Autor |
Wiadomość |
willsonblack
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 5.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Paweł
Jeżdzę: AUDI S8 D3 5.2 FSI V10
Wiek: 46 Dołączył: 23 Paź 2015 Posty: 134 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 2015-12-02, 21:39 [S8 D3 08
] Jak wymienić górne sondy lambda
|
|
|
Witam ponownie.
Moi kochani okazało się, że są cztery sondy przed katalizatorami i cztery za niech ktoś mi powie jak wymontować te sondy przy górnych katach bo dojścia zero od dołu, a od góry też. Bieda poza tym małe pocenie oleju jest zlokalizowane - poci się spod koła pasowego, ale to pikuś.
Jak teraz to wymienić te sondy ? |
|
|
|
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2015-12-03, 09:28
|
|
|
Do 2 sond (z potrójnego kolektora wydechowego; 1,2,3 oraz 6,7,8cyl) wystarczy ściągnąć dolną osłonę i wspornik. Do 2 kolejnych sond z podwójnego kolektora wydechowego; 4,5 i 9,10cyl należy ściągnąć kolektor ssący. |
_________________
|
|
|
|
|
willsonblack
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 5.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Paweł
Jeżdzę: AUDI S8 D3 5.2 FSI V10
Wiek: 46 Dołączył: 23 Paź 2015 Posty: 134 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 2015-12-03, 15:31
|
|
|
krzychu22.p1i napisał/a: | Do 2 sond (z potrójnego kolektora wydechowego; 1,2,3 oraz 6,7,8cyl) wystarczy ściągnąć dolną osłonę i wspornik. Do 2 kolejnych sond z podwójnego kolektora wydechowego; 4,5 i 9,10cyl należy ściągnąć kolektor ssący. |
Czyli ten z klapkami, dużo to roboty???
A przy okazji dzięki za odpowiedzi koledzy |
|
|
|
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
|
|
|
|
ManiekJames
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 (D3)
Wiek: 36 Dołączył: 04 Maj 2014 Posty: 281 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 2015-12-03, 22:44
|
|
|
Jedynie tak mogę podpowiedzieć - na tyle czasu miałem
|
_________________ Pozdrawiam !!
|
|
|
|
|
|
|
|
willsonblack
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 5.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Paweł
Jeżdzę: AUDI S8 D3 5.2 FSI V10
Wiek: 46 Dołączył: 23 Paź 2015 Posty: 134 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 2015-12-04, 07:00
|
|
|
Dzieki MAriusz |
|
|
|
|
willsonblack
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 5.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Paweł
Jeżdzę: AUDI S8 D3 5.2 FSI V10
Wiek: 46 Dołączył: 23 Paź 2015 Posty: 134 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 2015-12-16, 20:04
|
|
|
Witam.
odświeżam temat. wiec tak okazałosie że sondy sa dobre, błąd powoduja klapki w kolektorze. Oddałem do mechanika W Kaliszu Chłopak zna sie na rzeczy. Rozebrał kolektor na cześci pierwsze i okazało się że kolektor zasyfiony masakrycznie, z odmy kapie olej, trzy klapki juz urwane dwie zatrzymały sie na szczelinie kolektora jedna na zaworach .... Uff miałem szczęscie. Gość usunie mi klapki i przeprogramuje system tak aby nie było ich widać no i tego błedu. mam pytanie do znawców o ile mogę stracic mocy 20 - 30 KM. Reszta w silniku OK. Kolektor bedzie całkowicie wyczyszczony, odma też (bo tam tej olej kapał), uszczelki wymienione na ori od Michała z forum. Reszta na silikon i uszczelki. Okazało się że silnik był juz rozbierany we włoszech. na razie tyle myslę że zdażyłem w ostatniej chwili
DODANO:
ring pod kołem pasowym tez wymieniony. |
|
|
|
|
|
|
|
ManiekJames
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 (D3)
Wiek: 36 Dołączył: 04 Maj 2014 Posty: 281 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 2015-12-16, 22:30
|
|
|
Noooo to super Willson
Już dziś po rozmowie telefonicznej - wszystko było jasne
Fuks z tymi klapami Oby teraz jak odbierzesz sprawowała się Super !! i w końcu musimy sie gdzieś spiknąć na 2 ósemki !! |
