASB i zawiózł ją gdzieś gdzie remontują skrzynię. Radziłem by sprzęgło też sprawdził ale jak to bywa w naszym kraju ( klient nasz pan ) Pomimo moich ostrzeżeń zrobił jak uważa.
Skrzynia wrócił, założona koszt naprawy ogromny który przewyższył prawie wartość auta.
Po 2 tygodniach powtórka z rozrywki.
Niestety rozsypał się konwerter. Wszystko w nim stukało po wyjęciu a opiłków w oleju było od groma.
Auto poszło na złom.
Dlatego takiego stanu rzeczy nie ma co lekceważyć.
Gdyby to było normalne sprzęgło to można jeździć, aż przestanie całkowicie ciągnąc. Ponieważ nie jest powiązany ze skrzynią.
W ASB tak nie ma, są objawy, trzeba działać. Im wcześniej tym lepiej. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
KRUSZYN_3CITY
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic + F1
Zasilanie: ON
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 44 Dołączył: 01 Paź 2015 Posty: 40 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 2015-10-04, 22:05
|
|
|
Dobrze mówicie. Takie rozwiązanie żeby jeździć na " S " jest dobre na tydzień. Ja próbowałem tego nie zauważać przez 4 miesiące jeżdżąc na "S". Skutek: skrzynia wyje tak że nie da się wytrzymać w aucie. Nasilało się to z dnia na dzień z kilometra na kilometr. W środę auto odstawiam na serwis skrzyni i szykuje się na gruby wydatek. Podpowiedźcie mi tylko czy w okolicy trójmiasta jest serwis automatów godny polecenia lepszy od Automat w Miszewie.?
PS. Po diagnozie i wycenie dam znać ile takie olewanie sprawy kosztuje.... |
_________________ A8 D3 4.0 TDI V8 chip 310KM QUATTRO [G8 DAN]
ALFAROMEO 147 1.6 T.SPARK
Kącik mądrości :
》Prawdziwych przyjaciół poznaje się w szczęściu i dobrobycie, tylko nie liczni są w stanie znieść nasze sukcesy 《
》Nigdy nie sprzeczaj się z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem 《
》Pieniądze, alkohol i narkotyki są dla mądrych ludzi 《 |
|
|
|
|
|
|
|
ManiekJames
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 (D3)
Wiek: 36 Dołączył: 04 Maj 2014 Posty: 281 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 2015-10-04, 22:38
|
|
|
..... no ja jeżdżę na "S" ciągle /// znacząc to tłumaczę - że też na "D" mam falowanie obrotów ...
i taaak wiem - musze na JUŻ !!!!! odstawić autko pod Wrocław
i taaak wiem - z tygodnia na tydzień robię wyższe koszta naprawy
i taaak wiem ... boję się tej naprawy i czasu jaki na to potrzeba. (o pieniądzach nie wspominając, choć kupując wiedziałem że ten czas przyjdzie)
ps: (przynajmniej wiem czemu w mieście nie spada mi spalanie poniżej 25l. <jezyk> )
a tak fajnie się na "S" jeździ
aha pps:
Zauważyłem że jak już jeżdżę ze 4 miesiące na "S" to teraz jak pojeżdżę na "D" to falowanie prawie zniknęło
... i taaak wiem - cudów NIE MA |
_________________ Pozdrawiam !!
|
|
|
|
|
KRUSZYN_3CITY
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic + F1
Zasilanie: ON
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 44 Dołączył: 01 Paź 2015 Posty: 40 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 2015-10-06, 11:21
|
|
|
Jaja jak berety... wycie o którym pisałem wcześniej chciałem zweryfikować skąd konkretnie dobiega. W tym celu pojechałem do znajomego na podnośnik. Podniósł mnie w aucie do góry a on słuchał od spodu gdzie wyje. Rozpędziłem fure i po czasie z dołu dostaje wiadomość : wycie dobiega z dyferencjału a dokładniej z połączenia ataku i tarczy odbierającej dyfer był regenerowany ale podobno źle spasowali atak. Źle dobrane podkładki czy jakoś tak jutro odstawiam do gościa który twierdzi że to ogarnie bez problemu. Bóg się chyba zlitował bo byłem pewny że to skrzynia i koszt +\- 10 tyś. Jak temat ogarnę niezwłocznie się pochwalę |
_________________ A8 D3 4.0 TDI V8 chip 310KM QUATTRO [G8 DAN]
ALFAROMEO 147 1.6 T.SPARK
Kącik mądrości :
》Prawdziwych przyjaciół poznaje się w szczęściu i dobrobycie, tylko nie liczni są w stanie znieść nasze sukcesy 《
》Nigdy nie sprzeczaj się z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem 《
》Pieniądze, alkohol i narkotyki są dla mądrych ludzi 《 |
|
|
|
|
|
|
|
Gunner
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 07 Mar 2015 Posty: 358 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 2015-10-06, 16:30
|
|
|
A jak przy puszczeniu gazu obroty falują to co to oznacza ? Wskazówka obrotomierza nie opada płynnie tylko opada, podniesie się o jakieś 100 obrotów znów niżej opadnie itd... |
|
|
|
|
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
|
|
|
|
Gunner
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 07 Mar 2015 Posty: 358 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 2015-10-06, 16:44
|
|
|
Tak tylko nie powinno być tak, że jak puszczę gaz to opada płynnie do dołu ? Bo mi ona nie raz potrafi przy opadaniu się kilka razy lekko podnieść. Nie wiem już jak to tłumaczyć |
|
|
|
|
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-10-06, 17:50
|
|
|
Gunner napisał/a: | Tak tylko nie powinno być tak, że jak puszczę gaz to opada płynnie do dołu ? Bo mi ona nie raz potrafi przy opadaniu się kilka razy lekko podnieść. Nie wiem już jak to tłumaczyć |
Powinno tak być, ale jeśli chodzi o 100obr to ciężko stwierdzić, czy to opada płynnie, czy nie-przecież to jest jakieś 5mm na obrotomierzu a mi się wydaje, że ona Ci opada i się podnosi bardziej przy redukcji.
Stary, nie tłumacz sobie tego, jeździj i nie wnikaj jak coś klepnie to będziesz wiedział od razu |
_________________ 4.2 ASG 299 km katalizatory.
Objawy awarii DPF - zapchania filtra cząstek stałych Audi A6 C6 i C7 oraz A8
-------------
|
|
|
|
|
|
|
|
Gunner
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 07 Mar 2015 Posty: 358 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 2015-10-06, 18:31
|
|
|
beyer28 napisał/a: |
Stary, nie tłumacz sobie tego, jeździj i nie wnikaj jak coś klepnie to będziesz wiedział od razu |
Staram się tak do tego podchodzić ale nie lubię jak wiem, że coś w aucie nie jest idealnie jak być powinno Mitsu Carisma była mniej humorzasta Ale wiem, to nie ta liga absolutnie |
|
|
|
|
|