Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 97 4.2PB/LPG ] mieszanie olejów  
Autor Wiadomość
Kamrat 
Użytkownik


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Bartosz
Jeżdzę: A8 d2
Wiek: 39
Dołączył: 26 Sty 2016
Posty: 38
Skąd: Stargard / Zachodniopomorskie
Wysłany: 2016-03-11, 00:30   [D2 97 4.2PB/LPG ] mieszanie olejów

Witam od jakiegoś czasu jestem posiadaczem A8D2, jakiś czas po zakupie, aby być pewnym stanu oleju i oceny pracy skrzyni (po remoncie ok. 17000km temu przez poprzedniego właściciela), wybrałem się do serwisu ASB Kisielnicki Szczecin. Jedyne co mi w skrzyni nie pasowało to delikatne i tylko przy ślimaczej jeździe (np. korek i dojeżdżanie do świateł) szarpnięcie tzw. twarda zmiana biegów. Kontrola elektroniczna nic nie wykazała, poziom oleju był natomiast problem powstał co do koloru tego specyfiku, mianowicie czerwony <blee> czyt. Dexron (jak się później okazało). Serwisant oczywiście polecił mi wymianę ma Mobila - esso (słomkowy) gdyż tu może leżeć przyczyna takiego "subtelnego" jak to określił problemu i mam zamiar tego dokonać, ale...
Jak przestudiowałem forum znalazłem 2 rzeczy- olej jeśli jest zły to wymieniamy go dynamicznie (to w głównym wątku o ASB), jednak bardziej przekonują mnie szczególnie w tym przypadku słowa Apophisa o dwóch zmianach statycznych. Jednak czy w tym przypadku mogę po spuszczeniu DEXa dolać te 6-7 litrów ESSO, następnie znów (po 1000km) 6-7 l ESSO i filty?

Jeśli kiedyś o tym było to przepraszam za dubla.
_________________
Jeśli coś ci nie wychodzi, weź większy młotek !
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2016-03-11, 00:35   

To sa inne oleje-niebardzo sie widzi mi ich mieszanie bo chyba mieszac sie nie mogą. CO do czerwonego to niedawno Krzyskowi sprzedałem skrzynie jak nową i miała czerwony w 5hp24 zrobione to w DE. <bezradny>
 
 
Kamrat 
Użytkownik


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Bartosz
Jeżdzę: A8 d2
Wiek: 39
Dołączył: 26 Sty 2016
Posty: 38
Skąd: Stargard / Zachodniopomorskie
Wysłany: 2016-03-11, 00:43   

Więc umawiamy się na dynamiczną <okok>

Co do tych czerwonych olei w skrzyniach z Niemiec to faktycznie, z tego co Kisielnicki mówił to jakieś 6 na 9 sztuk które do niego trafia jest tym zalane i jakoś to jeździ.
Dzięki.
_________________
Jeśli coś ci nie wychodzi, weź większy młotek !
 
 
stan 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Stanisław
Jeżdzę: A8 D3, V70 II
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Lip 2010
Posty: 138
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2016-03-11, 05:52   Re: mieszanie olejów

Kamrat napisał/a:
Jedyne co mi w skrzyni nie pasowało to delikatne i tylko przy ślimaczej jeździe (np. korek i dojeżdżanie do świateł) szarpnięcie tzw. twarda zmiana biegów.

Bardzo często tak objawia się praca skrzyni i nie jest to nic groźnego (oczywiście zależy od siły szarpnięcia).
Kamrat napisał/a:
natomiast problem powstał co do koloru tego specyfiku, mianowicie czerwony <blee> czyt. Dexron (jak się później okazało)

A w jaki sposób doszedłeś, że jest to Dexron? Ja podczas regeneracji konwertera świadomie zalałem czerwony ale był to Midland (wtedy zapłaciłem coś 50% taniej niż za super olej wszędzie polecany, ten o kolorze szczochów). Jeżdżę już chyba z 30 tys. i jest b. dobrze.
 
 
Kamrat 
Użytkownik


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Bartosz
Jeżdzę: A8 d2
Wiek: 39
Dołączył: 26 Sty 2016
Posty: 38
Skąd: Stargard / Zachodniopomorskie
Wysłany: 2016-03-11, 09:01   

stan napisał/a:
A w jaki sposób doszedłeś, że jest to Dexron? Ja podczas regeneracji konwertera świadomie zalałem czerwony ale był to Midland (wtedy zapłaciłem coś 50% taniej niż za super olej wszędzie polecany, ten o kolorze szczochów). Jeżdżę już chyba z 30 tys. i jest b. dobrze.


Hmm... faktycznie, jak się nad tym zastanowić, jest to tylko opinia diagnosty i potwierdzenie poprzedniego właściciela opatrzone terminem "najprawdopodobniej" <hmm> , a czemu zdecydowałeś się na zmianę oleju poza ceną ???
_________________
Jeśli coś ci nie wychodzi, weź większy młotek !
 
