Autor |
Wiadomość |
karols
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Sty 2014 Posty: 80 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: 2015-10-14, 18:57 [D2 01 3.7PB/LPG
] Słabe ogrzewanie
|
|
|
Mam problem prawdopodobnie z climatronikiem w a8, otóż w ostatnim czasie gdy temperatura spadła poniżej zera, zauważyłem że ciepłe powietrze wydostaje się tylko z kratki nawiewu na szybę. A z pozostałych leci letnie albo zimne powietrze.
Sprawdziłem błędy i pokazało błąd silniczka V68 klapy regulacji temperatury. Po skasowaniu błąd już się nie pojawił, ale dla pewności dobrałem się do niego i okazało się że jest sprawny.
I teraz mimo tego że temperatura silnika 90' C, i climatronik nastawiony na HI to wentylator pracuje max na 3 kreski a i tak leci tylko letnie powietrze .
Wcześniej gdy nastawiłem na HI to wentylator pracował prawie na max i w aucie było gorąco.
W czym może być problem ? |
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2015-10-14, 19:41
|
|
|
Pompa wody, zamulone nagrzewnice, zapowietrzony układ chłodzenia, mało płynu w układzie chłodzenia. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
karols
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Sty 2014 Posty: 80 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: 2015-10-14, 20:25
|
|
|
Jeżeli chodzi o zamuloną nagrzewnice, to myśle że to odpada bo to stało się z dnia na dzień.
Zapowietrzony raczej też nie jest bo od roku nic niebyło przy tym grzebane, a węże od nagrzewnicy są gorące
A czy jest jakiś sposób na sprawdzenie pompy wody bez dobierania się do niej ? |
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2015-10-14, 20:31
|
|
|
karols napisał/a: |
A czy jest jakiś sposób na sprawdzenie pompy wody bez dobierania się do niej ? |
Raczej wątpliwe.
A czy po dodaniu gazu leci cieplejsze troszkę powietrze ? |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-10-14, 21:11
|
|
|
karols napisał/a: | I teraz mimo tego że temperatura silnika 90' C, i climatronik nastawiony na HI to wentylator pracuje max na 3 kreski a i tak leci tylko letnie powietrze .
Wcześniej gdy nastawiłem na HI to wentylator pracował prawie na max i w aucie było gorąco.
W czym może być problem ? |
Obstawiam że to problem czujnika temperatury bądź samego sterownika. |
|
|
|
|
karols
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Sty 2014 Posty: 80 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: 2015-10-14, 21:34
|
|
|
A czy climatronik posiada oddzielny czujnik od temp nagrzewnicy ?
Bo jak dam temperaturę na LO to wentylatorr automatycznie startuje z max mocą, a na HI coś go blokuje. |
|
|
|
|
|
|
|
uszek
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 18 razy Wiek: 38 Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 857 Skąd: RZ
|
Wysłany: 2015-10-14, 21:44
|
|
|
klimatronik ma 4 czujniki dwa w nogach pasazera oraz jeden na podszybiu oraz w zderzaku dodatkowo jest chyba jeszcze za wentylatorkiem w panelu |
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2015-10-14, 21:52
|
|
|
Apophis napisał/a: |
Obstawiam że to problem czujnika temperatury. |
Ale którym, jeśli masz na mysli czujniki w kabinie to nie będą miały nic do tego.
Ale zawsze można to sprawdzić w ukrytym menu klimatronika jaką temperaturę widzi w kabinie.
Nie ważne jaka jest temperatura w aucie, czy jest -5 stopni czy +40 po ustawieniu HI + HI na klimatroniku silniczki powinny ustawić się w taki sposób by sadziły pełnym żarem z nawiewów.
Już bardziej może być problem z nie prawidłowo pracującym sterowaniem silniczków czyli jak napisałeś panel klimatronika lub mechaniczne uszkodzenie wewnątrz zespołu nagrzewnic.
Mogło coś wpaść i zablokować klapy co spowodowało ich nieprawidłową pracę.
karols napisał/a: | A czy climatronik posiada oddzielny czujnik od temp nagrzewnicy ?
Bo jak dam temperaturę na LO to wentylatorr automatycznie startuje z max mocą, a na HI coś go blokuje. |
To już jest funkcja programowania. Jeśli ustawisz na LO + LO to komp dak dostraja sterowanie by maksymalnie zbić temperaturę w aucie.
Jeśli ustawisz HI + HI to będzie to robił systematycznie.
Dlaczego systematycznie?
Jesli silnik jest zimny to po ustawieniu HI + HI nie przysadzi pełną mocą wentylatora. Dlaczego? Ponieważ będzie nagrzewnicami studził układ chłodzenia co spowoduje jego powolne rozgrzewanie.
W miarę wzrostu temperatury układu chłodzenia wiatrak zwiększa swoją prędkość.
