Autor |
Wiadomość |
daniel3262
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: Audi A8 D3
Wiek: 29 Dołączył: 09 Gru 2015 Posty: 70 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2016-08-18, 07:15 [D2 96 4.2PB/LPG
] Sonda
|
|
|
Witam,znika mi prąd od grzałki sondy.Po przekręceniu zapłonu pojawia się i znika po sekundzie,jak to sprawdzałem to silnik miał 60st według vaga,czy jest możliwe że jak silnik osiąga pewną temperaturę to odcina prąd od grzałki? |
|
|
|
|
|
|
|
Bugalon
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy Wiek: 46 Dołączył: 26 Gru 2013 Posty: 789 Skąd: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 2016-08-18, 07:28
|
|
|
Grzałki są sterowane ze sterownika silnika i są odpalane tylko wtedy kiedy sterownik widzi taką potrzebę. Zazwyczaj chodzą wtedy jak chodzi pompa paliwa ale jak znam zycie to pewnie i czasem sterownik te grzałki gasi nawet jak pompa chodzi. Kiedy i na jakich zasadach sterownik silnika odpala i gasi grzałki musiałbyś zapytać inżynierów boscha |
_________________ Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali" |
|
|
|
|
|
|
|
daniel3262
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: Audi A8 D3
Wiek: 29 Dołączył: 09 Gru 2015 Posty: 70 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2016-08-18, 08:29
|
|
|
Bugalon, Dzięki za odpowiedź bo już się bałem że jest coś nie tak,a jeszcze mam jedno pytanie,sonda z lewej strony silnika zaczyna później pracować od tej prawej jest już założona druga i to samo czy to normalny objaw? |
|
|
|
|
Bugalon
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy Wiek: 46 Dołączył: 26 Gru 2013 Posty: 789 Skąd: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 2016-08-18, 13:35
|
|
|
Co to znaczy "później" ? Patrzysz na vaga po uruchomieniu i jedna sonda zaczyna oscylowac wczesniej niz druga? Jeśli wcześniej to jaka to różnica w czasie 3 sekundy czy 30 sekund? |
_________________ Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali" |
|
|
|
|
|
|
|
daniel3262
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: Audi A8 D3
Wiek: 29 Dołączył: 09 Gru 2015 Posty: 70 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2016-08-18, 16:43
|
|
|
Bugalon napisał/a: | Co to znaczy "później" ? Patrzysz na vaga po uruchomieniu i jedna sonda zaczyna oscylowac wczesniej niz druga? |
Tak dokładnie, ok 30-50sekund |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-08-18, 20:20
|
|
|
To tak byc nie powinno. |
|
|
|
|
|
|
|
karol208
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy Wiek: 41 Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 994 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2016-08-19, 09:10
|
|
|
A nie jest tak że grzałka przestaje grzać jak sonda zacznie oscylować?
sonda oscyluje dopiero przy ok 300st.
Oczywiście grzanie jest dopiero po odpaleniu (tak jak pompa paliwa więc po zapłonie tylko przez chwilę będzie napięcie) |
_________________
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-08-19, 10:19
|
|
|
No własnie czy po odpaleniu ciepłego czy zimnego? Ale ja z ABZ nie pamietam rozbieżności obie zaczynały prace równoczesnie. |
|
|
|
|
|
|
|
Bugalon
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy Wiek: 46 Dołączył: 26 Gru 2013 Posty: 789 Skąd: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 2016-08-19, 11:21
|
|
|
Nie no, na pewno powinny obie zastartować równocześnie. Moje doswiadczenie pokazuje, że sondy które się zużywają mają właśnie problem z próbkowaniem. Czyli próbkują coraz rzadziej i coraz trudniej je uruchomić. Na pewno obie powinny wystartować jednocześnie. Różnica powyżej pół minuty między jedną a drugą sondą to za dużo tak jak Maciek napisał. |
_________________ Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali" |
|
|
|
|
daniel3262
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: Audi A8 D3
Wiek: 29 Dołączył: 09 Gru 2015 Posty: 70 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2016-08-19, 15:09
|
|
|
Sondę którą założyłem oscyluje od początku w drugiej a8 a u mnie dopiero po 30-50s.Silnik miał 55st. |
|
|
|
|
|
|
|
Ukaniu
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy Dołączył: 07 Kwi 2016 Posty: 555 Skąd: Grodzisk/Żyrardów
|
Wysłany: 2016-08-19, 16:49
|
|
|
Jakby sonda nie miała grzania to by tak się zachowywała.
Jeśli ma ogrzewanie to może skład jest mocno nieprawidłowy. Tak że sonda działa ale siedzi np. w ubogich spalinach.
Jakie napięcie jest na wyjściu sondy w chwili opóźnienia? |
_________________ Kot też jest Quattro |
|
|
|
|
daniel3262
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: Audi A8 D3
Wiek: 29 Dołączył: 09 Gru 2015 Posty: 70 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2016-08-20, 08:39
|
|
|
0.750 jak dobrze pamiętam i po 30-50 sekundach się normuje do tej drugiej i zgrywają się bardzo ładnie. |
|
|
|
|
|
|
|
Ukaniu
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy Dołączył: 07 Kwi 2016 Posty: 555 Skąd: Grodzisk/Żyrardów
|
Wysłany: 2016-08-20, 08:48
|
|
|
No to sonda działa tylko jest bogato.
Sprawdź przy 90 stopniach bo przy 50 on jeszcze jest w fazie nagrzewania/rozruchu i rzeczy mogą się dziać dziwne. |
_________________ Kot też jest Quattro |
|
|
|
|
daniel3262
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: Audi A8 D3
Wiek: 29 Dołączył: 09 Gru 2015 Posty: 70 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2016-08-20, 17:56
|
|
|
0.750 ale nie oscyluje tylko dopiero po 30-50 zaczyna normowac się do drugiej sondy
,natomiast druga oscyluje od samego uruchomienia silnika tak ma być? |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-08-20, 18:23
|
|
|
Pisałem ci że nie. Obie maja pracowac rownoczesnie. |
|
|
|
|
|