Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[S8 D2 97 LPG ] Przepalona wtyczka od sondy i urwany kabel  
Autor Wiadomość
mlody91 
Moje A8


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 6.0
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB
Imię: Mateusz
Jeżdzę: S8 manual & W12 D2
Pomógł: 1 raz
Wiek: 33
Dołączył: 04 Paź 2011
Posty: 202
Skąd: LBN
Wysłany: 2016-08-10, 21:36   [S8 D2 97 LPG ] Przepalona wtyczka od sondy i urwany kabel

Witam, panowie dzisiaj wziąłem sie za przegląd sond gdyz przypadkowo znalazlem wtyczke na kolektorze przetopiona ale na szczęście tylko powierzchownie, z drugiej strony znalazlem wiszacy na jednym wlosku kabel ktory po dotknięciu odpadl, tyle ze z pod samej wtyczki której nie idzie rozebrać. . I tu jest problem, czy można pominąć wtyczke i podłączyć sie bezpośrednio za nia w ten kabel?


_________________
Audi Ojczyzno moja, tyś jest jak zdrowie, ile Cie trzeba cenić ten tylko się dowie kto Cię stracił...
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2016-08-10, 21:41   

mlody91 napisał/a:
po dotknięciu odpadl, tyle ze z pod samej wtyczki której nie idzie rozebrać
Wtyczki oczywiście nie rozbierzesz bo to odlew ale pin bez problemu wyciągniesz, co lepsze możesz dokupić ów jeden pin wraz z kablem w ASO za parę złotych ;)
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
mlody91 
Moje A8


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 6.0
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB
Imię: Mateusz
Jeżdzę: S8 manual & W12 D2
Pomógł: 1 raz
Wiek: 33
Dołączył: 04 Paź 2011
Posty: 202
Skąd: LBN
Wysłany: 2016-08-10, 21:46   

Dzieki bardzo, ide spróbować :)

[ Dodano: 2016-08-10, 23:14 ]
Niestety nie udalo sie go wyciagnac. Mozna to ominąć lutujac bezpośrednio do kabla od sondy?
_________________
Audi Ojczyzno moja, tyś jest jak zdrowie, ile Cie trzeba cenić ten tylko się dowie kto Cię stracił...
 
 
Ukaniu 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 07 Kwi 2016
Posty: 555
Skąd: Grodzisk/Żyrardów
Wysłany: 2016-08-10, 22:38   

Do kabla sondy się nie lutuje, przewód można skręcić albo zacisnąć w tulejce. Skręcenie wystarczy. Od strony instalacji można lutować.
Nie lutuje się bo często są to kable nie zwilżalne cyną. Druga sprawa to jest utrudnienie dyfuzji powietrza przez taki kabel. Ona jest wymagana do pracy bo dostarcza atmosferę odniesienia.
_________________
Kot też jest Quattro
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2016-08-11, 04:32   

nie chodzi o to tylko przy lutowaniu można uszkodzić lambdę
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2016-08-11, 19:38   

Ukaniu napisał/a:
Skręcenie wystarczy
Nie pisz takich bzdur bo jeszcze ktoś w to uwierzy <faktycznie>

pepi napisał/a:
przy lutowaniu można uszkodzić lambdę

Owszem, o ile użyjesz do tego palnika gazowego :D
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
szeryfisch 
Moje A8


Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 1294
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2016-08-11, 19:45   

lutowałem juz setki sond i do tej pory z zadna nie bylo problemu.
Problemy sa, owszem, ale przy zaciskanych albo skrecanych przewodach. Utleniaja sie, dostaje sie wilgoc i juz mamy problemy.

Szczerze mówiac nie wiem skąd mit o zaciskanych przewodach, jaka przyczyna teorii nie lutowania...

