Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 FL ALL ] Półosie i przeguby wewnętrzne  
Autor Wiadomość
methanex 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TIP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: MATEUSZ
Jeżdzę: D2
Wiek: 33
Dołączył: 14 Cze 2016
Posty: 80
Skąd: SIEDLCE
Wysłany: 2016-09-02, 19:48   [D2 FL ALL ] Półosie i przeguby wewnętrzne

Witam,
mam problem z Audi :
-drganie auta na postoju
-stuki,puki podczas przełączania z D na R
-stuki podczas wbijania biegów ale tylko na niskich obrotach
-stuki podczas redukowania biegów (dojeżdżam do skrzyżowania i podczas redukcji puknie)
-Kiedy zdejmę całkowicie nogę z gazu i ponownie wcisnę pedał też jest stuk i szarpnięcie

Dźwięki te dochodzą z okolic skrzyni biegów -pedałów

Wczoraj zbadałem całe auto na podnośniku oraz kanale (poduszki skrzyni, podpora wału ,poduszki silnika).

Wszystko jest ładnie pięknie , ale gdy łapię za półosie przednie jest wyczuwalny spory luz na przegubie wewnętrznym od skrzyni . w tym metalowy stuk . (góra -dół)

Tylne półosie nie mają nawet minimalnego luzu.

Dla porównania sprawdziłem półosie przednie u znajomego w a4 b5 i nie mają luzu góra dół.

Obstawiam , że te stuki to właśnie te przeguby wewnętrzne.

Pytanie:

Gdzie mogę kupić jakieś dwa dobre przeguby do A8 ??

Obdzwoniłem Inter cars,Fote i inne sklepy u mnie w okolicy i nigdzie tego nie mają .
Na allegro są po 120-150 zł ale to jakieś NO_NAME.

Może pasują przeguby od innego modelu Audi,VW,Skoda,Seat?



Pozdrawiam
 
 
gtfan 
Moje A8



Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 1296
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-09-02, 20:22   

Góra-dół chodzi półoś w przegubie wewnętrznym, czy cały przegub razem z flanszą skrzyni?

Nowych, dobrej jakości, na przód nikt nie produkuje. Wybór jest między tymi chińczykami z allegro a używanymi oryginałami.

U siebie wymieniałem na używki bez luzu. Wibracje wyraźnie się zmniejszyły, ale nie ustały całkowicie. W kwestii stuków/luzów napędu nic się nie zmieniło.

Następne w kolejce łożyska przedniego dyfra i ustawienie luzu na nim, bo myślę, że w moim przypadku, tam leży sedno problemu.
_________________
Four rings to rule them all
 
 
methanex 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TIP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: MATEUSZ
Jeżdzę: D2
Wiek: 33
Dołączył: 14 Cze 2016
Posty: 80
Skąd: SIEDLCE
Wysłany: 2016-09-02, 20:28   

Jak złapię za półoś to czuć , że jest luz na tym przegubie wewnętrznym ( w środku niego) . Przegub sam siedzi sztywno.

O to chodzi?
 
 
mkbewe 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip EYC GQF
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 38
Dołączył: 13 Mar 2015
Posty: 1063
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2016-09-02, 20:51   

methanex napisał/a:
Jak złapię za półoś to czuć , że jest luz na tym przegubie wewnętrznym ( w środku niego) . Przegub sam siedzi sztywno.
jakiś luz zawsze będzie ale jak masz taki jak ja np:
https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be
to już szrot :)
 
 
gtfan 
Moje A8



Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 1296
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-09-02, 20:52   

Tak, o to chodziło. W takim razie przeguby do wymiany.
Jakbyś się zdecydował na używki, to radzę szukać osobiście na szrotach, żebyś mógł ocenić luzy od razu. Ja kupiłem pakiet 4 półosi kompletnych na allegro (2 od A8, 2 od Passata B5), tylko jeden przegub wewnętrzny nie miał w nich luzu.
_________________
Four rings to rule them all
 
 
methanex 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TIP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: MATEUSZ
Jeżdzę: D2
Wiek: 33
Dołączył: 14 Cze 2016
Posty: 80
Skąd: SIEDLCE
Wysłany: 2016-09-02, 20:54   

Od strony pasażera na przegubie mam podobny (metaliczne puki jak ruszam góra-dół) . Od kierowcy nie ma metalicznego ale słychać jak wali.