_________________ Pozdrawiam !!
|
|
|
|
|
willsonblack
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 5.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Paweł
Jeżdzę: AUDI S8 D3 5.2 FSI V10
Wiek: 46 Dołączył: 23 Paź 2015 Posty: 134 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 2015-12-17, 14:26
|
|
|
No fuks niesamowity. Mechanik sprawdzi jeszcze czy klapki sie odliczyły. Jak mi przekaże zdjecia to zamieszczę. klapki faktycznie to jakiś plastikowy szajs. |
|
|
|
|
|
|
|
piter 1205
Użytkownik
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 5,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Pawel
Jeżdzę: S8 D3
Wiek: 56 Dołączył: 10 Cze 2015 Posty: 23 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2015-12-17, 17:23
|
|
|
Witam
Bez klapek bedziesz czul wiecej mocy na wyzszych obrotach :-) |
|
|
|
|
willsonblack
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 5.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Paweł
Jeżdzę: AUDI S8 D3 5.2 FSI V10
Wiek: 46 Dołączył: 23 Paź 2015 Posty: 134 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 2015-12-17, 17:40
|
|
|
piter 1205 napisał/a: | Witam
Bez klapek bedziesz czul wiecej mocy na wyzszych obrotach :-) |
Witam kolegę. Tez usunołeś te klapki ?? łącznie z przeprogramowaniem systemu żeby ich nie widział - wyłaczył sterowanie.
PS. Klapki się odliczyły nic nie wciągło do silnika. Dzisiaj skłąda całośc jutro elektronika testy i jazda. Kolektor zaslepiony wyczyszczony itd.
Jak Chłopak sie sprawdzi będę go gorąco polecał na forum. Póki co daje radę. |
|
|
|
|
|
|
|
willsonblack
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 5.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Paweł
Jeżdzę: AUDI S8 D3 5.2 FSI V10
Wiek: 46 Dołączył: 23 Paź 2015 Posty: 134 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 2015-12-21, 14:17
|
|
|
Witam. klapki usuniete samochód żwawszy na wyższych obrotach, spalanie bez zmian. Kolektor wyczyszczony zaslepiony i zaspawany, ecu przeprogramowane. Problem jednak powrócił błedy sond nadal a to za sprawą (uboga mieszanka na biegu jałowym) układu paliwowego. Po odpaleniu jak postoi z 30 minut na wolnych obrotach po próbie dodania gazu dławi sie i gaśnie. trzeba odpowietrzyć na pompach na silniku. Pompy w zbiorniku podają cisnienie 4 bary, ale te na silniku już tylko 6 bar to chyba za mało bo według mojego mechanika te pompy powinny podawać 300. Czyzby siadały....???? Zamówiłem na allegro dwie lewą i prawą, w środę zmienie i powiem co i jak. |
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2015-12-21, 20:15
|
|
|
willsonblack napisał/a: | Pompy w zbiorniku podają cisnienie 4 bary, ale te na silniku już tylko 6 bar to chyba za mało bo według mojego mechanika te pompy powinny podawać 300. |
Przed pompą wysokiego ciśnienia ok. 6Bar (5-7Bar), po 10 min musi być min 3,75Bar. Za pompą wysokiego ciśnienia ma być 120Bar.
Jak będziesz podmieniał pompy to do wymiany masz duży oring u spodu. Moment dokręcania 3 śrub mocujących 9Nm, 2 nakrętki wysokiego ciśnienia 25Nm. |
_________________
|
Ostatnio zmieniony przez krzychu22.p1i 2015-12-22, 11:24, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|
|
|
willsonblack
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 5.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Paweł
Jeżdzę: AUDI S8 D3 5.2 FSI V10
Wiek: 46 Dołączył: 23 Paź 2015 Posty: 134 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 2015-12-22, 06:41
|
|
|
krzychu22.p1i napisał/a: | willsonblack napisał/a: | Pompy w zbiorniku podają cisnienie 4 bary, ale te na silniku już tylko 6 bar to chyba za mało bo według mojego mechanika te pompy powinny podawać 300. |
Przed pompą wysokiego ciśnienia ok. 6Bar (5-7Bar), po 10 min musi być min 3,75Bar. Za pompą wysokiego ciśnienia ma być 120Bar.
Jak będziesz podmieniał pompy to do wymiany masz duży u spodu. Moment dokręcania 3 śrub mocujących 9Nm, 2 nakrętki wysokiego ciśnienia 25Nm. |
Dzięki co miałes na myśli: Jak będziesz podmieniał pompy to do wymiany masz duży u spodu
z tymi 300 to może cos go źle zrozumiałem. |
|
|
|
|
|