Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 ALL ] Próba reanimacji nagrzewnicy tylnej  
Autor Wiadomość
byku 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6HP26
Zasilanie: ON
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 21 Paź 2016
Posty: 79
Skąd: Łódź
Wysłany: 2016-10-21, 20:15   [D3 ALL ] Próba reanimacji nagrzewnicy tylnej

Problem zapewne znany wszystkim posiadaczom A8:
00065 - Rear Left Footwell Heater (Z42) / 00066 - Rear Right Footwell Heater (Z43)
012 - Electrical Fault in Circuit


Czy komuś udało się ustalić co konkretnie pada w tych grzałkach? Zdążyłem zauważyć, że są one znacznie bardziej skomplikowane niż zwykła opornica. Doszedłem do takiego etapu:



Z płytki wyszarpałem 4 radiatory i 4 tranzystory BTS 333. Co prawda grzałem żywicę lekko opalarką, ale i tak wyszły podejrzanie łatwo, nie uszkadzając przy tym płytki drukowanej, stąd moje podejrzenie, że główną przyczyną są zimne luty. Te natomiast mogą być spowodowane używaniem w tamtych czasach bezołowiowego stopu lutowniczego (patrz norma RoHS i efekty w postaci RRoD na wczesnych Xbox-ach 360 z tego samego okresu co A8 D3).

Tranzystory okazały sie sprawne, prosty tester wykrywa je jako NPN, ale wg specyfikacji z netu jest to N-MOSFET. Niestety skończyły mi sięgrzałki do dalszych eksperymentów, a ta jest zbyt zmasakrowana.
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 34
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6725
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2016-10-21, 20:36   

Oplaca sie baeic jak za mniej niz 100zl mozna kupic sprawna uzywke?
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
byku 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6HP26
Zasilanie: ON
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 21 Paź 2016
Posty: 79
Skąd: Łódź
Wysłany: 2016-10-21, 20:47   

Myślę, że tak, bo znalezienie sprawnej sztuki na rynku wtórnym graniczy z cudem. Dotychczas na 4 kupione grzałki musiałem 4 odesłać. A cena nowej może by była do zaakceptowania gdybym jeździł z tyłu, a nie jako kierowca.

[ Dodano: 2016-10-22, 02:24 ]
Pełen sukces! Wygrzebałem drugą nagrzewnicę, która zgłaszała podobny błąd (z tym, że 'intermittent'). Tranzystorów jest łącznie 5, po przelutowaniu wszystkich błąd przestał powracać, a grzałka robi się gorąca jak tylko włączę ogrzewanie. Cała operacja łącznie z montażem zajęła mi około 3 godzin, nie trzeba wcale dłubać całej żywicy tak jak to pokazałem na początku na zdjeciach. Postaram się wrzucić wkrótce jakiś opis ze zdjęciami.
 
 
panton 
Moje A8



Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 33 razy
Wiek: 46
Dołączył: 15 Kwi 2012
Posty: 1008
Skąd: Łódź
Wysłany: 2016-10-22, 07:18   

jeżeli to byłaby faktycznie przyczyna (chociaż wydaje się zbyt piękne) to byłbyś pierwszy w kraju.... <brawo> polataj trochę by zobaczyć czy po kilkunastu odpaleniach błąd nie wróci <hmm>

ja trzymam mocno kciuki bo 90% aut na tym forum ma ten błąd a używki tak jak napisałeś są w tym samym stanie co te padnięte
za komplet nowych płaciłem tysiaka z haczykiem więc uratowanie padniętych za (100-200zł) to dobry deal tym bardziej, że demontaż/montaż tego to 2min
 
 
byku 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6HP26
Zasilanie: ON
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 21 Paź 2016
Posty: 79
Skąd: Łódź
Wysłany: 2016-10-22, 18:23   

Dorwałem dziś kolejne dwie używki, oczywiście w stanie agonalnym. Bilans całej operacji:
- 2 naprawione już śmigają w aucie :)
- 1 zmasakrowana w ramach nauki
- 1 nie udało się naprawić (jeszcze z nią powalczę)

Sposób naprawy polega na demontażu wszystkich 5 radiatorów i tranzystorów i poprawieniu lutów od góry (naprawiłem w ten sposób 2 grzałki).
Zaczynamy od 4 dużych radiatorów, mały zostawiamy sobie na koniec ze względu na trudny dostęp. W tym celu płaskim śrubokrętem usuwamy żywicę dookoła każdego tranzystora i ściągamy blaszki z radiatorów. Radiator ma od dołu krawędź, zatem musimy nieco odgiąć tranzystor, aby go tą krawędzią nie zahaczyć; przeginamy radiator na bok i powinen puścić; wylutowujemy tranzystory od góry. Możemy też zaryzykować i wyrwać radiatory razem z tranzystorami, często ze względu na zimne luty wychodzą bez żadnych uszkodzeń.



Wydłubujemy resztki żywicy i kawałki plastiku aż dostaniemy się do płytki drukowanej. Wiertłem 0,9-1mm albo odsysaczem pozbywamy się resztek cyny z otworów w których były tranzystory. Montujemy je z powrotem, lutując od góry z użyciem świeżej cyny.