Z tyłu na półosiach wcale nie ma luzu . a z przodu są i to spore.

czyli zostaję mi tylko allegro i te chinczyki?

[ Dodano: 2016-09-02, 21:56 ]
gtfan napisał/a:
Tak, o to chodziło. W takim razie przeguby do wymiany.
Jakbyś się zdecydował na używki, to radzę szukać osobiście na szrotach, żebyś mógł ocenić luzy od razu. Ja kupiłem pakiet 4 półosi kompletnych na allegro (2 od A8, 2 od Passata B5), tylko jeden przegub wewnętrzny nie miał w nich luzu.


Czyli te objawy które opisałem na początku , prawdopodobnie są od tych przegubów?
Coś jeszcze sprawdzić czy jest do wymiany?
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2016-09-02, 20:57   

W A6 Klub chłopaki pisali o jakiejs firmie co dorabia i robi to dośc konkretnie. Poszperajcie tam w końcu to to samo.
 
 
gtfan 
Moje A8



Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 1296
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-09-02, 21:09   

methanex napisał/a:
Od strony pasażera na przegubie mam podobny (metaliczne puki jak ruszam góra-dół) . Od kierowcy nie ma metalicznego ale słychać jak wali.

Z tyłu na półosiach wcale nie ma luzu . a z przodu są i to spore.

czyli zostaję mi tylko allegro i te chinczyki?

[ Dodano: 2016-09-02, 21:56 ]
gtfan napisał/a:
Tak, o to chodziło. W takim razie przeguby do wymiany.
Jakbyś się zdecydował na używki, to radzę szukać osobiście na szrotach, żebyś mógł ocenić luzy od razu. Ja kupiłem pakiet 4 półosi kompletnych na allegro (2 od A8, 2 od Passata B5), tylko jeden przegub wewnętrzny nie miał w nich luzu.


Czyli te objawy które opisałem na początku , prawdopodobnie są od tych przegubów?
Coś jeszcze sprawdzić czy jest do wymiany?

Wibracje pewnie tak. Stuki przy puszczeniu/dodaniu gazu zależą od sumy luzów wszystkich elementów napędu - przeguby wewn/zewn półosi, przeguby wału, luzy w dyfenecjałach i skrzyni - tu bym nie nastawiał się, że ustaną całkowicie po wymianie tylko 2 przegubów.

Apophis napisał/a:
W A6 Klub chłopaki pisali o jakiejs firmie co dorabia i robi to dośc konkretnie. Poszperajcie tam w końcu to to samo.

Też czytałem, wspominają bardzo pozytywnie o firmie "MOTOMAX" z Torunia. Ja nie miałem z nimi doświadczenia.
_________________
Four rings to rule them all
 
 
methanex 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TIP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: MATEUSZ
Jeżdzę: D2
Wiek: 33
Dołączył: 14 Cze 2016
Posty: 80
Skąd: SIEDLCE
Wysłany: 2016-09-02, 21:18   

gtfan napisał/a:
methanex napisał/a:
Od strony pasażera na przegubie mam podobny (metaliczne puki jak ruszam góra-dół) . Od kierowcy nie ma metalicznego ale słychać jak wali.

Z tyłu na półosiach wcale nie ma luzu . a z przodu są i to spore.

czyli zostaję mi tylko allegro i te chinczyki?

[ Dodano: 2016-09-02, 21:56 ]
gtfan napisał/a:
Tak, o to chodziło. W takim razie przeguby do wymiany.
Jakbyś się zdecydował na używki, to radzę szukać osobiście na szrotach, żebyś mógł ocenić luzy od razu. Ja kupiłem pakiet 4 półosi kompletnych na allegro (2 od A8, 2 od Passata B5), tylko jeden przegub wewnętrzny nie miał w nich luzu.


Czyli te objawy które opisałem na początku , prawdopodobnie są od tych przegubów?
Coś jeszcze sprawdzić czy jest do wymiany?

Wibracje pewnie tak. Stuki przy puszczeniu/dodaniu gazu zależą od sumy luzów wszystkich elementów napędu - przeguby wewn/zewn półosi, przeguby wału, luzy w dyfenecjałach i skrzyni - tu bym nie nastawiał się, że ustaną całkowicie po wymianie tylko 2 przegubów.

