Autor |
Wiadomość |
mkbewe
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip EYC GQF
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 38 Dołączył: 13 Mar 2015 Posty: 1063 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2015-12-06, 22:11 [D3 03 4.2MPI
] Ktoś pomoże ogarnąć klimę ?
|
|
|
normalnie jakiś kosmos i nieporozumienie
dysponuje ktoś może jakąś rozpiską tych zaworków klap itp żebym sobie chociaż mógł popatrzyć gdzie szukać a nie tak na ślepo ??
8 Faults Found:
00716 - Air recirculation Flap Positioning Motor (V113)
003 - Mechanical Failure
Freeze Frame:
Fault Status: 01100011
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 162
Reset counter: 246
Mileage: 292013 km
Time Indication: 0
Date: 2015.09.10
Time: 20:25:11
Freeze Frame:
Voltage: 11.70 V
Temperature: 19.0°C
(no units): 195.0
(no units): 98.0
Temperature: -79.0°C
00066 - Rear Right Footwell Heater (Z43)
004 - No Signal/Communication
Freeze Frame:
Fault Status: 01100100
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 2
Reset counter: 246
Mileage: 294823 km
Time Indication: 0
Date: 2015.12.06
Time: 15:57:14
Freeze Frame:
Voltage: 13.30 V
00065 - Rear Left Footwell Heater (Z42)
012 - Electrical Fault in Circuit - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00101100
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 254
Reset counter: 31
Mileage: 292013 km
Time Indication: 0
Date: 2015.09.11
Time: 09:52:59
Freeze Frame:
Voltage: 13.00 V
00020 - Motor for Blocking Flap; Defrost and Body Vents; Right (V199)
003 - Mechanical Failure - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100011
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 2
Reset counter: 4
Mileage: 294315 km
Time Indication: 0
Date: 2015.11.21
Time: 22:22:23
Freeze Frame:
Voltage: 13.40 V
Temperature: 5.0°C
(no units): 195.0
(no units): 106.0
Temperature: -95.0°C
00728 - Potentiometer in Positioning Motor for Left-Hand Central Vent (G136)
010 - Open or Short to Plus - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00101010
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 1
Reset counter: 250
Mileage: 294361 km
Time Indication: 0
Date: 2015.11.22
Time: 01:10:22
Freeze Frame:
Voltage: 14.00 V
(no units): 4.0
(no units): 0.0
00729 - Potentiometer in Positioning Motor for Right-Hand Central Vent (G137)
010 - Open or Short to Plus - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00101010
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 5
Reset counter: 28
Mileage: 294396 km
Time Indication: 0
Date: 2015.11.23
Time: 16:44:57
Freeze Frame:
Voltage: 13.80 V
(no units): 207.0
(no units): 255.0
00732 - Potentiometer in Positioning Motor for Right-Hand Footwell Flap (G140)
010 - Open or Short to Plus - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00101010
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 2
Reset counter: 28
Mileage: 294775 km
Time Indication: 0
Date: 2015.12.05
Time: 11:12:22
Freeze Frame:
Voltage: 13.40 V
(no units): 100.0
(no units): 255.0
00731 - Potentiometer in Positioning Motor for Left-Hand Footwell Flap (G139)
010 - Open or Short to Plus - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00101010
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 2
Reset counter: 30
Mileage: 294793 km
Time Indication: 0
Date: 2015.12.05
Time: 12:06:29
Freeze Frame:
Voltage: 13.80 V
(no units): 241.0
(no units): 255.0 |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2015-12-06, 23:36 Re: Ktoś pomoże ogarnąć klimę ?
|
|
|
mkbewe napisał/a: | 00066 - Rear Right Footwell Heater (Z43)
00065 - Rear Left Footwell Heater (Z42) |
Temat możesz sobie darować.
To grzałki elektryczne w nawiewach dla nóg pasażerów tylnej kanapy.
Znajdują się pod przednimi fotelami.
Nie znam metody ich naprawiania.
Generalnie, aby pozbyć się błędów i przywrócić im sprawność to trzeba je wymienić.
Ponadto... to co poniżej to błędy silniczków albo błędy czujników położenia silniczków co w obu przypadkach sprowadza się do sprawdzenia poprawności pracy każdego z silniczków.
Zanim rozbierzesz polecam diagnostykę VCDS'em.
mkbewe napisał/a: | 00716 - Air recirculation Flap Positioning Motor (V113) |
Silnik i klapa schowana głęboko na podszybiu.
