Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 ALL ] V8 - tylny uszczelniacz wału  
Autor Wiadomość
krisker 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Lip 2015
Posty: 607
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2016-06-12, 14:02   [D2 ALL ] V8 - tylny uszczelniacz wału

Hej. Czy ktoś przerabiał wymianę tylnego uszczelniacza wału? Wygląda na to, że jest tam cały kołnierz (077103171N) dostępny tylko w ASO za 1200zł :( Wewnątrz jest jednak jakiś simering i może da się go podmienić? Cieknie mi na łączeniu silnika i skrzyni na 99% po stronie silnika.
 
 
michalwruszak 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 10 Kwi 2013
Posty: 2082
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2016-06-12, 14:11   

Dostępny jest zamiennik
_________________
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
 
 
krisker 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Lip 2015
Posty: 607
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2016-06-12, 14:20   

Piszesz o samym simeringu (85X105X12)? Jeśli tak, to faktycznie - są dostępne. Ciekawe jak z wymianą (wyjęcie i włożenie w kołnierz). Jeśli tylko na wcisk, to luzik, ale jak są jakieś inne patenty to gorzej.
 
 
michalwruszak 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 10 Kwi 2013
Posty: 2082
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2016-06-12, 14:40   

Dodatkowo sugeruje zakup uszczelki pod tylną płytę - nie duży koszt a przy jednej okazji można zrobić
_________________
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
 
 
krisker 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Lip 2015
Posty: 607
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2016-06-12, 14:44   

Spoko, roboty przy wymianie dużo i lepiej nie oszczędzać. W elsie piszą, że silnik trzeba wyciągać razem ze skrzynią :(
 
 
michalwruszak 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 10 Kwi 2013
Posty: 2082
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2016-06-12, 15:19   

Można próbować skrzynię odsuwać od silnika ale zadanie proste napewno nie będzie
_________________
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2016-06-12, 15:22   

odsuwac automat? to juz prściej wymontowac napęd
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1011
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2016-06-12, 18:37   

Jesteś pewny, że to leci z uszczelniacza wału?

Masz kilka innych miejsc, z których będzie ciekło a olej będzie spływał na łączeniu
skrzyni z silnikiem.

Zawsze zaczynasz od góry uszczelniać. Grawitacja robi swoje.

Uszczelka pokrywy zaworów.
Uszczelniacz czujnika wałka.
Uszczelka pod głowicą.
Uszczelnienie dekli wałków z tyłu.

Dopiero jak tego jesteś pewny, że nie cieknie bierzesz się za rozłączanie skrzyni z silnikiem.

A tam oprócz samego uszczelniacza:

Pokrywa pionowa, w której jest umieszczony uszczelniacz.
Uszczelka dużej miski olejowej.
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
gtfan 
Moje A8



Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 1296
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-06-12, 21:45   

krisker napisał/a:
Piszesz o samym simeringu (85X105X12)? Jeśli tak, to faktycznie - są dostępne. Ciekawe jak z wymianą (wyjęcie i włożenie w kołnierz). Jeśli tylko na wcisk, to luzik, ale jak są jakieś inne patenty to gorzej.

Wymieniałem go w ABZ-cie. Żadnego problemu, dekla nie ruszałem. Robota jak przy każdym simmeringu ;)
_________________
Four rings to rule them all
 
 
krisker 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Lip 2015
Posty: 607
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2016-06-13, 05:21   

marekp750 napisał/a:
Jesteś pewny, że to leci z uszczelniacza wału?

Masz kilka innych miejsc, z których będzie ciekło a olej będzie spływał na łączeniu
skrzyni z silnikiem.

Zawsze zaczynasz od góry uszczelniać. Grawitacja robi swoje.

Uszczelka pokrywy zaworów.
Uszczelniacz czujnika wałka.
Uszczelka pod głowicą.
Uszczelnienie dekli wałków z tyłu.

Dopiero jak tego jesteś pewny, że nie cieknie bierzesz się za rozłączanie skrzyni z silnikiem.

A tam oprócz samego uszczelniacza:

Pokrywa pionowa, w której jest umieszczony uszczelniacz.
Uszczelka dużej miski olejowej.


Bardzo bym chciał, żeby to leciało z góry, a nie z łączenia, ale niestety to gdzieś w środku. Zostaje simering, przegroda lub miska (ta ostatnia da się pewnie zweryfikować po zdjęciu misek). Spróbuję jeszcze zajrzeć tam endoskopem, o ile będzie wystarczająca ilość miejsca.
 
 
emilus143 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Emil
Jeżdzę: S8 D2, 90 B2
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Wrz 2014
Posty: 462
Skąd: Kielce
Wysłany: 2016-06-13, 06:41   

Mam to samo u siebie. Nie dość że ubywa fest oleju, to za każdym razem śmierdzi. Będę zdejmował wszystkie rury aby zerknąć.
_________________
I`m the LPG master
 
 
krisker 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Lip 2015
Posty: 607
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2016-06-13, 07:16   

emilus143 napisał/a:
Będę zdejmował wszystkie rury aby zerknąć.


Rury??
 
 
emilus143 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Emil
Jeżdzę: S8 D2, 90 B2
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Wrz 2014
Posty: 462
Skąd: Kielce
Wysłany: 2016-06-13, 07:33   

W sensie dolot - niesprecyzowałem :) Najgorsza opcja rwać skrzynię, bo u mnie jest też to podejrzenie. W serwisie ASB powiedzieli 500 zł za operację wymiany.
_________________
I`m the LPG master
 
 
krisker 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Lip 2015
Posty: 607
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2016-06-13, 08:19   

emilus143 napisał/a:
Najgorsza opcja rwać skrzynię


Też tak uważam, bo łatwiej wyjąć silnik, ale jeśli się nie da rozłączyć go od skrzyni na samochodzie, to innej opcji nie ma :( Dlatego podpytuję tutaj, bo elsa czasem swoje, a praktyka swoje :)

Może jednak ktoś wyjmował silnik bez wyciągania skrzyni.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.