|
Autor |
Wiadomość |
mlodypitbull
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 06 Lip 2016 Posty: 21 Skąd: Southampton / Biała Podlaska
|
Wysłany: 2016-07-13, 13:31 [D3 04 3.7MPI
] Prośba o ocenę logów
|
|
|
Witam,
Niedawno założyłem do auta instalację gazową, komputer niestety przysłali wadliwy, odesłałem, czekam, więc narazie jeszcze latam na benzynce. Sciągany był kolektor dolotowy, niestety bez zmiany uszczelki, wymieniony filtr powietrza na stożek. Po kilku dniach odezwał się check engine. Po podpięciu kompa pokazało:
17535 - Zespół 1; adaptacja mieszanki (mult.)
P1127 - 002 - mieszanka za bogata - MIL zapalona
17537 - Zespół 2... to samo
Usunąłem błędy, ale powróciły po dwóch dniach. Dodatkowo doszedł ten:
16487 - MAF Sensor (G70)
P0103 - 008 - Signal to high - intermittent
Samochód ostatnio zaczął szwankować:
- rano na zimnym niestabilnie przyspiesza, raz ciągnie, raz sie tłumi,
- na tempomacie przy okolo 2300 obrotów, przy podjazdach pod góke (na płaskim i z górki jest normalnie), zaczyna przyspieszac i hamowac, predkosc utrzymuje, ale auto skacze, jak zredukuje bieg i obroty sa na poziomie ok 2500-3000 podjezda pod gorke normalnie,
- wydaje się jakby mu brakowało mocy, szczególnie przy około 1800-2200, w moim odczuciu auto dopiero zaczyna przyspieszac jak zredukuje bieg, bez redukcji ożywa dopiero przy okolo 2500.
Według mnie to problem z przepływką albo stożek zaciąga za gorące powietrze, albo nieszczelność pod kolektorem ssącym. Przepływka jeszcze chyba jest zależna od czujników lambda, jesli sie nie myle, więc to tez może być. Prosiłbym więc o ocenę logów i wszelkie porady w tym temacie.
http://vaglog.pl/log_270438.html
http://vaglog.pl/log_270437.html
Dziękuję i pozdrawiam |
|
|
|
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 2016-07-13, 13:52
|
|
|
Przepływka rzeczywiscie mało pokazuje , stożek napewno nie poprawia tego jeśli nie jest odseparowany od dostępu gorącego powietrza .
Sprawdz jeszcze korekty paliwowe , gruszki podciśnienia dodatkowo |
_________________ Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044 |
|
|
|
|
|
|
|
j3drek
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Andrzej
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 22 Sty 2015 Posty: 154 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2016-07-13, 18:54
|
|
|
Tak jak kolega wyżej napisał, przepływka mało wskazuje. Przy 3.7 powinno to być około 220g. Możesz spróbować założyć oryginalny filtr powietrza, wiele to nie da na wskazania przepływki jedynie silnik dostanie chłodniejszego powietrza |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-07-13, 19:03
|
|
|
A jak bedzie 200 to co auto stanie? Nie przesadzajmy wskazania przepływki w normalnym zakresie nie sa tragiczne więc tym bym się zajął dopiero po ogarnięciu dolotu i ewentualnie innych wspomnianych usterek.
Po raz kolejny napisze że komputer nie bierze pod uwage wskazań przepływki przy max obrotach tylko w zakresie uzytkowym. |
|
|
|
|
|
|
|
j3drek
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Andrzej
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 22 Sty 2015 Posty: 154 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2016-07-13, 19:10
|
|
|
Nieszczelność pod kolektorem ssącym raczej odpada, sondy stoją trochę na bogatej mieszance, a nie na ubogiej jak by silnik ciągną lewe powietrze |
|
|
|
|
mlodypitbull
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 06 Lip 2016 Posty: 21 Skąd: Southampton / Biała Podlaska
|
Wysłany: 2016-07-13, 23:04
|
|
|
Będę sam majstrował obudowę do filtra, żeby odseparować od gorącego powietrza. Narazie nie mam możliwości zamontowania ponownie standardowego filtra, gdyż w to miejsce wrzuciliśmy graty od lpg.