Dojście oczywiście od strony komory silnika i podszybia ale trzeba tak trochę rozkręcić aby się dobrać do silniczka.
mkbewe napisał/a: | 00020 - Motor for Blocking Flap; Defrost and Body Vents; Right (V199) |
Dostępny z kabiny kierowcy po zdemontowaniu schowka pasażera.
mkbewe napisał/a: | 00728 - Potentiometer in Positioning Motor for Left-Hand Central Vent (G136)
00729 - Potentiometer in Positioning Motor for Right-Hand Central Vent (G137) |
Zdemontować dół deski rozdzielczej/schowek odpowiednio po prawej lub lewej stronie. Zdemontować środkową kratkę nawiewu odpowiednio prawą lub lewą.
Zdemontować silniczek prawy lub lewy przez właściwą dla niego dziurę po nawiewie.
mkbewe napisał/a: | 00732 - Potentiometer in Positioning Motor for Right-Hand Footwell Flap (G140)
00731 - Potentiometer in Positioning Motor for Left-Hand Footwell Flap (G139) |
Zdemontować dół deski rozdzielczej/schowek odpowiednio po prawej lub lewej stronie.
Teoretycznie do demontażu tych silniczków należy zdemontować konsolę środkową ale w praktyce chyba nie trzeba |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
mkbewe
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip EYC GQF
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 38 Dołączył: 13 Mar 2015 Posty: 1063 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2015-12-07, 08:27
|
|
|
FOSS napisał/a: | Temat możesz sobie darować.
To grzałki elektryczne w nawiewach dla nóg pasażerów tylnej kanapy.
Znajdują się pod przednimi fotelami.
Nie znam metody ich naprawiania.
Generalnie, aby pozbyć się błędów i przywrócić im sprawność to trzeba je wymienić.
|
Mam nadzieję że jak wyciągnęli fotele to już dostęp do tego będzie. Muszę się teraz tylko zorientować ile coś takiego w aso czy może pójść w sprawna używke...
Ogólnie dół deski po stronie kierowcy demontowalem bo mi podświetlenie nie działało i tak samo że schowkiem więc tam jest ok. Te silniczki to chyba najlepiej będzie się zaopatrzyć w sprawne i od razu zmieniać.
Dziękuję Ci bardzo.
Mimo wszystko badał proszę o jakiś skan, rysunek z dokładnym rozmieszczeniem jakby ktoś z forumowiczów mógł ogarnąć |
|
|
|
|
VanDyke
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4700
Skrzynia: Quadra Track II
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Jeep Grand Cherokee
Pomógł: 11 razy Wiek: 41 Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 783 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-12-07, 13:06
|
|
|
Wymiana tych grzałek to 5 minut. Foteli nie trzeba do tego demontować. Koszt jednej w ASO to 800 zł |
_________________ Kontakt: nick + @wp.pl |
|
|
|
|
|
|
|
mkbewe
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip EYC GQF
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 38 Dołączył: 13 Mar 2015 Posty: 1063 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2015-12-07, 14:02
|
|
|
VanDyke napisał/a: | Wymiana tych grzałek to 5 minut. |
super VanDyke napisał/a: | Koszt jednej w ASO to 800 zł | już nie super
ogarnął by ktoś jeszcze numery tych grzałek ? będę szukać z używek |
|
|
|
|
VanDyke
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4700
Skrzynia: Quadra Track II
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Jeep Grand Cherokee
Pomógł: 11 razy Wiek: 41 Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 783 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-12-07, 14:18
|
|
|
Kupisz używki i zaraz będzie miał to samo. Już lepiej je wymontuj i może uda Ci się to jakoś rozebrać i zobaczyć co tam może nie banglać. To jet tak proste urządzenie, ze aż dziwne że może się w nim coś popsuć ale to chyba najczęstsza usterka elektryczna w D3 |
_________________ Kontakt: nick + @wp.pl |
|
|
|
|
|
|
|
mkbewe
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip EYC GQF
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 38 Dołączył: 13 Mar 2015 Posty: 1063 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2015-12-07, 15:55
|
|
|
ok "popacze" albo dam jakiemuś magikowi może coś wymyśli
FOSS napisał/a: | Zanim rozbierzesz polecam diagnostykę VCDS'em. | o właśnie, a jakiś instruktarz jak to obczaić, jakie bloki i wartości ktoś coś ??? |
|
|
|
|
aro51
Moje A8
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: F11
Pomógł: 38 razy Dołączył: 23 Lis 2010 Posty: 614 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: 2015-12-07, 18:19
|
|
|
Musisz spróbować zrobić nastawy podstawowe, ale gdy system wykryje ze któraś klapka nie funkcjonuje to Ci się nie uda. Generalnie to silniczki klap się nie psują , a zanieczyszcza się w nich potencjometr który starczy wyczyścić. Niestety każdy musisz wyjąć i rozebrać. |
_________________ Zdjęcia Audi A6 i A7
Zawór recyrkulacji EGR Audi A6 C7 2.0 177 KM. |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2015-12-07, 19:12
|
|
|
VanDyke napisał/a: | Kupisz używki i zaraz będzie miał to samo. |
To jest akurat wielce prawdopodobne.
