Autor |
Wiadomość |
paulo79
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2, BMW 7er
Pomógł: 32 razy Wiek: 45 Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 575 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2009-07-04, 21:54 [D2 96 4.2PB/LPG
] Czujnik temperatury silnika
|
|
|
witam.Gdzie znajduje sie w 4.2 czujnik temp silnika? Czy ten czujnik moze byc powodem zapalania sie kontrolki CAT i wywalania 4 cylindrow podczas jazdy? Z problemem tym nie moge uporac sie od paru miesiecy. Na kompie wyskakuje kilka bledow ale kasuja sie a ten czujnik nie chce wiec musze zmienic. |
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2009-07-06, 21:09
|
|
|
Jaki błąd wywala ?
|
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
|
|
|
paulo79
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2, BMW 7er
Pomógł: 32 razy Wiek: 45 Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 575 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2009-07-07, 19:46
|
|
|
wywala czujnik temp silnika i bledy sporadyczne na 1,2,3,4 cylindrze i za niskie napiecie zasilania sterownika silnika |
|
|
|
|
Daro
Użytkownik
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: Audi A8
Dołączył: 06 Lip 2009 Posty: 4 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2009-07-07, 20:19
|
|
|
Witam! powodem zapalania sie CATA nie jest czujnik temperatury tylko sporadyczne wypadanie zapłonu na cylindrach. |
_________________ Daro |
|
|
|
|
|
|
|
paulo79
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2, BMW 7er
Pomógł: 32 razy Wiek: 45 Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 575 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2009-07-07, 20:35
|
|
|
a co jest powodem tego wypadania zaplonu? Modul czy cos innego? |
|
|
|
|
Daro
Użytkownik
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: Audi A8
Dołączył: 06 Lip 2009 Posty: 4 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2009-07-07, 20:39
|
|
|
Jak wywala tobie całą jedną stronę to jest to prawdopodobnie moduł.
[ Dodano: 2009-07-07, 21:41 ]
Bo są dwa na jedną i drugą stronę.
[ Dodano: 2009-07-07, 21:45 ]
Zerknij na swoją skrzynkę pocztowa i jak coś to daj znać. |
_________________ Daro |
|
|
|
|
|
|
|
paulo79
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2, BMW 7er
Pomógł: 32 razy Wiek: 45 Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 575 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2009-07-07, 20:45
|
|
|
a jak nie jedna? Wywala 1,2,3,4 gar |
|
|
|
|
Daro
Użytkownik
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: Audi A8
Dołączył: 06 Lip 2009 Posty: 4 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2009-07-07, 21:01
|
|
|
Raczej jedna. Jedna strona to cylindry 1234 a druga to 5678. Cztery cylindry przychodzą na jeden moduł. |
_________________ Daro |
|
|
|
|
|
|
|
paulo79
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2, BMW 7er
Pomógł: 32 razy Wiek: 45 Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 575 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2009-07-08, 18:49
|
|
|
tak ale slyszalem ze modul nie musi miec kolejno 1,2,3,4 tylko np 1,5,3,8 ale nikt tego nie potwierdzil |
|
|
|
|
JIMM [Usunięty]
|
Wysłany: 2009-07-10, 23:27
|
|
|
najlepiej jest zamienić moduły miejscami i zobaczyć czy usterka się przemieszcza czy pozostaje na tych samych cylindrach ;-) |
|
|
|
|
|
|
|
tutenhamon
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik f1 GQF
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 26 razy Wiek: 55 Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 1135 Skąd: Choszczno
|
|
|
|
|
SERGIO
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: DSG
Zasilanie: ON
Imię: SERGIO
Jeżdzę: VW PASSAT
Pomógł: 4 razy Dołączył: 24 Paź 2009 Posty: 297 Skąd: Pomorskie
|
Wysłany: 2010-02-07, 21:23
|
|
|
Witam. Był dzisiaj u mnie kolega który posiada A8 D2 95r 4,2l benzyna-gaz.
Powiedział, że jak jedzie na gazie zapala mu się kontrolka CAT. Napewno wypadają zapłony.
