Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[S8 D2 98 LPG ] Wypadanie zapłonów - bardzo trudny pacjent  
Autor Wiadomość
Vril 
Użytkownik


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4198
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Kamil
Jeżdzę: S8 D2 '98
Dołączył: 13 Gru 2015
Posty: 12
Skąd: W-wa
Wysłany: 2016-07-27, 22:34   [S8 D2 98 LPG ] Wypadanie zapłonów - bardzo trudny pacjent

Szanowni Forumowicze,
Pomocy! Przeczytałem chyba wszystkie wątki na tym forum odnośnie problemu jak w temacie, jednak moje Audi to wyjątkowo trudny przypadek. Samochód zakupiłem z instalacją lpg (BRC), której początkowo używałem... kilkakrotnie zdarzyło się wypadnięcie zapłonu podczas pracy na gazie (zaczęło telepać autem). Po restarcie silnika wszystko wracało do normy, jednak zjawisko coraz częściej powracało. Fakt ten, oraz to iż reduktor puszczał przewodem podciśnienia trochę gazu w kolektor (auto nie zapalało od razu po pracy na gazie), sprawiło iż przestałem używać instalacji gazowej... i tak nie jestem ich zwolennikiem. Na benzynie problem również sporadycznie występował (nie wiem czy to ma jakieś znaczenie, ale zdaje mi się, że działo się to głównie w wilgotne dni), jednak zwykle po ponownym uruchomieniu było już ok. Pewnego dnia zapłon wypadł i już nie wrócił - dodam, że tego dnia, jak i w dniach poprzedzających było sucho, więc podejrzenie działania wilgoci (a więc problemy z elektryką) można poddać pod lekką wątpliwość. Od tej pory auto stoi już w czwartym warsztacie i poniżej wymieniam w kolejności mniej-więcej chronologicznej co zostało od tamtej pory zrobione. Proszę wybaczyć miejscami trochę laicki język, ale nie jestem mechanikiem:

Warto jeszcze nadmienić, że po pierwszym wypadnięciu zapłonu wymieniłem wszystkie świece

Warsztat I:
- diagnostyka komputerem "uniwersalnym" (nie VAG-iem) - błędy: wypadanie zapłonu na 3 cylindrze, wypadanie na wielu cylindrach.
- wymiana dwóch cewek
Warsztat II:
- kazałem podmienić moduły, jednak mechanik zamontował na chwilę inne od 2,7bt... nie wiem, czy to miało prawo w ogóle działać, jednak poprawy nie było i stare moduły wróciły na miejsce
- chwilowe wypięcie komputera od instalacji lpg - bez rezultatu
Warsztat III
- zabawa z czujnikiem położenia wału, rzekomo niezły bajzel i druciarstwo w elektryce, podobno poprawione - bez rezultatu
U kolegi, pasjonata Audi:
- diagnostyka VAG - wypadanie na trzecim, wypadanie na wielu, błąd elektryczny "gruchy" od skracania dolotu
- ECU okazało się w przeszłości zawilgocone, bo były na nim dziwne osady - wyjęcie ECU, oczyszczenie komputera i kostek
- chwilowa podmiana ECU na sprawne, z takiego samego silnika - bez rezultatu
- sprawdzenie oporności na wtryskiwaczach - ok.
- kilkakrotna zamiana cewek miejscami, samemu, aby się upewnić... - bez rezultatu, cały czas trzeci cylinder, czasami jeszcze inne cylindry
Warsztat IV
- sprawdzenie ciśnienia na cylindrach - podobno na siedmiu jest ok, z tego co pamiętam mechanik mówił ok. 12-13bar, na piątym niższe - 8 bar.
- podmiana świec
- wypie*dolenie instalacji gazowej całkowicie, przywrócenie wszystkiego wraz z elektryką do pierwotnego stanu
- podczas wywalania lpg poprawiono, wymieniono i oczyszczono kilka przewodów i podłączeń do masy
- poprawienie elektryki poskutkowało iż "grucha" zaczęła działać. Błąd już nie wypada.
Od tej pory komputer "AUTOCOM" pokazywał już tylko wypadanie 3 cylindra... jeden raz "wypadł" czwarty... jak padał deszcz. Poza tym błędów brak.
- ponowne sprawdzenie oporności na wtryskiwaczach
- zamiana modułów miejscami - bez rezultatu
- "prześwietlenie" i wymiana przewodów od modułów do ECU czy jakoś tak, bo podobno były w fatalnym stanie
- prześwietlenie przewodów od wtryskiwaczy i cewek do ECU, chwilowe wlutowanie przewodów zastępczych - bez rezultatu
- wymiana uszczelki pod kolektorem ssącym
- sprawdzenie przekaźników pod nogami pasażera
- odetkanie odpływu wody z podszybia, co zapewne powodowało zalewanie ECU

... więcej nie pamiętam...

