Autor |
Wiadomość |
mati_a8
Użytkownik
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2+
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Mateusz
Jeżdzę: Audi A8 D3 4.2tdi
Wiek: 38 Dołączył: 05 Lut 2016 Posty: 46 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2016-05-02, 08:30 [D3 08 4.2TDI
] VCDS problem z odczytem parametrów DPF
|
|
|
Witam. Chciałem odczytać w Audi A8 D3 4.2tdi poziom zapchania DPF w VCDS na kanale 68 i niestety nie można tego zrobić, wie ktoś dlaczego ? u góry zauważyłem Redir Fail, coś z plikami czy kablem ?
|
|
|
|
|
|
|
|
PABLO200
Moje A8
Rocznik: 2016
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Pablo
Jeżdzę: Q8
Pomógł: 7 razy Wiek: 45 Dołączył: 31 Sie 2009 Posty: 706 Skąd: Śląski
|
Wysłany: 2016-05-02, 15:28
|
|
|
Podłacz ODISA lub VASA |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2016-05-02, 15:49
|
|
|
Tzn opisze może moje doświadczenia i zadam pytanie.
Jeśli chodzi o VCDS'a(ori) to zdarzyło mi się, że w sosunku do VAS'a (podłaczane jedno po drugim) nnie był w stanie zmienić parametrów a nawet niektóre podał zupełnie inne niż VAS.
A pytanie pomocnicze to: Czy to chińczyk czy ori? Z tym pierwszym to dopiero bywa różnie... |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
mati_a8
Użytkownik
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2+
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Mateusz
Jeżdzę: Audi A8 D3 4.2tdi
Wiek: 38 Dołączył: 05 Lut 2016 Posty: 46 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2016-05-02, 18:19
|
|
|
Chinczyk |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
PABLO200
Moje A8
Rocznik: 2016
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Pablo
Jeżdzę: Q8
Pomógł: 7 razy Wiek: 45 Dołączył: 31 Sie 2009 Posty: 706 Skąd: Śląski
|
Wysłany: 2016-05-02, 22:42
|
|
|
powtarzam w tym silniku tylko vas lub odis
vcds fitra tu nie wypalisz |
|
|
|
|
|
|
|
mati_a8
Użytkownik
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2+
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Mateusz
Jeżdzę: Audi A8 D3 4.2tdi
Wiek: 38 Dołączył: 05 Lut 2016 Posty: 46 Skąd: Śląsk
|
|
|
|
|
TommyA8L
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8L
Wiek: 45 Dołączył: 10 Paź 2016 Posty: 245 Skąd: Wroclaw
|
Wysłany: 2017-03-16, 19:33
|
|
|
PABLO200 napisał/a: | powtarzam w tym silniku tylko vas lub odis
vcds fitra tu nie wypalisz |
Kod z VCDSa na uruchomienie awaryjnej procedury wypalania DPFa: 10016
Wczoraj to robilem u siebie (D3 4.2tdi).
Ale najpierw trzeba sprawdzic czy nie jest DPF zapchany.
Wartosc >68g ---> trzeba wyciagnac DPF i czyscic poza autem bo procedura ta moze zapalic auto!
Wartosc <68g ---> Mozna te procedure uruchomic.
Ponadtwo w trakcie tej procedury zalecaja powlaczac obciazenia (klime, podgrzewanie siedzien, siwatla itp)
Mi regeneracje jeden "specjalista" uruchomil bez sprawdzania wartosci zapchania DPFa ale auto nie splonelo.
Potem wyjechalem na trase i po ok 5km znow sperzynka cholerna zaczela mrugac:(
Dodatkowo nie moge odczytac wartosci zapchania DPFa. Na stronach niemieckich podaja, ze na kanale 104 powinno byc ale u mnie jest 0. I tu pytanie: dlaczego. |
|
|
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2017-03-16, 21:13
|
|
|
TommyA8L, a jaka jest różnica ciśnień na jałowym na czujniku DPF, sprawdzałeś? |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
TommyA8L
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8L
Wiek: 45 Dołączył: 10 Paź 2016 Posty: 245 Skąd: Wroclaw
|
Wysłany: 2017-03-18, 14:45
|
|
|
danishow napisał/a: | TommyA8L, a jaka jest różnica ciśnień na jałowym na czujniku DPF, sprawdzałeś? |
Nie wiem za bardzo jak to zczytac. Czy o to chodzi?:
Unbenannt.png
|
|
Plik ściągnięto 617 raz(y) 227,36 KB |
|
|
|
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2017-03-18, 16:54
|
|
|
Ok, na wolnych obrotach już mamy i wygląda to nieźle. Teraz dla pewności przydałoby się przy podwyższonych obrotach, tak około 3000 obr/min i podczas przyspieszania.
Przy podniesionych obrotach na jałowym nie powinno przekroczyć 100 mb a podczas przyspieszania pozostać poniżej 300 mbarów. |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
TommyA8L
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8L
Wiek: 45 Dołączył: 10 Paź 2016 Posty: 245 Skąd: Wroclaw
|
Wysłany: 2017-03-19, 19:25
|
|
|
Wiec u mnie na P przy 3000obr/min wyglada to tak
Unbenannt.png
|
|
Plik ściągnięto 473 raz(y) 246,33 KB |
|
|
|
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2017-03-19, 19:43
|
|
|
DPF nie jest zapchany, jakie masz teraz błędy silnika? |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
TommyA8L
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8L
Wiek: 45 Dołączył: 10 Paź 2016 Posty: 245 Skąd: Wroclaw
|
Wysłany: 2017-03-19, 19:50
|
|
|
Wlasnie ok 70 km temu skasowalem ten blad co byl i wszystko jest ok. Ale wczesniej tez jak skasowalem to przejechalem ok 1500km i dopiero potem sie pojawil.
Co myslisz o tym cisnieniu? 7 i -7mbar jak silnik wylaczony i nierogrzany jest.
Blad byl taki:
Adresse 11: Motorelektronik 2 Labeldatei: DRV\057-910-409-BVN2.lbl
Steuergerät-Teilenummer: 4E1 910 409 D HW: 4E1 907 409 A
Bauteil und/oder Version: 4.2L V8TDI G000AGSS0020
Codierung: 0011773
Betriebsnummer: WSC 02313 785 00200
VCID: 254669BBECF2A1093D9-8070
1 Fehler gefunden:
008195 - Partikelfilter Bank 2
P2003 - 002 - Fehlfunktion
Umgebungsbedingungen:
Fehlerstatus: 01110010
Fehlerpriorität: 0
Fehlerhäufigkeit: 1
Verlernzähler: 255
Kilometerstand: 194254 km
Zeitangabe: 0
Datum: 2017.03.13
Zeit: 06:33:15
Umgebungsbedingungen:
Drehzahl: 1722 /min
Druck: 7 mbar
Geschwindigkeit: 42.5 km/h
(keine Einheit): 159.8
Temperatur: 145.0°C
(keine Einheit): 0.0
Druck: 0 mbar |
|
|
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2017-03-19, 21:54
|
|
|
Obstawiam czujnik ciśnienia, połączony jest z DPF-em wężykami. |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|