Nawet palnikiem ciezko uszkodzic sonde, w koncu pracuje w jakichs 900'C
_________________
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2016-08-11, 19:52   

ale z was kowale <boisie>
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2016-08-11, 20:41   

pepi napisał/a:
ale z was kowale
Ty z tej samej plasteliny ulepiony :P
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
mlody91 
Moje A8


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 6.0
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB
Imię: Mateusz
Jeżdzę: S8 manual & W12 D2
Pomógł: 1 raz
Wiek: 33
Dołączył: 04 Paź 2011
Posty: 202
Skąd: LBN
Wysłany: 2016-08-11, 20:45   

Nie lutowalem, polaczylem je zlaczka elektryczna. Na szczęście udalo sie troszke podciac wtyczke dzieki czemu mialem 0,5cm przewodu :) bledy sond usunięte:)

[ Dodano: 2016-08-11, 21:47 ]
danishow napisał/a:
pepi napisał/a:
ale z was kowale
Ty z tej samej plasteliny ulepiony :P


:) <okok>
_________________
Audi Ojczyzno moja, tyś jest jak zdrowie, ile Cie trzeba cenić ten tylko się dowie kto Cię stracił...
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2016-08-11, 20:51   

ja jestem kowalem swojego losu nie auta :]
auto się drutuje <jezyk2>
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2016-08-11, 21:05   

pepi napisał/a:
auto się drutuje
Chyba Twoje <faktycznie>
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
Ukaniu 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 07 Kwi 2016
Posty: 555
Skąd: Grodzisk/Żyrardów
Wysłany: 2016-08-11, 22:12   

Tutaj
http://in.bosch-automotiv...lambda_sensor_1

"
Bosch has developed a special connector, as soldering is not allowed with lambda sensor
"
Jest niedozwolone, a każdy robi jak chce.
Ja skręcam albo zaciskam w tulejce i działa.
Teflonowe przewody niosą powietrze jako odniesienie dla ceramicznego czujnika.
Lutowanie nie uszkodzi elektrycznie ale może ograniczyć przepływ powietrza.
W sondach szerokopasmowych istotne jest np umieszczenie końca przewodów z wtykiem w miejscu w którym jest czyste powietrze bez zanieczyszczeń spalinami czy parami benzyny bo może fałszować wynik. Dopiero po pewnym czasie poprawiono konstrukcję sond szerokopasmowych i odniesieniem jest prąd.

danishow napisał/a:

Ukaniu napisał/a:
Skręcenie wystarczy
Nie pisz takich bzdur bo jeszcze ktoś w to uwierzy

Z łaski swojej odpuść sobie ocenianie mojej wiedzy bo jeszcze ktoś Ci uwierzy i będzie lutował.
_________________
Kot też jest Quattro
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2016-08-11, 22:36   

Ukaniu, nie oceniam Twojej wiedzy tylko to co napisałeś <fujarka> ...nie nakłaniałem też do lutowania <faktycznie> . Używając odpowiedniej cyny i koszulki termokurczliwej otrzymujemy stałe i mocne połączenie nie zaburzając przy tym przepływu prądu/sygnału oraz powietrza potrzebnego do prawidłowego działania sondy.
Proszę zweryfikuj to co napisałem i ewentualnie popraw dla potomnych. Pzdr.

<hihi>
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
Ukaniu 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 07 Kwi 2016
Posty: 555
Skąd: Grodzisk/Żyrardów
Wysłany: 2016-08-11, 22:52   

Kiedyś znajomy chciał przedłużył kable uniwersalnej sondy szerokopasmowej więc je pięknie polutował, zaizolował termokurczem z klejem. Pomiary sondy odpłynęły stopniowo w ciągu kilku miesięcy w dal. Z drugą zrobił to samo i zastanawiał się czego one są takie kiepskie. Dobrze, że ten pomiar był tylko kontrolny a nie pędził silnik w pętli bo mógł sobie zafundować remont w mocno nadmuchanej zabawce.
Oczywiście, że połączenia lutowane są dobre - ale tu mogą szkodzić.
_________________
Kot też jest Quattro
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - mangi

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.