Autor |
Wiadomość |
stan
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Stanisław
Jeżdzę: A8 D3, V70 II
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Lip 2010 Posty: 138 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2016-08-24, 09:31 [D3 ALL
] Ukręcona szpilka
|
|
|
Witam,
poprzedni właściciel zmieniał koła i jakiś idiota w zakładzie mech. tak wkręcił szpilkę, że przy odkręcaniu została urwana (w pierwszej kolejności próba odkręcenia kluczem pneumatycznym a później już na chama). Niestety nie udało się bezboleśnie usunąć pozostałości. Mechanik rozwiercał śrubę coraz większymi wiertłami ale i tak nie udało się jej wykręcić i podczas wybijania został uszkodzony gwint. Nie można teraz wkręcić szpilki. Jeżdżę na razie na 4 ale nie bardzo mi się to podoba (zdarza mi się podróżować dość szybko a samochód jest mocno obciążony). Myślę nad wymianą piasty a może macie inny pomysł? |
|
|
|
|
|
|
|
Damias
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 5 razy Wiek: 41 Dołączył: 20 Lip 2015 Posty: 139 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2016-08-24, 09:59
|
|
|
A próbowałeś gwintownikiem naprawić gwint w otworze? |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-08-24, 10:04
|
|
|
Piaste wyciągnac i zrobic albo zmienic ale sa tez magicy co zajmuja sie np demontazem śrub zabezpieczających bez kluczy i może by cos zrobili na aucie,jednak masz uszkodzony gwint to trza to zrobić. Ja bym wymienił piaste bo to najszybsza sprawa. Jeżdzenie na 4 może się skończyć katastrofą. |
|
|
|
|
Lukas134
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: 6HP26 GZA
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D3 & Corvette C4
Pomógł: 16 razy Wiek: 35 Dołączył: 12 Paź 2009 Posty: 1003 Skąd: Łosice
|
Wysłany: 2016-08-24, 11:22
|
|
|
stan, można zdjąć koło i założyć sprężynkę z gwintem, dosyć mocno to trzyma, ale w piaście chyba bym wolał zmienić całą piastę, żeby nie myśleć czy się coś odkręci używana na szrocie pewnie grosze kosztuje, tylko prawdopodobnie przy wyciąganiu łożysko będzie trzeba dać nowe bo na 90% się rozpadnie przy wyjmowaniu piasty no chyba, że chcesz się pobawić ze sprężynką to wiadomo wyjdzie najtaniej |
_________________ Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce:
Auto Audi A6 C6
Silnik BDW 2.4 177 KM. Wyciek płynu chłodniczego.
|
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2016-08-24, 12:41
|
|
|
Jak się dobrze rozejrzysz to kupisz z całą zwrotnicą po cenie złomu. |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2016-08-24, 12:56
|
|
|
Tak jak koledzy radzą, albo wymiana piasty/zwrotnicy, albo naprawa gwintu sprężynką typu 'helicoil'. |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
|
|
|
Motostacja
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Motostacja
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy Wiek: 32 Dołączył: 29 Lip 2012 Posty: 1048 Skąd: Motostacja
|
Wysłany: 2016-08-24, 23:00
|
|
|
btw. na 4 spilkach nic sie nie stanie:) śmiało możesz ciśnąć.
gdzieś nawet testy robili w skodzie na TVN Turbo próba 5 śrub luźnych szybkie manewry urwało koło, jedna spilka mocno przykręcona i nic sie nie stało
taka ciekawostka |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-08-24, 23:02
|
|
|
haha testy a jazda długodystansowa cięzkim mocnym autem to co innego |
|
|
|
|
|
|
|
Lukas134
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: 6HP26 GZA
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D3 & Corvette C4
Pomógł: 16 razy Wiek: 35 Dołączył: 12 Paź 2009 Posty: 1003 Skąd: Łosice
|
Wysłany: 2016-08-25, 11:19
|
|
|
raftor, coś w tym jest, ojczulek wziął w tym roku nowe Rav-4 i był na zmianie opon i w serwisie nie dokręcili koła, dokręcona była tylko złodziejka, przejechał chyba ok 250-300km i nic nie czuł dopiero jak stałem przy aucie patrzę, że szpilki widać, nachyliłem się a tam tylko mocno dokręcona złodziejka jedna nakrętka już ledwo co, a reszty brak i też ojczulek latał ponad 150km/h akurat
Ale dla świętego spokoju ja bym zrobił, albo sprężynkę, albo bawił się z wymianą całości |
_________________ Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce:
Auto Audi A6 C6
Silnik BDW 2.4 177 KM. Wyciek płynu chłodniczego.
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-08-25, 11:22
|
|
|
Czasami po zrzuceniu koła jak nie przykręcałem dynamometrem to luzowały się szpilki po max 200km i trza było dokrecac o czułem jak bije koło. Nie wszystkie naraz ale 3-4 były luźne i ja to czułem. |
|
|
|
|
|
|
|
Lukas134
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: 6HP26 GZA
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D3 & Corvette C4
Pomógł: 16 razy Wiek: 35 Dołączył: 12 Paź 2009 Posty: 1003 Skąd: Łosice
|
Wysłany: 2016-08-25, 11:26
|
|
|
Apophis, bardzo często tak się dzieje, że po pomalowaniu felg jak lakier jest w otworach gdzie śruby dolegają się tak luzują kiedyś miałem tak w D2 pomalowałem felgi jeździłem z miesiąc i jakoś ganiałem się ostro z kumplem, następnego dnia do szkoły i coś stuka zdjąłem dekielek a tam wszystko luźne |
_________________ Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce:
Auto Audi A6 C6
Silnik BDW 2.4 177 KM. Wyciek płynu chłodniczego.
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-08-25, 13:38
|
|
|
Ja akurat wiem z doświadczenia że felg w miejscach przylegania śrub i piasty sie nie maluje. |
|
|
|
|
|
|
|
stan
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Stanisław
Jeżdzę: A8 D3, V70 II
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Lip 2010 Posty: 138 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2016-08-25, 14:22
|
|
|
Dzięki za podpowiedzi i zainteresowanie tematem. O naprawie sprężynką prawdę mówiąc nie słyszałem ale jakbym chciał to zrobić komplet naprawczy będzie niewiele tańszy od piasty. Tylko zawsze będzie niepewność o stan łożyska? |
|
|
|
|
kmicic-lt
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Leszek
Jeżdzę: S8 D2 [AHC]
Pomógł: 4 razy Wiek: 44 Dołączył: 25 Paź 2011 Posty: 386 Skąd: 3-miasto/Oslo
|
Wysłany: 2016-08-25, 18:36
|
|
|
Apophis napisał/a: | Czasami po zrzuceniu koła jak nie przykręcałem dynamometrem to luzowały się szpilki po max 200km i trza było dokrecac o czułem jak bije koło. Nie wszystkie naraz ale 3-4 były luźne i ja to czułem. |
I co teraz zawsze uzywasz klucza dynanometrycznego do dokrecania kół ? |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-08-25, 18:42
|
|
|
Ostatnio tak. |
|
|
|
|
|