Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 ALL ] Sprawdzanie podcisnień  
Autor Wiadomość
emilus143 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Emil
Jeżdzę: S8 D2, 90 B2
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Wrz 2014
Posty: 462
Skąd: Kielce
Wysłany: 2016-10-18, 12:03   [D2 ALL ] Sprawdzanie podcisnień

Czy jest ustalone, np. w ELSIE jaka powinna występować wartość podciśnienia na wolnych obrotach oraz przy przekroczeniu konkretnej wartości obrotów? Chodzi mi o cały układ. Ostatnio oglądałem program o mercedesie 190 i jak gość sprawdzał wąż podciśnienia wchodzący w ASB, to wpinał mnometr i wyskakiwała mu wartość. Czy u nas też jest ona określona w całym układzie?
_________________
I`m the LPG master
 
 
gtfan 
Moje A8



Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 1296
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-10-18, 14:32   

Nie ma takich danych w Elsie. W podglądzie parametrów w programie od LPG pokazuje mi względem atmosfery -0.35B na wolnych do ok. -0.9B przy maksymalnym obciążeniu.
_________________
Four rings to rule them all
 
 
emilus143 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Emil
Jeżdzę: S8 D2, 90 B2
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Wrz 2014
Posty: 462
Skąd: Kielce
Wysłany: 2016-10-18, 14:48   

To jest z tego filmu: http://player.pl/programy....html?atpl#play

Czas 9:45
Trzeba oglądnąć niestety reklamy.

A jesteś pewny że Twój samochód działa idealnie? Bo można by utrzorzyć jakiś wzorzec dla innych. Temat podciśnien jest bardzo popluarny w naszych wozach i sporo ludzi ma z nim problemy.
_________________
I`m the LPG master
 
 
gtfan 
Moje A8



Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 1296
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-10-18, 15:35   

Jestem pewien, że mój silnik NIE działa idealnie - delikatne poszarpywanie/drgania na wolnych obrotach jak u wielu osób tu na forum, ale na wiosnę sprawdzałem szczelność dolotu i podciśnień i tu wszystko było szczelne.
Fajnie by było jakby więcej osób podało swoje wartości podciśnień. Można by wtedy wyciągnąć wnioski, co jest normą a co nie :)
_________________
Four rings to rule them all
 
 
emilus143 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Emil
Jeżdzę: S8 D2, 90 B2
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Wrz 2014
Posty: 462
Skąd: Kielce
Wysłany: 2016-10-18, 15:38   

No i właśnie mam ten sam problem co Ty. Podciśnienia niby wszystkie okay, bo rozbierałem cały dolot. Jeśli okaże się na 100% że problem podciśnień został wyeliminowany, to jedyne co zostaje to cały układ zapłonowy + wtryski.
_________________
I`m the LPG master
 
 
pavel44 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: s8 d2
Pomógł: 3 razy
Wiek: 36
Dołączył: 29 Maj 2014
Posty: 219
Skąd: Toruń
Wysłany: 2016-10-18, 16:27   

Zawsze można podpiąć wakuometr w tą zaślepioną rurkę z przodu kolektora. Z tego co się dowiedziałem jeśli w kolektorze jest poniżej 4 bar to gdzieś jest nieszczelność.
_________________
xyz
 
 
emilus143 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Emil
Jeżdzę: S8 D2, 90 B2
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Wrz 2014
Posty: 462
Skąd: Kielce
Wysłany: 2016-10-18, 16:38   

Tylko przy jakich obrotach, jałowych?
_________________
I`m the LPG master
 
 
pavel44 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: s8 d2
Pomógł: 3 razy
Wiek: 36
Dołączył: 29 Maj 2014
Posty: 219
Skąd: Toruń
Wysłany: 2016-10-18, 16:42   

Przy jałowych.
_________________
xyz
 
 
SenatorS8 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy
Wiek: 42
Dołączył: 25 Gru 2013
Posty: 352
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2016-10-18, 16:45   

Ile ??? 4 bary? w podciśnieniu???
Toż prożnia calkowita to 1 Bar .

Podcisnienie na silniku zawiera sie w okolicach 0.5 do 0.7 na zamknietej przepustnicy przy wolnych Ponad 0.7 na hamowaniu silnikiem Do cisnienia atmosferycznego a faktycznie - 0.1 na WOT .
Oczywiscie tyczy sie to silnikow N/A z wykluczeniem gałęzi stlopodcisnieniowych takich jak np Vanos
 
 
pavel44 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: s8 d2
Pomógł: 3 razy
Wiek: 36
Dołączył: 29 Maj 2014
Posty: 219
Skąd: Toruń
Wysłany: 2016-10-18, 16:52   

0.4 ;)
_________________
xyz
 
 
emilus143 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Emil
Jeżdzę: S8 D2, 90 B2
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Wrz 2014
Posty: 462
Skąd: Kielce
Wysłany: 2016-10-21, 08:22   

W porządku. 0.4 na wolnych obrotach. Załóżmy że mam ten manometr i gdzie się mogę wpiąć aby był to wynik miarodajny?
_________________
I`m the LPG master
 
 
gtfan 
Moje A8



Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 1296
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-10-21, 11:21   

Jak najbliżej kolektora dolotowego i za pomocą możliwe sztywnego przewodu (aby uniknąć 'zapadania' się przewodu jak w przypadku miękkich silikonów). Przy przepustnicy jest kilka króćców podciśnieniowych.
_________________
Four rings to rule them all
 
 
emilus143 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Emil
Jeżdzę: S8 D2, 90 B2
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Wrz 2014
Posty: 462
Skąd: Kielce
Wysłany: 2016-10-21, 11:49   

W porządku. Załóżmy że odpinam wężyk od przepustnicy. Podpinam siępod króciec a wąż który odpiąłem zaślepiam czymś na chwilę?
_________________
I`m the LPG master
 
 
gtfan 
Moje A8



Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 1296
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-10-21, 12:00   

Tak, możesz najpierw podpiąć się tylko manometrem, zamiast seryjnych wężyków. Później poprzez trójnik wpiąć się w istniejący układ i porównać odczyty. Jak w drugim przypadku będzie słabsze podciśnienie, to będzie znaczyło, że gdzieś w układzie jest nieszczelność.
_________________
Four rings to rule them all
 
 
emilus143 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Emil
Jeżdzę: S8 D2, 90 B2
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Wrz 2014
Posty: 462
Skąd: Kielce
Wysłany: 2016-10-21, 12:28   

W porządku. Też tak uczynię. Dzięki bardzo za pomoc. Zdam relację co i jak a nawet wrzucę kilka fotek dla potomnych :)
_________________
I`m the LPG master
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.