Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 ALL ] Szarpnięcie przed zatrzymaniem  
Autor Wiadomość
krisker 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Lip 2015
Posty: 607
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2016-05-13, 06:57   [D2 ALL ] Szarpnięcie przed zatrzymaniem

Cześć. Auto posiadam od niedawna. Jeżdżę teraz dość często i nasłuchuję wszystkiego ;) Moją uwagę zwrócił powtarzający się schemat z napędem. Jak zwalniam do zatrzymania lub prawie do zatrzymania, to w ostatniej fazie następuje wyczuwalne szarpnięcie. Pierwotnie myślałem, że to luzy w napędach (przeguby, dyfer itp.) w momencie przejścia z hamowania silnikiem do przyspieszania (takie napięcie napędu), ale wczoraj zauważyłem, że dzieje się to chyba również pod jednostajnym obciążeniem (podjeżdżałem pod górkę i na jej szczycie przy ok. 5km/h również stuknęło). Pytanie do Was jest takie: czy jest to jakiś jednoznaczny objaw padającej skrzyni, czy może są jakieś inne przyczyny? Dodam, że przy przełączaniu z D na R (i odwrotnie) również czuję i słyszę podobne stuknięcie/szarpnięcie. Podczas normalnej jazdy nic niepokojącego się nie dzieje (chociaż nie za bardzo jeszcze się wczułem). Oprócz skrzyni podejrzewałem też poduszki skrzyni lub dyfra. Błędów w VAGu nie ma. Sprzęgło się nie ślizga.
 
 
michalwruszak 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 10 Kwi 2013
Posty: 2082
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2016-05-13, 07:04   

Podejrzenia masz dobre - zacznij od sprawdzenia poduszek przy tylnym moście i sprawdzeniu luzu w tylnym moście , mam podobnie u siebie
_________________
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
 
 
VanDyke 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4700
Skrzynia: Quadra Track II
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Jeep Grand Cherokee
Pomógł: 11 razy
Wiek: 41
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 783
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-05-13, 17:12   

Masz szarpnięcie przy zmianie z 2 na 1. Najpierw tak jak Michał napisał sprawdź luz na dyfrze i poduchy. W dalszej kolejności zaworki w skrzyni do wymiany (nie daj się naciągnąć na remont skrzyni)
 
 
szeryfisch 
Moje A8


Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 1294
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2016-05-13, 19:40   

moim zdaniem to kwestia zuzycia całego napedu. Po prostu czasem jest, trzeba sie przyzwyczaic.
_________________
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
 
 
puzzel1 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: D2
Pomógł: 3 razy
Wiek: 31
Dołączył: 14 Lip 2013
Posty: 302
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2016-05-13, 19:54   

ja mam skrzynie po kapitalce, i też mam lekkie uderzenie czasem przy zmianie z 2 na 1, oraz przy przerzucaniu z R na D i odwrotnie, mechanik mi także powiedział że przyczyna to na 99% zaworki
 
 
VanDyke 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4700
Skrzynia: Quadra Track II
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Jeep Grand Cherokee
Pomógł: 11 razy
Wiek: 41
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 783
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-05-13, 20:12   

Ja u siebie też to zauważyłem i w tym roku będę chciał zrobić zarówno zaworki jak i dyfer.
 
 
Kamrat 
Użytkownik


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Bartosz
Jeżdzę: A8 d2
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sty 2016
Posty: 38
Skąd: Stargard / Zachodniopomorskie
Wysłany: 2016-05-13, 22:18   

U mnie występuje podobnie przy przejściu z 3 na 2, isałem o tym przy innej okazji. Olej wymieniony 3 razy, płyta wyczyszczona (choć na oko nie było z czego), oporność na zaworkach sprawdzona, korekty oleju zrobione, a szarpnięcie 3-2 i 2-3 jak było tak jest. Fakt PNDR bez najmniejszych odgłosów czy szarpnięć chyba, że zaparkuje na wzniesieniu bez ręcznego ale to norma w automacie. Podejrzewam, że zaworki mogą przepuszczać (bez sprzętu nie sprawdzę) i jest za wysokie ciśnienie oleju w danej sekcji lub zużycie elementów mechanicznych płyty sterującej nie widoczne gołym okiem.

polecam lekturę, facet wydał kilka tys. na remonty, a skończyło się jak zwykle, to samo planuję zrobić u siebie, ale po wakacjach :
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1138050.html
_________________
Jeśli coś ci nie wychodzi, weź większy młotek !
 
 
VanDyke 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4700
Skrzynia: Quadra Track II
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Jeep Grand Cherokee
Pomógł: 11 razy
Wiek: 41
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 783
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-05-14, 12:46   

puzzel1 napisał/a:
ja mam skrzynie po kapitalce, i też mam lekkie uderzenie czasem przy zmianie z 2 na 1, oraz przy przerzucaniu z R na D i odwrotnie, mechanik mi także powiedział że przyczyna to na 99% zaworki


No to jak zrobili tą kapitalkę skoro nie wymienili zaworków?
 
 
puzzel1 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: D2
Pomógł: 3 razy
Wiek: 31
Dołączył: 14 Lip 2013
Posty: 302
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2016-05-14, 13:15   

VanDyke napisał/a:
No to jak zrobili tą kapitalkę skoro nie wymienili zaworków?


to jeszcze poprzedni właściciel robił, cała skrzynia w środku była robiona + konwerter. Też zastanawiam się czy nie kupić używanej płyty sterującej i podmienić, choć jeszcze nie sprawdzałem obecnej, może któryś zaworek bedzie dawał oznaki że jest do wymiany to wtedy wymienię
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje mang

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.