Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 94 4.2PB ] Elektryczna kierownica - problem  
Autor Wiadomość
Chris 
Moje A8


Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 15 Sie 2016
Posty: 233
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-10-16, 17:35   [D2 94 4.2PB ] Elektryczna kierownica - problem

W moim egzemplarzu nie działało sterowanie kierownicą góra-dół (przód-tył jeździ).
Przy okazji dłubania w centralnym zamku odłączyłem akumulator, a po podpięciu kierownica straciła kodowanie - przed odłączeniem akumulatora, po wyjęciu kluczyka ze stacyjki kierownica "chowała się" w stronę zegarów... Obecnie straciła i tą funkcjonalność.

O ile jeżdżenie kierownicy po wyjęciu kluczyka nie jest mi jakoś niezbędne, o tyle chciałbym naprawić przesuw góra-dół.

Zanim jednak zabiorę się za rozbiórkę i oglądanie, co w trawie piszczy, chciałem się dowiedzieć, jak to w końcu jest z tym kodowaniem i adaptacją kierownicy w moim roczniku (1994)?

Przez VAG-COMa nie mogę się dostać do sterownika, a przecież jakoś musi być zaprogramowane cofanie się kierownicy po wyjęciu kluczyka.
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2016-10-16, 18:47   

Musisz w końcu zrozumiec że nie masz żadnego modułu komfortu i żadnych kodowań. Szczątkowe sa w Fl a pieknie sie koduja D3.

masz awarie mechaniczną i tak musisz szukać przyczyny a wagine se zostaw do sprawdzania błedów w ABS,ASB,Airbagu i silniku
 
 
Chris 
Moje A8


Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 15 Sie 2016
Posty: 233
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-10-16, 18:50   

Ok, ale w takim razie, jak programują tą kierownicę, żeby się chowała przy wyciągnięciu kluczyka ze stacyjki?
Odłączyłem aku i straciłem tą funkcje, więc musi być jakiś sposób na jej przywrócenie.
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2016-10-16, 18:52   

Nie mam pojęcia czy to było u ciebie czy ktos dokładał. ja mam manualne i mi nie trza elektryki co sie psuje hehe
 
 
michalwruszak 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 10 Kwi 2013
Posty: 2082
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2016-10-16, 18:54   

Standardowy temat , przełącznik do przelutowania lub wymiany
_________________
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
 
 
Chris 
Moje A8


Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 15 Sie 2016
Posty: 233
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-10-16, 18:55   

No, ja też nie jestem zwolennikiem elektroniki w aucie, ale czysta elektryka może być. :)
Dlatego mam nadzieję, że w miarę tanim kosztem uda się ogarnąć takie rzeczy.

Co nie zmienia faktu, że jakoś musieli to zaprogramować, więc istnieje jakiś "tryb serwisowy". :)

[ Dodano: 2016-10-16, 19:56 ]
michalwruszak napisał/a:
Standardowy temat , przełącznik do przelutowania lub wymiany


Oo... To już jakiś trop. A coś więcej odnośnie przelutowania? Będę widział po jego wyciągnięciu, w czym leży problem?
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2016-10-16, 18:56   

tak istnieje ale nie dostepny dla ciebie z vaga np centralny taki tez jest,alarm itp.
 
 
gtfan 
Moje A8



Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 1296
Skąd: Lublin

Wysłany: 2016-10-16, 20:54   

A chowanie i wyjeżdżanie kierownicy po wyciągnięciu kluczyka programuje się wciskając przycisk przy joysticku do jej regulacji ;)
_________________
Four rings to rule them all
 
 
Chris 
Moje A8


Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 15 Sie 2016
Posty: 233
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-10-29, 12:21   

michalwruszak napisał/a:
Standardowy temat , przełącznik do przelutowania lub wymiany


Wymieniłem przełącznik i niestety to samo:
przód-tył jeździ, góra-dół nie.

Jakieś pomysły?

[ Dodano: 2016-10-29, 17:07 ]
Ok - problem rozwiązany. Niepotrzebnie kupowałem włącznik - wystarczyło sprawdzić, czy wychodzi z niego 12V i wszystko byłoby jasne.
No i tak okazało się, że silnik dostawał prąd, ale nie chodził.

Myślałem, że jest spalony i już się zastanawiałem nad wyjęciem kolumny kierownicy w celu wymiany, ale przypomniałem sobie o staropolskiej metodzie naprawy, czyli je.....ciu śrubokrętem. :) I odżył. :) W końcu, jak to mówią: "nic na siłę - wszystko młotkiem." :)
Ciekawe, jak długo będzie działał...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - anime

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.