Generalnie jest tak, że auto po odpaleniu od razu pracuje bez trzeciego gara. Mechanicy w warsztacie nr IV pokazywali mi taką diodą, że sygnał do wtryskiwacza zanika po ok. 20s pracy...

Zaczyna brakować nam pomysłów - proszę o pomoc, co jeszcze sprawdzić. Auto już ponad miesiąc stoi w warsztatach.

Pozdrawiam wszystkich.
 
 
Bugalon 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy
Wiek: 46
Dołączył: 26 Gru 2013
Posty: 789
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 2016-07-28, 07:25   

Nie sprawdziliście szczelności dolotu a przede wszystkim gumek na wtryskiwaczach. To jest podstawa - pewnie na 3 cylindrze nie ma juz gumki albo łapie taką lewiznę że sie skład mieszanki zmienia jakos drastycznie i nie ma zapłonu (to takie przypuszczenie po tym co opisujesz - nie mówione ze akurat tak będzie)

Sterownik benzynowy działa tak, że jak zanotuje notoryczne wypadanie zapłonu na którymś cylindrze to odcina wtryskiwacz benzynowy mniej więcej po tych 20 sekundach. To jest zupełnie normalne bo lanie benzyną w ten cylinder i brak spalania spowoduje rozrzedzenie oleju benzyną i mega gruby problem.

Swoją zabawę powinieneś rozpocząć od znalezienia kompetentnego mechanika, który będzie potrafił odczytać parametry pracy silnika w trakcie próby obciążeniowej itd. Zerknij co jest w kanałach z wypadaniem zapłonów na bieżąco (19 i 20) oraz jak sie zachowują stukowce (15 i 16 chyba bo nie pamiętam). Do tego popatrz co pokazują sondy lambda - czy oscylują, czy jest za bogato czy za ubogo, podaj jakie są korekty długoterminowe (jedno i drugie masz w kanałach 10 i 11).

Pomiar cisnienia na garach jest podejrzany, bo powinieneś mieć wypadanie zapłonu na 5 cylindrze a nie na 3 więc albo ktoś Ci kibel jakiś zrobił z pomiarem albo nie do końca wiedział co mierzy.

Zacznij od gumek na wtryskiwaczach i przejrzeniu dolotu w okolicy 3 cylindra. Skup się przede wszystkim na gumce ktora siedzi w kolektorze i samym gniezdzie wtryskiwacza na tym 3 cylindrze. Zerknij też na wkrętkę od gazu na tym 3 cylindrze, bo może jakiś baran jej nie uszczelnił/nie zaslepił po demontażu instalki i tamtędy lewiznę ciągnie. Sprawdź też same fajki od cewek - chyba ze cewki podmieniales razem z fajkami to bez sensu.
_________________
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
 
 
krisker 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Lip 2015
Posty: 607
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2016-07-28, 07:29   

Czy "wypie*dolenie instalacji gazowej całkowicie, przywrócenie wszystkiego wraz z elektryką do pierwotnego stanu" objęło również wyjęcie i zaślepienie wkrętek LPG w kolektorze ssącym? Czy był podmieniany trzeci wtryskiwacz benzynowy z innym? Czy była sprawdzana uszczelka wtrysku nr 3? Czy weryfikowana była kolejność wtrysków, zwłaszcza uwzględniając przeróbki niezbędne do LPG?

W miarę możliwości podmieniłbym jeszcze kolektor ssący. Niepokojące są wyniki pomiaru ciśnienia sprężania. Powtórzyłbym test w innym warsztacie.
 
 
pytlar 
Moje A8



Rocznik: 2007
Silnik cm3: 5,7
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: jaa
Jeżdzę: chrysler aspen
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Gru 2013
Posty: 274
Skąd: Prabuty
Wysłany: 2016-07-28, 13:15   

jak czytam to aż mi przypomiało się moja roczna walka z moim audi... podobnie było... ja szczęście po długich walkach i wymianach wszystkiego wyszedł felerny komputer od gazu :) ale co nerwów poszło i kasy to szkoda gadać... co mechanik to inna wersja...
 
 
Vril 
Użytkownik


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4198
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Kamil
Jeżdzę: S8 D2 '98
Dołączył: 13 Gru 2015
Posty: 12
Skąd: W-wa
Wysłany: 2016-07-28, 23:53   

Dziękuję za wszystkie podpowiedzi. Co do uszczelek wtryskiwaczy oraz tych w dolocie, to były sprawdzane. Wtryskiwacze także były zamieniane miejscami. Oczywiście przy wyjmowaniu lpg otwory zostały zaślepione. Cewki były przekładane z fajkami.

