Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 95 4.2PB ] Wybierak, selektor  
Autor Wiadomość
Dawid90 
Użytkownik


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Titronic
Zasilanie: PB
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 34
Dołączył: 19 Kwi 2016
Posty: 47
Skąd: Ropczyce
Wysłany: 2016-04-19, 13:56   [D2 95 4.2PB ] Wybierak, selektor

Witam wszystkich.
Nabyłem D2 z słusznym silnikiem 4,2 v8 i 4-stopniowym automatem. Problem polega na tym że nie działą mi TIPTRONIC i na wyświetlaczu nie wskazuje na którym biegu jadę ani nie podświetla mi panelu skrzyni.... Ustaliłem że to wina wybieraka auto ma 21 lat i 260tys wiec wybaczam ;]
Teraz prośba do Was czy może mi ktoś wytłumaczyć jak podmienić ten podbierak jeśli już mam nowy sprawny?
Jak się do niego dostać i jak zamienić żeby nic nie uszkodzić? Proszę o odpowiedź bo stoję z robotą i jeżdżę z takim uszkodzonym ;/



Proszę pamiętać o TAGach podczas zakładania tematu.
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2016-04-19, 14:16   

http://www.a8team.pl/d2-9...3.htm?highlight
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
Dawid90 
Użytkownik


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Titronic
Zasilanie: PB
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 34
Dołączył: 19 Kwi 2016
Posty: 47
Skąd: Ropczyce
Wysłany: 2016-04-19, 14:28   

Widziałem ten temat ale tutaj nie ma nic o tym jak to mogę wykonać bez uszkodzenia czegokolwiek. Czy dostęp od dołu od góry co trzeba zdemontować itd...
 
 
gtfan 
Moje A8



Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 1296
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-04-19, 14:40   

I od dołu i od góry :)

Od góry trzeba wymontować konsolę centralną (tę z radiem), podłokietniki, tunel środkowy i sam wybierak.
Od dołu trzeba odczepić przy skrzyni linkę wybieraka, bo na 90% nie będzie miała na tyle luzu, żeby podnieść wybierak i przy nim ją odczepić.

Wieczorem wrzucę instrukcje co i jak ;)
_________________
Four rings to rule them all
 
 
gtfan 
Moje A8



Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 1296
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-04-19, 22:00   

Jak obiecałem:
http://www.mediafire.com/...el_srodkowy.pdf
http://www.mediafire.com/...95_selektor.pdf
_________________
Four rings to rule them all
 
 
Dawid90 
Użytkownik


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Titronic
Zasilanie: PB
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 34
Dołączył: 19 Kwi 2016
Posty: 47
Skąd: Ropczyce
Wysłany: 2016-04-20, 07:03   

Nie wiem jak Ci mogę za to podziękować :D
Jak już jesteś obeznany w tematach skrzyni to może zasugerujesz mi co może być przyczyną tego że jak zmieniam bieg z P na D lub R to czuje że skrzynia tak twardo bieg zapina? Nie jest to uczucie takie jak mam w BMW czy Mercedesie ze np zapinam D i czuje że hamulcem trzymam auto i napęd dostaje na oś jest to coś w stylu jakbym zerwał sprzęgło w manual. Poza tym skrzynia pracuje idealnie biegi zmienia płynnie bez szarpnięć.
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2016-04-20, 07:26   

Luzy w układzie napędowym mają na to ogromny wpływ.
Sprawdzić musisz poduszki silnika,skrzyni oraz mostu. Tuleje sanek przód i tył, luzy na półosiach oraz na wale napędowym.
U mnie przyczyną była zerwana poduszka skrzyni i poduszka tylnego mostu.
Zostaje jeszcze weryfikacja przegubów wew Ale to już inna bajka.
W PreFL ma też wpływ na to praca silnika na wolnych obrotach. Jak będą za wysokie to też zrobi Bum.
To na początek Ale warto sprawdzić też stan i poziom oleju.
Szczerze bardziej obstawiam, że jest gdzieś luz.
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
Dawid90 
Użytkownik


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Titronic
Zasilanie: PB
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 34
Dołączył: 19 Kwi 2016
Posty: 47
Skąd: Ropczyce
Wysłany: 2016-04-20, 07:32   

na tym forum można się dowiedzieć wieeeeeelu pomocnych rzeczy dzięki :D olej idzie do wymiany bo nie był chyba wymieniany...... wcześniejszy właściciel (znajomy rodziny) traktował a8 jako woła roboczego ;/ a te luzy posprawdzam tak jak sugerujesz tylko to oddam do kogoś konkretnego bo gro "fachurów" będzie miało jedno zdanie "Panie skrzynie zaj.... wszystkie poduszko rozj... napęd szrot..... ale znajomy ma do sprzedania..." dzięki za pomoc :)
Ma ktoś może do sprzedania podłokietniki? najlepiej 2 zestawy jedne jasne kremowe jedne niebieskie mogą być od polift to trochę to ulepszę :P
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.