Autor |
Wiadomość |
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2016-04-02, 10:52 [A3 8L] Jaki silnik 1.9TDI czy 1.6PB?
|
|
|
Witam,
Mam takie szybkie pytanie... Czy to 1.9 TDI to jest to samo słynne TDI z w pasku jeździło i paru innych modelach? Chodzi mi o coś niepsującego się w budzie A3 8L. Zastanawiam się pomiędzy dwoma motorami z tytułu. Albo 1.6PB i zagazować albo 1.9TDI. Co O tym myślicie? |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
|
|
|
uzlik
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3, Yamaha fz1
Pomógł: 3 razy Wiek: 50 Dołączył: 19 Sty 2015 Posty: 174 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2016-04-02, 11:48
|
|
|
Biorąc pod uwagę masę auta to z silnikiem TDI PD 130 KM 4x4 (haldex) fajnie się zbiera, a po wirusie banan na twarzy. Spalanie też zadowoli.
Najbardziej trwałe były na pompie rotacyjnej ale to 110 KM albo 90 KM. |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
uszek
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 18 razy Wiek: 38 Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 857 Skąd: RZ
|
Wysłany: 2016-04-02, 11:53
|
|
|
Ja bym gazował, wezmie 8-9 litrów gazu i mniej problemów |
|
|
|
|
|
|
|
puzzel1
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: D2
Pomógł: 3 razy Wiek: 31 Dołączył: 14 Lip 2013 Posty: 302 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2016-04-02, 12:24
|
|
|
tez polecam 1.6/1.8 w lpg, moja mama ma a3 1.6 zagazowane, spalanie gazu smieszne: na miejscu 9l, trasa 7l, przy obecnych cenach lpg 100km średnio 12zl, gdzie 1.9 spali 6-6.5 na miejscu, 5-5,5l w trasie, więc średnio wychodzi już 22zł, a do tego tak jak uszek wspomnial, mniej problemow przy 1.6 niz przy 1.9 |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-04-02, 12:56
|
|
|
1.6 to muł bagienny. Może i prosty nieawaryjny ale pali duzo i nie jedzie. |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2016-04-02, 13:18
|
|
|
I właśnie o to chodzi. Aby tanio do pracy dojeżdżać. Dzięki za sugestie
[ Dodano: 2016-04-02, 14:21 ]
Apophis napisał/a: | 1.6 to muł bagienny. Może i prosty nieawaryjny ale pali duzo i nie jedzie. |
To dla żony. Jej moc nie potrzebna. Małe, bezawaryjne, tanie w eksploatacji - takie są założenia. |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
uszek
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 18 razy Wiek: 38 Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 857 Skąd: RZ
|
Wysłany: 2016-04-02, 13:27
|
|
|
Sam bede teraz dojezdzał do pracy 120km i zamierzam kupic jakiegos seata 1.4 z gazem. Rodzice to maja i wychodzi im 10-12 zł na 100km, moim to już drugie tyle, to i tak lepiej niz dieslem.
A to że mały silnik tomuł bagienny, ale chodzi głownie o tanią eksploatację. A poza tym jak na 60 km trasy jak podgonie 5-10 min na całej trasie swoim audi to jest nieźke a spalanie wychodzi też niemałe. TO co to jest. Co innego noca czy autostrada.
A diesel jak to diesel pompa, turbo, swiece zarowe, akumulator w dobrym stanie a w benzyniaku jak nie odpali to na pych i zawsze od razu jedzie, ważne zeby w miare była instalacja założona. Ile tańszy w ekspolatacji i mniej poblemowy benyniak. Zadnych turbo EGR itp |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-04-02, 14:05
|
|
|
Moja zona jeździ mułem bo taki stał w stajni ale poziom bezpieczeństwa przy np wyprzedzaniu to żenada ilez to razy jadąc do pracy musiał sie wlec 50-60 za jakimis cięzarówkami bo nie było dośc miejsca na wyprzedzenie itp. Dlatego jak nie moc to moment diesla jest tu idealny.
Ja osobiście nie kupie jej żadnej padaki co nie ma przynajmniej 250Nm |
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2016-04-02, 14:15
|
|
|
Silniki 1.6 mają przypadłość, że lubi się robić masło pod korkiem podczas traktowania na krótkich odcinkach.
Winą za to jest strasznie mała odma która lubi się zapychać.
Osobiście polecam starego poczciwego 1.8, sam posiadam 1.8 ADR w A4 nie nie miałem z nim praktycznie żadnych problemów.
Przez 180 tyś przy silniku robiłem tylko:
- uszczelnienie chłodniczki oleju
- uszczelnienie dekla zaworowego
- czujnik położenia wału
- czyszczenie przepustnicy
Nie pisze o olejach, rozrządach czy świecach ale to oczywiste. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-04-02, 14:18
|
|
|
1.8 na pewno lepsze od 1.6 ale manuale maja tak krótkie skrzynie że to jakies nieporozumienie |
|
|
|
|
uszek
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 18 razy Wiek: 38 Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 857 Skąd: RZ
|
Wysłany: 2016-04-02, 14:20
|
|
|
Apo a jest jakies auto które nie ma u CIebie jakiegoś ale? |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-04-02, 14:46
|
|
|
Ałosiem D2
Nie no są jakies auta na pewno,po prostu napisałem swoja opinie że A3 1.6 to żenada bo takie kupił preston zonie to dokąd sie nie przejechalem nie powiedział bym złego słowa wcześniej-opinie ludzi mechaników zawsze ok. Ale cięzkie A3 nie nadaje sie pod 1.6,parametry ma identyczne jak nexia mojej żony ktora ma 1.5 i to samo-prosta, niepsująca się,paliwożłop i muł.
1.9tdi o wiele lepsza maszynka.
jeszcze jednak sprawa-bo prestonowa jeździ wyłacznie po Poznaniu,moja raczej robi jakies trasy to tez ma spore znaczenie. |
|
|
|
|
Dymian
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3,2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: VW
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Mar 2011 Posty: 161 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 2016-04-02, 14:52
|
|
|
W 1.6 są słabe skrzynie biegów- a przez to, że jest na nie popyt to cena za używki jest chora.
Co do 1.9 to się nie wypowiem, bo ostatni raz prowadziłem takie cudo techniki jakieś 7 lat temu i mnie nie ciągnie.
Ogólnie co za sens jest kupować 2 auto na dojazdy? Koszt zakupu i utrzymania drugiego wozu jest wielokrotnie większy, aniżeli używania aktualnego wozu. Wielokrotnie to liczyłem i jakbym na kalkulator nie patrzył- wychodzi to samo- nie opłaca się. |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2016-04-02, 15:12
|
|
|
Pod moim kątem to zbędna dyskusja Appo ;P żona miała puto co aktualnie ledwo 100 się kula. Z tych 20 km do pracy 15 jedzie DK1 dwupasmowa a 5km miastem wiec jej kop do wyprzedzania nie potrzebny jak gdzieś się wybieramy to zawsze D3. To tyło ma być dla niej do pracy i czasem do sklepu po bułeczki
Z ta odmawiać w 1.6 to ciekawe. Wezmę pod uwagę bo 1.8 są w tej samej kasie. Ale słyszałem ze 1.6 jest idealny do gazu.
[ Dodano: 2016-04-02, 16:14 ]
Heh ja jeżdżę 2km do pracy swoim D3 i miesięcznie wychodzę na tym 400 zł na samą jazdę do pracy. Nie powiedziałbym, że się nie kalkuluje. Dlatego sobie mazde 1.6 mx-5 nabywam. A żony auto po prostu się sypie i wymaga zmiany |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
|