Po podłaczeniu VAGA potwierdziłem że wypadają mu zapłony, ale nie tylko na jednej stronie tylko chyba cylinder 3,4,7,8,5 pojawił się też błąd czujnika G62 temperatury cieczy chłodzącej. Przypomniało mi się, że w zeszłym tygodniu było podobnie: inna kombinacja cylindrów ale czujnik G62 to samo.
Kolega powiedział że silnik nie osiąga mu temp 90 stopni. Dodam, że wypadanie zapłonów tylko na gazie. Na benzynie temp bez zmian ale śmiga i zapłony nie wypadają.
Po wykasowaniu błędów zaczął chodzić na gazie, zrobiliśmy rundkę po mieście i temp podeszła tak do około 85 stopni. Na dlugo to napewno nie pomoże tak jak ostatnio.
Kolega mój męczy się z gazem od poczatku jak kupił to auto (Było już z gazem). Wymieniał już fajko cewki i powinno być ok. Ostatnio był u jakiegoś gazownika i ten dołożył mu drugi reduktor, niby wyregulował i miał śmigać. Efekty jak wyżej. Proszę o jakąś radę. Domyślam się, że czujnikG62 będzie do wymiany, ale czy to może byc przyczyną, że wariuje gazie? Czy to zbieg okoliczności. |
|
|
|
|
|
|
|
wojti_sopot
Moje A8
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: A8
Pomógł: 2 razy Wiek: 47 Dołączył: 25 Wrz 2009 Posty: 152 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 2010-02-07, 21:53
|
|
|
Witam
Napisz jakie graty od LPG są w tym autku, podejrzewam, że sondy moją ubogo, instalka robiona tanim kosztem. |
|
|
|
|
SERGIO
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: DSG
Zasilanie: ON
Imię: SERGIO
Jeżdzę: VW PASSAT
Pomógł: 4 razy Dołączył: 24 Paź 2009 Posty: 297 Skąd: Pomorskie
|
Wysłany: 2010-02-08, 16:19
|
|
|
Instalka jest firmy LPGas model STELLA, wtryski najprawdopodobniej też, reduktor ten co był i ten który ostatnio dołożyli nie wiemy.
Jeszcze jedno mnie zdziwiło to to, że dołożyli drugi reduktor, ja mam jeden i auto śmiga, a ci gazownicy powiedzieli, że nawet jeden reduktor, który obsłuży motor do 380km u nie go nie wystarczy, podobno zakładali i nie auto nie jeździło dobrze?
To, że pewnie coś pokrecone jest z instalacją to jedno, ale czy nie jest tak, że wariuje ten czujnik temperatury, komputer ma złe odczyty i podaje niewłaściwą dawkę gazu i wtedy sondy maja złe odczyty i wywala te zapłony?. Nie wiem, nie jestem mechanikiem, a juz napewno specem od gazu. Chciałbym zasięgnąć rady mądrzejszych w tych sprawach. |
|
|
|
|
|
|
|
sempu8
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Pawel
Jeżdzę: S8 D2
Dołączył: 01 Gru 2009 Posty: 33 Skąd: Rzeszow
|
Wysłany: 2010-02-12, 15:12
|
|
|
Witam Mam ten sam problem z zaplonem a nawet mialem ,tez mi wypadal zaplon tylko na 5678 i jeden madry gazowiec powiedzial ze to reduktor, ze za maly i niedaje sobie rady (reduktor KME) dlategoniechce jechac , nie dogrzewa gazu, gaz sie skrapla na wtryskach i listwa odcina zaplon. Mysle sobie pojade do inego , zeby potwierdzil, a tamten mowi zebym sobie wymienil swiece ,fajki i byc moze jak to nic nie da to listwy zregenerowal bo sa zużyte. Nie robilem nic jezdzilem dalej, za jakis czas zmienilem gazownie i cisne mu a ona wkreca sie jak glupia, wczesniej odcinalo przy 6000 teraz ciagnie do 7000 bledy ustapily moze gazobiec cos mieszal niewiem , nic nie mowil no i spalanie wzroslo bo z ok 13,5 14 do 16. teraz na zimnym troszke kuleje zakladam ze to swiece, zmienie zobacze. zakladam ze to wszystko moglo byc spowodowane mrozem , odnotowalem u siebie -26 tak wiec niewiem ocencie... |
|
|
|
|
|