 
Kamrat 
Użytkownik


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Bartosz
Jeżdzę: A8 d2
Wiek: 39
Dołączył: 26 Sty 2016
Posty: 38
Skąd: Stargard / Zachodniopomorskie
Wysłany: 2016-03-11, 09:04   

A no i pytanie właśnie czy skoro ze skrzynią nic się nie dzieję i był rok temu wymieniany olej to czy bawić się w to już czy odpuścić temat na razie ???
_________________
Jeśli coś ci nie wychodzi, weź większy młotek !
 
 
stan 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Stanisław
Jeżdzę: A8 D3, V70 II
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Lip 2010
Posty: 138
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2016-03-11, 12:57   

[quote="Kamrat"]
stan napisał/a:
a czemu zdecydowałeś się na zmianę oleju poza ceną ???

Przecież napisałem, że regenerowałem konwerter. Jeśli przyspieszasz b. wolno te skrzynie przy zmianie bieg b. lekko szarpną (oby nie było to odczuwalne jako uderzenie) - z tego co wiem jest to normalna praca tej skrzyni. Jeśli będziesz przyspieszał "normalnie" i skrzynia zmienia płynnie, moim zdaniem nie masz czym się przejmować. Tym bardziej, że wymieniany był olej rok temu (no chyba, że zrobił odpowiedni przebieg w tym czasie). Mój mechanik od skrzyń też mówił o przypadku, kiedy to skrzynia w a6 też 5hp zmieniała biegi niewyczuwalnie jak przekładnia bezstopniowa. Szczęśliwy użytkownik cieszył się jej pracą przez 2 miesiące od sprowadzenia auta.
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3150
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2016-03-11, 13:28   

Nie możesz odczuc zmiany biegów ani tez nie może być takiego kangurka (jak zmienia bieg to czuc na ciele taki bezwład). Płyta do ogarniecia.
_________________
 
 
Bugalon 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy
Wiek: 46
Dołączył: 26 Gru 2013
Posty: 789
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 2016-03-11, 15:42   

Krzychu a Ty już wyremontowałeś swoją? Czy ciągle jeszcze czekasz na części czy cos ?
_________________
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2016-03-11, 17:15   

Wiekszosc gratów ma juz z tej drugiej skrzynki.
 
 
Kamrat 
Użytkownik


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Bartosz
Jeżdzę: A8 d2
Wiek: 39
Dołączył: 26 Sty 2016
Posty: 38
Skąd: Stargard / Zachodniopomorskie
Wysłany: 2016-03-11, 19:08   

Nie ma kangurka, kuny czy innego susła (swoją drogą zajefajne określenie :D ), poza tym jednym ww przypadkiem zmiany biegów słyszę po silniku, widzę po wskazówce, a nie czuję. Gdy ruszam z tzw. buta od 0 - 200 cały czas wgniata w fotel (no dobra może troszkę przesadzam z tym wgniataniem). Dobra zrobię ze 2000km jeszcze i poobserwuję jak auto się zachowuje. I ostatnie zapytanie bo jednoznacznej odpowiedzi nie znalazłem, czy programuje/ resetuje się sterowniki skrzyni czy są one w pełni samo adaptacyjne?
_________________
Jeśli coś ci nie wychodzi, weź większy młotek !
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2016-03-11, 19:15   

Możesz zmieniac kodowania a o tym troche na forum jest pisane.
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3150
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2016-03-11, 19:48   

Kamrat napisał/a:
zmiany biegów słyszę po silniku, widzę po wskazówce, a nie czuję.

Jest ok :)
Bugalon napisał/a:
Krzychu a Ty już wyremontowałeś swoją?

Obie paczki obnażone, 5 łożysk do wymiany tak poza programowo no i kosz A ( ale tego mam igiełeczkę chociaż . Póki co stoję, bo co posiedzę w garażu to zaraz mnie choroba łapie.. Niestety nie mam ogrzewania.. a 2 dni leżenia na betonie rozpoczęły sezon :P
_________________
 
 
beyer28 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 871
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-03-12, 18:48   

Kamrat napisał/a:
Nie ma kangurka, kuny czy innego susła (swoją drogą zajefajne określenie :D ), poza tym jednym ww przypadkiem zmiany biegów słyszę po silniku, widzę po wskazówce, a nie czuję

Ale ten ww przypadek pokazuje, że mimo remontu, coś jest nie tak ze skrzynią. Czym prędzej wylewałbym to czerwone coś i zalał właściwym olejem. I tylko dynamicznie.
krzychu22.p1i napisał/a:
jak zmienia bieg to czuc na ciele taki bezwład).

Bezwład ciała w starym D2...dobre :D
_________________
4.2 ASG 299 km katalizatory.

Objawy awarii DPF - zapchania filtra cząstek stałych Audi A6 C6 i C7 oraz A8

-------------
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2016-03-12, 21:15   

Kamrat napisał/a:
6 na 9 sztuk które do niego trafia jest tym zalane i jakoś to jeździ
Już o tym pisałem, kolor czerwony to barwnik (głównie używany przez LM) i nie wpływa na prace skrzyni, olej ma specyfikacje jak ori ZF.
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.