Korekty paliwowe to raczej odpadają, auto nie chodziło na gazie ani przez chwile bo wadliwy komp nie łączył się z centralką.
Gruszki naprawione miesiąc temu.
A co z tymi sondami? Do wymiany? |
|
|
|
|
|
|
|
j3drek
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Andrzej
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 22 Sty 2015 Posty: 154 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2016-07-14, 10:08
|
|
|
Spokojnie sondy pracują, napisałem że sondy stoją trochę na bogatej, źle się wyraziłem chodziło mi o korektory miejscami jest -10 więc bardziej bogato jak ubogo. Ale to chwilami bo często jest blisko 0. Tragedi nie ma korektory pracują w zakresie -25 /+25. Gorzej jak by bylo blisko -20. Wg mnie problem leży w przepływce, tambardziej że powrócił taki błąd. |
|
|
|
|
mlodypitbull
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 06 Lip 2016 Posty: 21 Skąd: Southampton / Biała Podlaska
|
Wysłany: 2016-07-14, 10:27
|
|
|
Ok, sprawdze.Spróbuję dopaść jakieś A8 na mieście i podmienić na chwilę przepływkę z życzliwym kierowcą.
Ps. Czasem tacy się zdarzają. Kiedyś miałem Renault 19. Zaczepił mnie na mieście inny kierowca R19 i zwrócił moją uwagę na nieznacznie różne kolory lamp tylnych. Traf chciał, że on też miał ten problem, tylko kolory miał odwrotnie. Spytał czy nie chcę się zamienić, powiedziałem, że spoko, ale ja biorę te ciemniejsze. Poszło gładko i obaj mieliśmy lampy tego samego koloru. Miło.
[ Dodano: 2016-07-14, 13:41 ]
Przed chwilą podłączałem kompa, bo wczoraj znowu zapalił sie check. Ostatnie dwa razy zapalił się w momencie porannego rozruchu. Poprzednio nie pamiętam kiedy się zapalały.
Pompa SAI chodzi około 20 sekund, tylko nie jest podłączona do obudowy filtra, gdyż siedzi stożek. Chyba nie ważne skąd ta pompa zasysa powietrze, ważne żeby było filtrowane. Narazie niestety zasysa spod zderzaka, bez filtra, ale planuje założyć malutki filterek jak do motocykla, żeby oczyścić powietrze.
Dzisiaj wyskoczyly tylko poprzednie dwa błędy zbyt bogatej mieszanki. Brak błędów MAFu.
[ Dodano: 2016-07-14, 14:34 ]
a co sądzicie o tym? wszedłem w odczyty i pokazało:
Exhaust gas recirculation - Passed
Oxygen Sensor Heating - Failed or incomplete
Oxygen Sensor - Failed or incomplete
Air cośtam - Passed
SAI - Failed or incomplete
Evaporative Emissions - Failed or incomplete
Catalyst Heating - Passed
Catalytic Converter - Failed or incomplete |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-07-14, 14:34
|
|
|
Błedy SAI moga wyskakiwac zaraz po rozruchu bo nie działa przeciez prawidłowo-wyprogramuj SAI u jakiegos majstra co to ogarnia |
|
|
|
|
j3drek
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Andrzej
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 22 Sty 2015 Posty: 154 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2016-07-14, 21:59
|
|
|
Kilka tych błędów ma związek z sai, narazie ogarnij to ustrojstwo i wtedy zobacz jakie błędy wyrzuci. Nie powinno mieć wpływu skąd ciągnie powietrze tylko gdzie dmucha |
|
|
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Prywatność. |
|
|