Autor |
Wiadomość |
spolprog
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: D2
Wiek: 35 Dołączył: 16 Wrz 2012 Posty: 23 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2015-10-19, 10:30 [D2 95 4.2PB/LPG
] Problem z szarpaniem przy przerzucaniu
|
|
|
Witam,
Od pewnego czasu mam problem z szarpaniem skrzyni biegów. Wydaje mi się że jest to spowodowane pracą silnika. Ponieważ co jakiś czas gdy samochód toczy się leciutko nie czuć żadnego szarpnięcia. Jednak gdy czuć lekki opór w przyspieszaniu wtedy przy przerzucaniu z 3 na 4 jest takie jakby szarpnięcie. Gdyby to były problemy ze skrzynią to problem chyba byłby cały czas a nie co jakiś czas byłoby normalnie tak ? Na komputerze silnika i skrzyni brak błędów. Gdzie mogę szukać przyczyny ? Czy przyczyną mogą być świece ? Palić pali normalnie. Spotkał się już ktoś z takim problemem ? Czy mogę na którymś bloku sprawdzić pracę cylindrów i czy wszystkie pracują ? |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2015-10-19, 12:03
|
|
|
na lpg i benzynie jest tak samo |
|
|
|
|
|
|
|
TMEA
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 2.6
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A6 C4
Dołączył: 14 Gru 2013 Posty: 48 Skąd: Okolice Kielc
|
Wysłany: 2015-10-20, 07:27
|
|
|
a sprawdzałeś błędy w sterowniku gazu? może tam coś się rozjechało. |
|
|
|
|
Peter-s8
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: piotr
Jeżdzę: S8
Pomógł: 4 razy Wiek: 50 Dołączył: 29 Maj 2010 Posty: 105 Skąd: mazowiecki
|
Wysłany: 2015-10-20, 07:31
|
|
|
19 i 20 blok sprawdź
Pozdrawiam |
_________________ "Nigdy do niczego się nie przyznawaj, złapią cię pijanego w samochodzie, to mów, że nie piłeś, znajdą ci dolary w kieszeni, to mów, że to pożyczone spodnie, a jak cię złapią na kradzieży za rękę, to mów, że to nie twoja ręka. Nigdy się nie przyznawaj"
|
|
|
|
|
|
|
|
spolprog
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: D2
Wiek: 35 Dołączył: 16 Wrz 2012 Posty: 23 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2015-10-20, 16:53
|
|
|
Sprawdzilem bloki 19,20 nie pokazuje żadnych wartości ale mam pytanie jakie powinny być obroty np stojąc na światłach ? Ponieważ wahają się między 560 a 600 czy powinny być takie ? Co do szarpania to tak na gazie i benzynie to samo jest i na jednym i 2 chyba że sprawdze sama benzynę jeszcze na dłuższym dystansie jakieś jeszcze rady pytania ? Błedow na sterowniku gazu nie sprawdzilem bo nie mam kabla do gazu czy gdzieś pokaże je na normalnym kablu ? Był jeden błąd na silniku ale to podań go jak będę na komputerze |
|
|
|
|
TMEA
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 2.6
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A6 C4
Dołączył: 14 Gru 2013 Posty: 48 Skąd: Okolice Kielc
|
Wysłany: 2015-10-21, 09:35
|
|
|
obroty widać że latają na obrotomierzu czy na kompie Ci wskazuje? |
|
|
|
|
|
|
|
spolprog
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: D2
Wiek: 35 Dołączył: 16 Wrz 2012 Posty: 23 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2015-10-21, 11:11
|
|
|
TMEA napisał/a: | obroty widać że latają na obrotomierzu czy na kompie Ci wskazuje? |
Jak podłączyłem komputer to na jednym z bloków pokazuje raz 560 raz 600 i tak na zmiane. Na jałowym biegu obroty powinny być tak nisko ?
Bo jak się doda gazu to wracają na ok 900 na liczniku i się trzymają ale np jak stoje na światłach to pokazuje na podłączonym komputerze już tylko 560-600. |
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2015-10-21, 11:26
|
|
|
Jeśli się nie mylę to ABZ ma mieć od 720-800obr. Musisz sprawdzić szczelność dolotu, krokowca - oporność pomiędzy oboma pinami ma być 7-11ohm. Mechanicznie sprawność zaworu N71 sprawdzasz podłączając vaga i wykonując test wyjść, ściągasz w tym czasie zaślepkę i tłoczek musi się swobodnie przemieszczać. Jeśli coś nie gra to wymiana.
Jak odepniesz akku na godzinę i potem jeździsz na PB to jakie masz wolne obroty? |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
|