Co do pytania o czujnik w nagrzewnicy ? Możliwe że coś jest, lub robi to za pośrednictwem czujnika z ECU silnika, nie zgłębiałem się w tym jeszcze nigdy.
Może to Ci pomoże dojść do rozwiązania problemu
http://www.a8team.pl/d2-a...5.htm?highlight
kody są przydatne, czasami pomagają |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-10-14, 22:03
|
|
|
Ja tylko przedstawiłem hipoteze bo skoro czujnik a takie jak wiemy są widzi w jakims zakresie nie taka temperature to bedzie fałszował prace sterownika.
Z doświadczenia wiem że najcześciej padaja jednak sterowniki |
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2015-10-14, 22:09
|
|
|
Niom to jest ich wada ale sporo było problemów w PreFLach, chociaż silniczki też lubią wariować, sporadycznie ale lubią.
Pierw niech kolega sobie posprawdza wszelkie parametry. A diagnozę postawimy potem.
Wskazówek już jest sporo. Teraz poczekamy co kolega ustali
Aha w zespołach nagrzewnic z listy kodów klimatronika są jakieś czujniki temperatury powietrza, może one też mają jakąś czkawkę. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2015-10-14, 23:12
|
|
|
karols napisał/a: | A czy climatronik posiada oddzielny czujnik od temp nagrzewnicy ?
|
Jeśli chodzi o czujnik temp. płynu chłodzącego to nie ma. Sterowniki, których numer kończy się na literę do 'K' włącznie wyliczają sobie temp. płynu na podstawie zaprogramowanego z góry tempa rozgrzewania silnika i czasu jaki upłynął od jego uruchomienia. Natomiast sterowniki z numerem zakończonym od 'M' w górę biorą tę informację z licznika. |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
karols
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Sty 2014 Posty: 80 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: 2015-10-15, 08:38
|
|
|
A więc tak dzisiaj rano zaczeło lecieć letnie powietrze dopiero podczas jazdy. Na postoju prawie wogóle.
Druga sprawa: chłodnica jest rozgrzana w 3/4 swojej powierzchni |
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2015-10-15, 09:04
|
|
|
Temperatura układu chłodzenia ze wskazań VAG lub kodów klimatronika.
Jeśli chłodnica rozgrzewa Ci się od samego początku to termostat może mieć czkawkę.
Auto szybko osiąga temperaturę ?
Czy stojąc na postoju i dodaniu gazu na 3000 obr/min odczuwasz różnicę w ogrzewaniu ?
Iście gorące powietrze będzie lecieć po osiągnięciu przez układ chłodzenia granice 90 stopni.
Uwaga, nie zawsze wskazania na zegarze pokrywają się z temperaturą układu chłodzenia.
Czasami wskazówka doszła do 90 a w rzeczywistości silnik złapał dopiero 75 stopni.
Zatem musisz poczekać troszkę jeszcze kiedy wskazówka wdrapie się na 90.
Trzeba jeszcze być świadomym tego że ustawienie ogrzewania na maxa i dodanie obrotów wiatraka na połowę powoduje wolniejsze rozgrzewanie się jednostki napędowej.
Zatem zrób tak. Odpal auto, wyłącz ogrzewanie. Złapie 90 stopni, poczekaj 5 - 10 min i włącz ogrzewanie na HI + HI i wiatrak na drugiej kresce, nawiewy skierowane na kratki środkowe.
Zobacz jak grzeje na połowie zakresu na wolnych obrotach i na postoju przy około 3000 obr/min |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
karols
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Sty 2014 Posty: 80 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: 2015-10-15, 09:22
|
|
|
Odkręciłem ten wyższy odpowietrznik od nagrzewnicy i niema w nim płynu . Pojawia się dopiero po przegazowaniu. Czy tak powinno być ?
Czy może to faktyczne coś z tą pompą wody, dodatkowo od dłuższego czasu na wolnych obrotach słychać taki dziwny gwizd z okolic rozrządu, po przegazowaniu odrazu przestaje. |
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2015-10-15, 12:28
|
|
|
płyn powinien być w jednym jak i drugim odpowietrzniku, wręcz powinien wypływać bo pompa będzie go wypychać.
Zrób ten test:
Cytat: | Zatem zrób tak. Odpal auto, wyłącz ogrzewanie. Złapie 90 stopni, poczekaj 5 - 10 min i włącz ogrzewanie na HI + HI i wiatrak na drugiej kresce, nawiewy skierowane na kratki środkowe.
Zobacz jak grzeje na połowie zakresu na wolnych obrotach |
Jesli na początku będzie lecieć gorące a następnie będzie coraz chłodniejsze to wniosek jeden. Płyn praktycznie stoi w miejscu na wolnych obrotach. Dodatkowo przy uszkodzonej pompie, czyli braku obiegu odpowietrzenie układu jest niemożliwe ponieważ pompa nie przepchnie powietrza do zbiorniczka wyrównawczego. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|