VanDyke napisał/a: | Już lepiej je wymontuj i może uda Ci się to jakoś rozebrać i zobaczyć co tam może nie banglać. To jet tak proste urządzenie, ze aż dziwne że może się w nim coś popsuć |
Tu niestety mylisz się bardzo - wbrew pozorom nie jest to zwykłe proste urządzenie.
Było już podejście do regeneracji tych grzałek i skończyło się na kilku takich w warsztatowym śmietniku
Jeżeli ktoś to ogarnie od A do Z to będzie miał cały rynek dla siebie ale....
problem w tym jak duży jest ten rynek....
bo już taki temat kiedyś podjąłem z jednym kolegą i wg. mnie nie gra nie warta świeczki...
ale może ktoś dojdzie dalej i okaże się, że jednak warto |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
mkbewe
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip EYC GQF
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 38 Dołączył: 13 Mar 2015 Posty: 1063 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2015-12-07, 21:40
|
|
|
aro51 napisał/a: |
Musisz spróbować zrobić nastawy podstawowe, ale gdy system wykryje ze któraś klapka nie funkcjonuje to Ci się nie uda. Generalnie to silniczki klap się nie psują , a zanieczyszcza się w nich potencjometr który starczy wyczyścić. Niestety każdy musisz wyjąć i rozebrać |
Ahaa no to jest cenna informacja. Próbowałem zrobić nastawy podstawowe wg tematu o kalibracji klimatronika ale przerywa i wywala coś po niemiecku...
Postaram się najpierw dobrać do tych silniczkow pod desk i zobaczymy |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2015-12-07, 23:37
|
|
|
mkbewe napisał/a: | Ahaa no to jest cenna informacja. Próbowałem zrobić nastawy podstawowe wg tematu o kalibracji klimatronika ale przerywa i wywala coś po niemiecku... |
Nastawy podstawowe wykona tylko wtedy kiedy wszystko będzie sprawne, tzn. silniczki, zawory itd. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
mkbewe
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip EYC GQF
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 38 Dołączył: 13 Mar 2015 Posty: 1063 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2016-04-29, 20:57
|
|
|
FOSS napisał/a: | mkbewe napisał/a:
00732 - Potentiometer in Positioning Motor for Right-Hand Footwell Flap (G140)
00731 - Potentiometer in Positioning Motor for Left-Hand Footwell Flap (G139)
Zdemontować dół deski rozdzielczej/schowek odpowiednio po prawej lub lewej stronie.
Teoretycznie do demontażu tych silniczków należy zdemontować konsolę środkową ale w praktyce chyba nie trzeba | ruszyłem z tematem bo zakupiłem 10 siniczków z używki
udało mi się wymienić G140 na razie błędęm nie wali, zobaczymy po czasie jak to będzie G139 czyli po 2 stronie tez jakos ogarnę myślę bez demontażu tunelu środkowego
G139 FOSS napisał/a: |
mkbewe napisał/a:
00020 - Motor for Blocking Flap; Defrost and Body Vents; Right (V199)
Dostępny z kabiny kierowcy po zdemontowaniu schowka pasażera. |
nie mogę znaleźć (
[ Dodano: 2016-05-04, 20:16 ]
ktoś zapoda jakimś skanem z etki z dokładnym umiejscowieniem pozostałych silniczków ???
BARdzo bardzo bardzo bym był wdzięczny |
|
|
|
|
|
|
|
pioter
Master MOD
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1796 Skąd: Włocławek
|
|
|
|
|
mkbewe
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip EYC GQF
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 38 Dołączył: 13 Mar 2015 Posty: 1063 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2016-05-04, 19:41
|
|
|
dziękuje bardzo dobry człowieku |
|
|
|
|
|
|
|
pioter
Master MOD
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1796 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 2016-05-04, 19:51
|
|
|
Jeszcze możesz podejrzeć na fejsie Fossa są fotki jak zmieniał całość w swojej . |
_________________ ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
|
|
|
|
|
|