Pora na montaż radiatorów. Musimy zeszlifować ich dolną krawędź, bo inaczej nie uda się ich wsunąć. Na pierwszym planie radiator po zeszlifowaniu krawędzi:


Smarujemy radiatory pastą, wkładamy na miejsce i zabezpieczamy blaszką. Wkładamy do samochodu, kasujemy błędy w module 08-Auto HVAC. Grzałki działają tylko na uruchomionym silniku, panel ogrzewania musi być włączony (u mnie ustawione na HI). Grzałki powinny zrobić się gorące w ciągu 10 sekund od włączenia. Jeśli wszystko będzie ok, to zaklejamy to co wydłubaliśmy (bo grzałka jest narażona na wilgoć), ja użyłem czarnego silkonu wysokotemperaturowego.
 
 
michalwruszak 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 10 Kwi 2013
Posty: 2082
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2016-10-22, 18:30   

Świetna robota
_________________
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
 
 
byku 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6HP26
Zasilanie: ON
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 21 Paź 2016
Posty: 79
Skąd: Łódź
Wysłany: 2016-10-22, 18:31   

Wracając jeszcze do samego procesu naprawy, teoretycznie można by go znacznie uprościć poprzez poprawianie lutów od dołu, nie trzeba wówczas demontować radiatorów. Tak zresztą z powodzeniem zrobiłem z tranzystorem od strony wtyczki ze względu na fatalny dostęp od góry:


Próbowałem nowym sposobem naprawić wszystkie tranzystory w innej grzałce i niestety nic z tego, ale może komuś innemu się uda? Wystarczy na wiertarce stołowej zrobić 5 otworów bezpośrednio pod każdym tranzystorem, wydłubać żywicę, usunąć starą cynę i nałożyć nową. Zdjęcia:

 
 
orkaskawina 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 6.0
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 D3 W12 A6 C5 2.5 TDI
Pomógł: 21 razy
Wiek: 47
Dołączył: 25 Lis 2012
Posty: 470
Skąd: Skawina
Wysłany: 2016-10-22, 21:03   

Szacun też jestem na etapie dłubania w tych grzałkach mam już kilka rozdłubanych i szukam jakiegoś sposobu ,ale efekt taki sam jak u Ciebie a nawet mniejszy <brawo> <brawo> <brawo>
_________________
Odis Ellsa 5.3 baza 2016
http://chomikuj.pl/orkaskawina
VCDS , ODIS-s -e
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2900
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-11-02, 19:29   

byku napisał/a:
Wracając jeszcze do samego procesu naprawy, teoretycznie można by go znacznie uprościć poprzez poprawianie lutów od dołu, nie trzeba wówczas demontować radiatorów. Tak zresztą z powodzeniem zrobiłem z tranzystorem od strony wtyczki ze względu na fatalny dostęp od góry:

Próbowałem nowym sposobem naprawić wszystkie tranzystory w innej grzałce i niestety nic z tego, ale może komuś innemu się uda? Wystarczy na wiertarce stołowej zrobić 5 otworów bezpośrednio pod każdym tranzystorem, wydłubać żywicę, usunąć starą cynę i nałożyć nową.


skoro winne są złe luty to czemu od dołu się nie udało?
nie zawsze to zimne luty są problemem?
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
mkbewe 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip EYC GQF
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 38
Dołączył: 13 Mar 2015
Posty: 1063
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2016-11-02, 20:24   

chyba będę się musiał zabrać za swoje :)
mam ze 2 niesprawne dodatkowo to sobie będę miał na czym próbować. Może z 4 sztuk uda mi się zrobić 2 sprawne :D
 
 
KYLOmC 
Moje A8


Rocznik: 2014
Silnik cm3: 5.7
Skrzynia: Auto
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: Dodge Challneger
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Lis 2014
Posty: 164
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2016-12-13, 11:41   

a ja mam takie pytanko czy gdy ma się te błędy tych nagrzewnic to ma wpływ na prace kilmy ? to znaczy będzie cały czas dawać ciepłe powietrze z nawiewów ? bo na kompie gdy owe nagrzewnice nie działają to pokazuje -40st
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 34
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6725
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2016-12-13, 12:27   

U mnie nie miały żadnego wpływu a jak kupiłem to były padnięte obie.
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
KYLOmC 
Moje A8


Rocznik: 2014
Silnik cm3: 5.7
Skrzynia: Auto
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: Dodge Challneger
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Lis 2014
Posty: 164
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2016-12-13, 13:17   

Aha spoko ;) kurdwa ta klimatyzacja w tych d3 to jest pojdana daje na auto to grzeja mi srodkowe kratki i gora a jak daje na manual czyli wszystkie nawiewy to z srodkowych wali zimne a boczne wrzatek .. daje wtedy na 18 i tak nawala gorace ....
 
 
szary824 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Ariel
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 01 Sty 2017
Posty: 119
Skąd: Berlin
Wysłany: 2018-10-27, 20:03   

Też dzisiaj z nudów pogrzebałem w tym dziadostwie. Tak to wygląda jak by ktoś się interesował

Coś tam pomajstrowałem i jutro zobaczę czy dało to jakiś efekt. Ustrojstwo trochę bardziej skomplikowane niż myślałem :)
 
 
Pczester 
Moje A8


Rocznik: 2007
Silnik cm3: 3,0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy
Wiek: 39
Dołączył: 02 Wrz 2016
Posty: 753
Skąd: Lidzbark Warmiński
Wysłany: 2018-10-28, 06:47   

A jak wygląda efektywność tych nagrzewnic jeśli są sprawne, faktycznie grzeją odrazu ciepłym powietrzem po odpaleniu?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.