|
Autor |
Wiadomość |
Maroonio
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: A8
Dołączył: 03 Lip 2014 Posty: 78 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2016-03-11, 10:37 [D2 01 4.2PB/LPG
] Missfire po raz kolejny
|
|
|
Panowie, bujam się z mało przyjemnym problemem. Mianowicie wypada zapłon na drugim cylindrze i tylko na drugim i tylko na wolnych obrotach. Dodanie gazu czyści licznik missfire. Czyli np. jadę 100 km/h, jest idealnie, auto ciągnie, zapłony nie wypadają...zatrzymam się na światłach zaczyna się telepanie a licznik wypadających zapłonów rośnie w zastraszającym tempie. Sterownik potrafi nawet odłączyć całkiem ten cylinder i trzeba gasić silnik i odpalać żeby znowu pracował. Co już zrobiłem? Wymieniłem świece, cewki zamieniałem miejscami. Instalacja gazowa jest nowa ale profilaktycznie zamieniłem miejscami wtryski i też bez zmian. Kompresja na 2 cylindrze 13 atm. Wypsikałem cały samostart żeby sprawdzić lewe ale nic nie znalazłem. Wydech szczelny 4 nowe sondy Bosch, co prawda dwóch tylnych jeszcze nie wymieniłem i mam sporadyczne błędy ale nie sądzę żeby miały taki wpływ.
Zostały mi już chyba tylko podmiana wtryskiwacza benzynowego bo może się zacina. Dzieje się to na zimnym i ciepłym silniku, benzyna czy gaz to samo....
Jakieś pomysły co jeszcze sprawdzić?? |
|
|
|
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-03-11, 11:31
|
|
|
michalwruszak napisał/a: | Pozostaje jeszcze sprawdzić sterownik silnika i ciągłość przewodów z ECU do wtrysków benzynowych |
Nie zaszkodzi ale uszkodzenie takie miało by stały charakter.... |
|
|
|
|
Maroonio
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: A8
Dołączył: 03 Lip 2014 Posty: 78 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2016-03-11, 20:43
|
|
|
Chyba znalazłem przyczynę ale spójrzcie sami :
Vaglog
Elektrykę sprawdziłem i generalnie tu nie mam się czego czepić. |
|
|
|
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
|
|
|
|
Kempesior
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4,0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 47 Dołączył: 05 Lut 2016 Posty: 19 Skąd: FZG
|
Wysłany: 2016-03-11, 21:30
|
|
|
Też tak myślę, rozrząd do sprawdzenia, jestem na tym etapie w BBK z S4 podobne objawy |
|
|
|
|
|
|
|
Bugalon
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy Wiek: 46 Dołączył: 26 Gru 2013 Posty: 789 Skąd: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 2016-03-12, 11:01
|
|
|
Zdejmij listwe wtryskowa, wtryski w szklanki czy co tam gruszek ma pod reka, byle szczelne bylo i zobacz czy przy pojawieniu sie cisnienia na listwie i zamknietych wtryskach benzynowych nie podcieka czasem ten z drugiego cylindra, ewentualnie podmien wtryskiwacze benzynowe 2 z 3 cylindrem i zobacz czy sie nie przenosi czasem problem na 3 gar.
Jak to nie wtryski benzynowe a pozostałe wszystkie rzeczy sprawdziles, to zaryzykowalbym chyba sprawdzenie klapek w kolektorze ssacym. |
_________________ Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali" |
|
|
|
|
Maroonio
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: A8
Dołączył: 03 Lip 2014 Posty: 78 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - anime
Prywatność. |