Apophis napisał/a:
W A6 Klub chłopaki pisali o jakiejs firmie co dorabia i robi to dośc konkretnie. Poszperajcie tam w końcu to to samo.

Też czytałem, wspominają bardzo pozytywnie o firmie "MOTOMAX" z Torunia. Ja nie miałem z nimi doświadczenia.


jak można sprawdzić przeguby wału,luzy dyferencjału i skrzyni?

Apophis napisał/a:
W A6 Klub chłopaki pisali o jakiejs firmie co dorabia i robi to dośc konkretnie. Poszperajcie tam w końcu to to samo.


znalazłem na a6klub że ktoś taki przegub montował. s6 4.2

http://www.iparts.pl/czes...0-185-8709.html

będzie to pasować?
 
 
pavel44 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: s8 d2
Pomógł: 3 razy
Wiek: 36
Dołączył: 29 Maj 2014
Posty: 219
Skąd: Toruń
Wysłany: 2016-09-02, 23:31   

Apophis napisał/a:
W A6 Klub chłopaki pisali o jakiejs firmie co dorabia i robi to dośc konkretnie. Poszperajcie tam w końcu to to samo.

Chodziło o motomax w Toruniu. Robiłem u nich półosie do obecnego audi i poprzednio do mondeo st220. Zamienniki z allegro sobie odpuść. Obejrzyj kup i zrób z audi s6 c5. Adam oddawał półosie gdzieś do zakładu pod Warszawą.
_________________
xyz
 
 
methanex 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TIP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: MATEUSZ
Jeżdzę: D2
Wiek: 33
Dołączył: 14 Cze 2016
Posty: 80
Skąd: SIEDLCE
Wysłany: 2016-09-06, 20:06   

Panowie, jajca jak berety i moja bezradność.

Byłem dzisiaj u mechanika mówi , ze taki luz na przegubach wewnętrznych może być, nie widzi nic podejrzanego. pojechałem na stacje diagnostyczną (szarpaki itp.) nic nie widzi również diagnosta. wyraźnie słyszę , że coś puknie (metalowy dźwięk z lewej strony koła) podczas najazdu na niski krawężnik.

Ale ale, dzisiaj zajechała po mnie narzeczona pod prace i jak tyłowała na lekko skręconych kołach to był tyk tyk tyk tyk. jakby przegub zewnetrzny lewy , chciałem później powtórzyć sytuację na parkingu skręcałem koła na maxa i do przodu i do tyłu ,wolniej-szybciej i NIC. Mówiła mi panna , że jeszcze słyszała ten dźwięk jak zjeżdzała na zatoczkę autobusową to przy hamowaniu z dużej prędkości (raptownym) też był teń dźwięk jakby przegub.

Jakieś propozycję ?
 
 
michalwruszak 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 10 Kwi 2013
Posty: 2082
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2016-09-06, 20:07   

Stukające zaciski ? Warto sprawdzić napewno trop
_________________
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
 
 
methanex 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TIP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: MATEUSZ
Jeżdzę: D2
Wiek: 33
Dołączył: 14 Cze 2016
Posty: 80
Skąd: SIEDLCE
Wysłany: 2016-09-06, 20:34   

Jak to stukające zaciski, jak to można sprawdzić :D
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3149
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2016-09-07, 07:24   

Przejeżdżając po torowisku jak dzwoni naciśnij lekko hamulec. Jeśli ucichnie to masz sprawcę.

Ściągasz koło, lekko cofasz tłoczki kar aby był luz i ruszasz zaciskiem góra dół (nie może byś luzu na tym środkowym trzpieniu.
_________________
 
 
methanex 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TIP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: MATEUSZ
Jeżdzę: D2
Wiek: 33
Dołączył: 14 Cze 2016
Posty: 80
Skąd: SIEDLCE
Wysłany: 2016-09-07, 20:52   

Mechanik potwierdził , przegub wewnętrzny lewy i prawy do wymiany. wyszły jeszcze tuleje wahacza dolnego (banan) , oraz łaczniki stabilizatora. Plus wał przy skrzyni ma luzy góra dół.

Pytanie:
Wahacze to wymieniać tuleje czy całe ?

2 pytanie:
Część wału co jest przy skrzyni to tam idzie chyba przegub? bo jest luź i wyraźny stuk-puk. Da radę to wymienić czy regeneracja/wymiana całego wału?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.