|
Autor |
Wiadomość |
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2016-10-18, 09:05 [D3 ALL
] EBC - elektryczny hamulec postojowy
|
|
|
Jakby ktoś sobie chciał sam zregenerować, lub zobaczyć jak to w środku wygląda:
Łożyska w tym jedno igiełkowe można sobie dobrać po wymiarze i wymienić, trzeba akurat uważać na tulejkę pokazaną na 4 zdj od końca.
Aktualnie czekam na info od paru osób dotyczące wykonania tryba (które u mnie się połamało) z metalu - tak, że jedynym słabym elementem pozostanie już tylko pasek (robi go i CONTI).
Także koszt regeneracji nie przekroczy parę, lub paręnaście złotych w zależności od uszkodzenia obudowy i zatarcia łożysk. Silniki bardzo rzadko padają, podobnie jak czujniki halla (niestety zalane, więc wymieniać trzeba całość, choć i pewnie to da się obejść).
Kleić można silikonem i klejem do szyb.
Jako, że TRW/VW zmienił "kasete" w późniejszych modelach, na lepiej pomyślany patent, jest też możliwa opcja jej przekładki, ale z obudową (trzeba ciąć na pół i łączyć, lub wyciągać silnik, co takie proste wcale nie jest).
Starszy typ z Passata pasuje (właściwa różnica jest w silniku, gdzie przeciążeniówką w D3 zajmuje się czujnik halla), ale stara "kaseta" to to samo.
Na alle bardzo rzadko pokazują się nowe elementy jako "zestawy naprawcze" - z TRW oficjalnie tego nie dostaniemy, ciężko jest kupić sam kompletny silnik bez zacisku), także wszystko to jak się pojawi, w 99% jest kradzione.
Ludzie, którzy oficjalnie zajmują się regeneracją tych silniczków nie są chętni do współpracy i nie chcą sprzedać pojedynczych elementów. Z 90% z nich wymienia je na części używane, zmieniając jedynie ew. paski i łożyska. |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
|
|
|
panton
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 33 razy Wiek: 46 Dołączył: 15 Kwi 2012 Posty: 1008 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2016-10-19, 06:33
|
|
|
dice111, szacun za naświetlenie tematu i uświadomienie co niektórym osobom jak ta regeneracja wygląda
dobrze, że wymieniłem na nowe - na kolejne 5 lat spokój z tematem.....Michał |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2016-10-20, 18:52
|
|
|
panton napisał/a: | dobrze, że wymieniłem na nowe - na kolejne 5 lat spokój z tematem.....Michał |
Niestety, muszę cię zmartwić - też kiedyś kupiłem nowe w ASO i niestety, jeden z nich był sprawny niecałe 2 lata.
Chyba zadziałał tutaj proces planowanego starzenia się produktu
Drugi regenerowałem pół roku później po przecieku płynu hamulcowego. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
panton
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 33 razy Wiek: 46 Dołączył: 15 Kwi 2012 Posty: 1008 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2016-10-21, 14:22
|
|
|
FOSS napisał/a: | Chyba zadziałał tutaj proces planowanego starzenia się produktu |
też jest taka opcja... niby numer się zmieniał ale nie wiadomo czy zmiany były na lepsze czy na gorsze .... |
|
|
|
|
|
|
|
paweldzwo
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: D3
Dołączył: 20 Kwi 2015 Posty: 314 Skąd: Działdowo
|
Wysłany: 2024-06-05, 23:57
|
|
|
Jak zdjąć tą tulejkę? Trzeba ją jakoś wybić ? |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania
Prywatność. |