|
Autor |
Wiadomość |
jezier
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 40 Dołączył: 01 Gru 2015 Posty: 9 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: 2016-02-14, 23:18 [D2 98 4.2PB/LPG
] dziwne zachowanie skrzyni prośba o pomo
|
|
|
Witam szanownych kolegów zwracam się z prośbą o pomoc w zdiagnozowaniu usterki skrzyni 5hp24 sprawa wygląda następująco :
w sierpniu 2015 w skrzyni wymieniony został kosz forwardu , sprzęgło i komplet uszczelnien od jakiegoś czasu przy bardziej dynamicznej jeździe skrzynia mi wariuje przy 4 tys. obr jakby zaczyna ślizgać sprzęgło obroty przez chwile rosną a auto nie przyspiesza dopiero po chwili dostaje kopa to przy jezdzie z pedałem w podłodze jeśli chodzi o jazde tzw. emerycką (drive plus lizanie gazu) czuc nieduże uderzenie przy zmianie z 3 na 4 bieg tez z delikatnym jakby uślizgiem sprzegła co to może być dodam że vag zadnych błędów skrzyni nie pokazuje jeśli chodzi o silnik to czasami wyskakuje mi błąd czujnika antystukowego ale to podobno nie ma wpływu. Proszę o jakąś podpowiedź co to może być może ktoś miał podobne objawy
dodam jeszcze ż e wydaje mi się że czasami skrzynia się jakoś gubi jakby nie wiedziała który bieg ma wrzucic zauważyłem to po przejazdzce a6 znajomego gdzie u niego skrzynia chodzi jak marzenie i dlatego zacząłem drążyć temat swojej wszelkie sugestie i pytania mile widziane pozdrawiam |
|
|
|
|
|
|
|
Bugalon
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy Wiek: 46 Dołączył: 26 Gru 2013 Posty: 789 Skąd: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 2016-02-15, 13:09
|
|
|
A to sprzęgło to jak wymieniali ? Bo ja dokładnie takie same objawy mialem jak mialem padnięty konwerter. Zregenerowalem konwerter i problemy znikneły zupełnie ....
Reasumując - jesli masz rachunek na robotę skrzyni i gwarancję to reklamuj. Jeśli robileś to pokątnie, to spróbuj najpierw wyczyscic mechatronikę i zobacz czy się cos poprawilo. |
_________________ Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali" |
|
|
|
|
|
|
|
jezier
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 40 Dołączył: 01 Gru 2015 Posty: 9 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: 2016-02-16, 06:49
|
|
|
wyglądało to tak kupiłem auto z padniętym koszem forward wstawiłem do warsztatu może nie jakiegoś renomowanego ale opinie w okolicy ma niezłą gość powiedział że konwerter regenerują zawsze przy takich naprawach więc się zgodziłem. Dostałem gwarancję na rok na kosz i uszczelnienie skrzyni a na konwerter 6 m-cy trochę chyba mało tej gwarancji chyba że to norma ? |
|
|
|
|
Bugalon
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy Wiek: 46 Dołączył: 26 Gru 2013 Posty: 789 Skąd: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 2016-02-17, 18:04
|
|
|
Midparts na konwertery po swojej regeneracji daje 3 lata gwarancji. Ciezko mi Ci cos teraz doradzic, na bank skrzynie by trzeba znowu zwalic i zobaczyc co sie w srodku dzieje. |
_________________ Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali" |
|
|
|
|
|
|
|
jezier
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 40 Dołączył: 01 Gru 2015 Posty: 9 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: 2016-02-19, 09:11
|
|
|
Jeszcze jedna sprawa czytająć różne posty znalazłem kilka info o tym że po naprawie skrzyni trzeba po jakims 1tys km wymienić olej i filtr w skrzyni mnie o czyms takim mechanik nie informował albo nie dosłyszałem co za tym idzie nie zmieniłem go czy jest opcja że wymiana oleju może załatwić sprawę dodam że przejechane na oliwie jest ok 8 tys km proszę o porady pozrawiam |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-02-19, 10:32
|
|
|
Ja musiałem taki serwis zrobic po remoncie bo było to wymagane przez Łobode do utrzymania gwarancji. Tłumaczył sie tym ze podobnie jak w silniku po remoncie wszelkie elementy sie układaja,docierają oraz wypłukiwane sa jakies resztki zabrudzeń z trudnodostepnych miejsc i dlatego do poprawnej pracy trza zrobic te wymianke.
W istocie widac było jakies syfki w misce których nie było podczas kolejnej wymiany juz po wiekszym przebiegu.
Sa rożne szkoły,ja to zrobiłem jak chcieli i skrzynie hasa mechanicznie bez problemu do dziś. |
|
|
|
|
|
|
|
jezier
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 40 Dołączył: 01 Gru 2015 Posty: 9 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: 2016-02-19, 10:34
|
|
|
czyli lepiej zrobić niż nie zrobić raczej nie zaszkodzi |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania
Prywatność. |