Parametry pracy silnika pobieżnie sprawdził wspomniany w pierwszym poście kolega. Powtórzymy to badanie wg wytycznych kolegi Bugalona.

krisker napisał/a:
Czy weryfikowana była kolejność wtrysków, zwłaszcza uwzględniając przeróbki niezbędne do LPG?


Możesz napisać coś więcej o tym? Chodzi o poprawne połączenie przewodów z właściwymi dla nich wtryskami?

Co do mechaników: pierwsi trzej, mimo iż polecani, zwyczajnie nie mieli ochoty bawić się w szukanie przyczyny usterki. O każdą czynność diagnostyczną trzeba było 10 razy prosić i wraz nie było pewności, czy została zrobiona. Na końcu rozłożyli ręce nie chcąc pieniędzy. W sumie nie ma się co dziwić - podeszli do tematu ekonomicznie - zamiast bawić się z szukaniem przyczyny awarii w moim samochodzie, w tym czasie mogli opędzić kilka innych prostszych robót, jak np. wymiana zawieszenia.

Bieżący fachowiec przynajmniej podchodzi do tematu z ambicją i zaangażowaniem. Nie jest też betonem, który bazuje na wiedzy wyniesionej z czasów, kiedy uczył się na polonezach. Zagląda do netu i poszerza wiedzę, więc póki co wierzę w Niego. Dostał linka do tego tematu.
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2016-07-29, 05:46   

kolego masz albo zwarcie na tym wtryskiwaczu albo uwalony sterownik silnika bo sterownika gazu już nie ma bo brc właśnie może takie zamieszanie robić
 
 
krisker 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Lip 2015
Posty: 607
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2016-07-29, 06:30   

Vril napisał/a:
Możesz napisać coś więcej o tym? Chodzi o poprawne połączenie przewodów z właściwymi dla nich wtryskami?


Jeśli do wpięcia wiązki LPG były rozcinane fabryczne przewody, to istnieje ryzyko pomyłki. Najłatwiej to zweryfikować odpinając kolejno wtryski benzynowe i obserwując pojawiające się błędy w VAGu. Numer wtrysku wskazany w błędzie powinien się zgadzać z faktycznym.

Sądzę jednak, że jest mała szansa, że to będzie przyczyną (ale sprawdzić trzeba).
 
 
Vril 
Użytkownik


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4198
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Kamil
Jeżdzę: S8 D2 '98
Dołączył: 13 Gru 2015
Posty: 12
Skąd: W-wa
Wysłany: 2016-08-14, 21:45   

Słuchajcie, auto jest już sprawne, więc czuję się w obowiązku napisać co było przyczyną usterki. A więc prawdopodobnie był to moduł zapłonowy :) Po prostu żaden z mechaników oraz ja nie wiedzieliśmy, że moduły nie odpowiadają za poszczególne strony cylindrów, tylko jakoś tak naprzemiennie za cylindry po obydwu stronach. Ostatni mechanik zamieniał moduły stronami i po zmianie zamiast trzeciego cylindra wypadał czwarty, a więc po tej samej stronie. Zatem wymieniony został jeden moduł i silnik pracuje na wszystkich garach.
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2016-08-14, 21:47   

Forum duzo wie o modułach wystarczyło poczytać :)
 
 
Vril 
Użytkownik


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4198
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Kamil
Jeżdzę: S8 D2 '98
Dołączył: 13 Gru 2015
Posty: 12
Skąd: W-wa
Wysłany: 2016-08-14, 21:57   

Apophis napisał/a:
Forum duzo wie o modułach wystarczyło poczytać


Wiem o tym, ale ja wcześniej głównie wertowałem te tematy o wypadaniu zapłonów. W większości napisane było aby zamieniać stronami, więc kazałem mechanikom zamieniać - myślałem, że oni już dalej zauważą czy i co się zmieni po tej operacji. Niestety - jeden mechanik był taki, że nawet nie chciał mnie słuchać i mówił, że to na pewno nie moduł, drugi podpiął jakieś inne, swoje moduły i dopiero ten ostatni się w tym połapał, ale też nie za pierwszym razem. Może gdybym robił to sam, to przy pomocy forum doszedłbym do tego szybciej, jednak z braku czasu mówiłem im tylko co należy zrobić. A czy oni faktycznie to robili oraz czy dawali mi informację zwrotną zgodną ze stanem faktycznym, to już tylko oni wiedzą.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - mangi

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.