Autor |
Wiadomość |
emilus143
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Emil
Jeżdzę: S8 D2, 90 B2
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Wrz 2014 Posty: 462 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 2016-09-08, 10:48 [S8 D2 98 LPG
] Podwójny, separowany wydech - dual
|
|
|
Noszę się z zamiarem w tym miesiącu zrobić porządek z układem wydechowym. Ma to brzmieć, ale nie uprzykrzać komfortu podróży. Patrząc na filmiki z Youtube, często trafia się fraza "dual exhaust". Zauważyłem że auta z tym wydechem fajnie mruczą i prezentują bardzo ładny basik. Czytałem jednak o tych, tzw. ciśnieniach w układzie wydechowym. Odseparowany wydech ma to do siebie że nie ma ani H-pipe ani X-pipe. Nic nie łączy dwóch wydechów. Rzekomo X - pipe polepsza "dół" samochodu, tzn moment obrotowy, a z kolei separacja osłabia auto. Jak to się ma w rzeczywistości? Muszę podjąć decyzję - albo x- pipe albo dual. Poniże filmik, który m. in. przedstawia tenże dźwięk:
https://www.youtube.com/watch?v=pJSSMuFn0ZU |
_________________ I`m the LPG master |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-09-08, 17:30
|
|
|
Nie mam żadnego pajpa i nic roznicy nie widze. Ale dual przecie może mieć pajpa. |
|
|
|
|
|
|
|
emilus143
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Emil
Jeżdzę: S8 D2, 90 B2
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Wrz 2014 Posty: 462 Skąd: Kielce
|
|
|
|
|
kmicic-lt
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Leszek
Jeżdzę: S8 D2 [AHC]
Pomógł: 4 razy Wiek: 44 Dołączył: 25 Paź 2011 Posty: 386 Skąd: 3-miasto/Oslo
|
Wysłany: 2016-09-08, 19:19
|
|
|
Ja mam wycietego h-pipe i sa wstawione dwie osobno rury. Nie odczuwam zadnych strat |
|
|
|
|
|
|
|
emilus143
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Emil
Jeżdzę: S8 D2, 90 B2
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Wrz 2014 Posty: 462 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 2016-09-08, 19:59
|
|
|
I jest różnicajeśli chodzi o dźwięk? Zaczął "bulgotać" ? |
_________________ I`m the LPG master |
|
|
|
|
kmicic-lt
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Leszek
Jeżdzę: S8 D2 [AHC]
Pomógł: 4 razy Wiek: 44 Dołączył: 25 Paź 2011 Posty: 386 Skąd: 3-miasto/Oslo
|
Wysłany: 2016-09-08, 20:44
|
|
|
Ja nie odczuwam "bulgotania" - bo mam wyciety tylko h-pipe, a tlumik srodkowy i koncowy pozostal w oryginale. Swego czasu "adrian949" bawil sie w tego typu modyfikacje i on Ci wiecej moze powiedziec. |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-09-08, 21:33
|
|
|
U mnie wydech się łaczy dopiero w customowym środkowym a nie wiem jak jest w środku bo mam mono nie stereo
Ale H/X pipa nie ma już na pewno i nic sie nie dzieje. Bulgocik mam fajny no ale manual to wiadomo że inaczej bedzie. Z wydechów modzonych i z autamata najlepszy ma wg mnie foss. |
|
|
|
|
Bugalon
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy Wiek: 46 Dołączył: 26 Gru 2013 Posty: 789 Skąd: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 2016-09-09, 07:52
|
|
|
Ja u siebie akurat nie kombinuję z wydechem ale mialem okazje słuchać 2.8 V6 na dwóch niezależnych wydechach (do kazdej glowicy oddzielny wydech). Dzwiek byl masakrycznie lipny, cos jak by dwa matizy postawić obok siebie. Wnioskuje więc (nie wiem czy slusznie) że jak się w V8 rozdzieli też wydech dla kazdej glowicy bez zadnego h-pipe czy x-pipe to efekt będzie taki jak by postawić koło siebie dwa golfy |
_________________ Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali" |
|
|
|
|
|
|
|
VanDyke
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4700
Skrzynia: Quadra Track II
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Jeep Grand Cherokee
Pomógł: 11 razy Wiek: 41 Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 783 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2016-09-09, 09:24
|
|
|
Oj głupoty Bugalon piszesz...
Ja mam dwa rozdzielone wydechy i pierdzenia matiza raczej to nie przypomina. Inny przykład - pierwszy lepszy muscle car z lat '70 w którym nikt nie bawił się w żadne x/h-pipe brzmi tak, że urywa głowę |
|
|
|
|
emilus143
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Emil
Jeżdzę: S8 D2, 90 B2
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Wrz 2014 Posty: 462 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 2016-09-09, 12:34
|
|
|
VanDyke napisał/a: | Ja mam dwa rozdzielone wydechy |
A mógłbyś jakiś krótki film wrzucić jak z dzwiękiem u Ciebie jest? Tak z odległości 2 metrów jak by się dało. W poniedziałek odbieram wóz i muszę ustalić w końcu rozkład tych tłumików |
_________________ I`m the LPG master |
|
|
|
|
|
|
|
Maroo
Użytkownik
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: A8 d2
Pomógł: 2 razy Wiek: 47 Dołączył: 04 Lip 2016 Posty: 23 Skąd: Kraków
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2017-02-06, 09:44
|
|
|
Może mam spaczone spojrzenie ale gdzie ten dual?.... Myślałem, że "true dual" to wydech rozdzielony na dwie strony, 2 końcowe obsługujące oddzielnie 2 strony silnika z ewentualną delikatną kompensacją ciśnień a tutaj co jest?
Jak dla mnie słabo - widziałem i słyszałem dużo lepsze projekty. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
Maroo
Użytkownik
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: A8 d2
Pomógł: 2 razy Wiek: 47 Dołączył: 04 Lip 2016 Posty: 23 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2017-02-06, 13:09
|
|
|
I on tak ma tylko tłumik jest przerobiony i ma odseparowane rury.Myślę że gdyby taki wydech zrobić na większych średnicach i luzniejszy to mogłoby to fajnie gadać.Mi podoba się dzwięk mercedesów AMG.Tam jest separowany wydech. |
|
|
|
|
emilus143
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Emil
Jeżdzę: S8 D2, 90 B2
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Wrz 2014 Posty: 462 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 2017-02-06, 15:28
|
|
|
Apropo Mercedesów - czy tam jest inna kolejność zapłonów? Bo brzmią ich silnikie inaczej od audi, tak bardziej agresywnie. |
_________________ I`m the LPG master |
|
|
|
|
|
|
|
VAGowner
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: TDI
Skrzynia: manual DQS 6b
Zasilanie: ON
Imię: Jac
Jeżdzę: A8 D2, A80 B4 1Z+
Pomógł: 10 razy Wiek: 55 Dołączył: 12 Sty 2016 Posty: 483 Skąd: zachodniopomorskie
|
|
|
|
|
|