Autor |
Wiadomość |
Tetek
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 5.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Tomek
Jeżdzę: Audi S8,D3
Dołączył: 03 Lis 2013 Posty: 99 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 2016-11-13, 17:57 [S8 D3 07
] Wymiana filtra kompresora zawieszenia
|
|
|
Po wyciągnięciu filtra z nadkola zauważyłem na nim strzałkę w odwrotnym kierunku w stosunku do kierunku zasysania. Jakiś błąd w fazie składania samochodu czy tak ma być? |
|
|
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2016-11-13, 21:28
|
|
|
Tetek napisał/a: | czy tak ma być? | Chyba już sam sobie odpowiedziałeś...
Tetek napisał/a: | strzałkę w odwrotnym kierunku w stosunku do kierunku zasysania |
...albo błąd osoby która tam już grzebała |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
mkbewe
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip EYC GQF
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 38 Dołączył: 13 Mar 2015 Posty: 1063 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2016-11-13, 22:53
|
|
|
jak ten filtr wygląda ? jakiś numer bo może też by mi się przydało zmienić |
|
|
|
|
Tetek
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 5.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Tomek
Jeżdzę: Audi S8,D3
Dołączył: 03 Lis 2013 Posty: 99 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 2016-11-14, 00:11
|
|
|
Żadnego numeru niema poza firmą MANN FILTER.
[ Dodano: 2016-11-14, 00:13 ]
Są tam jeszcze jakieś nadruki ale powycierane wyblakłe nieczytelne.
[ Dodano: 2016-11-14, 00:18 ]
Zapomniałem dodać że nie było grzebane, wszystko w oryginale. Wiem bo właścicielem jestem od paru lat a auto kupiłem od pierwszego właściciela który nawet wycieraczki wymieniał w serwisie, wszystko w książce serwisowej.
[ Dodano: 2016-11-14, 00:32 ]
|
|
|
|
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
|
|
|
|
Tetek
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 5.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Tomek
Jeżdzę: Audi S8,D3
Dołączył: 03 Lis 2013 Posty: 99 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 2016-11-14, 19:46
|
|
|
Już kupiłem cały zestaw, łącznie z uszczelką i pierścieniem do wymiany w kompresorze. 37euro z przesyłką. Czujnik temperatury kompresora trochę mnie szarpnął bo kosztował 45 euro. |
|
|
|
|
|
|
|
mkbewe
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip EYC GQF
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 38 Dołączył: 13 Mar 2015 Posty: 1063 Skąd: Śląsk
|
|
|
|
|
Tetek
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 5.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Tomek
Jeżdzę: Audi S8,D3
Dołączył: 03 Lis 2013 Posty: 99 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 2016-11-14, 22:00
|
|
|
Niestety nikt mi nie udzielił odpowiedzi odnośnie filtra, kierunku założenia. Zakładam filtr tak jak było czyli odwrotnie względem kierunku zasysania powietrza. Skoro kompresor wytrzymał 309 tysięcy km. To znaczy że chyba tak ma być. |
|
|
|
|
|
|
|
mkbewe
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip EYC GQF
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 38 Dołączył: 13 Mar 2015 Posty: 1063 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2016-11-14, 22:50
|
|
|
Nie no jak,ma być strzalka zgodnie z kierunkiem przepływu powietrza paliwa wody itd itp. Po to jest ta strzalka. |
|
|
|
|
Gecio
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 36 Dołączył: 22 Paź 2016 Posty: 150 Skąd: Bełchatów
|
Wysłany: 2016-11-14, 23:04
|
|
|
Tylko gdzie go założyć jak wcale go nie mam?? Rozumiem że jest on przy kompresorze nie w środku?? Jak na razie wychodzi na to że od kwietnia do tej pory jeździłem bez filtra kompresora.
Mało tego teraz mam tak że za każdym razem gdy przekroczę 40km/h włącza się na około minutę. Zaznaczam że auto po nocy stoi prosto, przekaźnik nie jest sklejony... |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6724 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
Tetek
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 5.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Tomek
Jeżdzę: Audi S8,D3
Dołączył: 03 Lis 2013 Posty: 99 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 2016-11-15, 19:06
|
|
|
Gecio. Filtr znajduje się u góry w nadkolu za drugą częścią osłony nadkola bliżej kierowcy. Połączony jest gumowym przewodem tak około 50 cm długi. |
|
|
|
|
|
|
|
Gecio
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 36 Dołączył: 22 Paź 2016 Posty: 150 Skąd: Bełchatów
|
Wysłany: 2016-11-15, 23:13
|
|
|
Tetek napisał/a: | Gecio. Filtr znajduje się u góry w nadkolu za drugą częścią osłony nadkola bliżej kierowcy. Połączony jest gumowym przewodem tak około 50 cm długi. |
Ok teraz już wiem gdzie go szukać. Jutro go znajdę Dzięki |
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2016-11-16, 21:55
|
|
|
W kilku autkach (wszystkie, które przeszły przez moje ręce, więc próba nieduża) zauważyłem, że ten filtr jest zainstalowany "odwrotnie", czyli przepływ powietrza odbywa się przeciwnie do wskazania strzałki. Być może to "pomyłka" i mogłem mieć tyle szczęścia, że na te wszystkie pomyłki trafiłem. Ale wydaje mi się, gdyż nie znalazłem żadnych innych informacji na ten temat, że ten filtr jest filtrem paliwa (etyliny), bardzo podobnym, jakie kiedyś były montowane np. przy silnikach dwusuwowych w motorowerach. Stąd taka moja skromna teoria, iż w przypadku cieczy powinna ona płynąć zgodnie ze strzałką, aby filtr działał, natomiast do oczyszczania powietrza - powietrze ma przepływać w kierunku przeciwnym. Logika taka, że trafiające do filtra razem z paliwem pęcherzyki powietrza mają być zatrzymywane przez filtr, więc aby przechodziły do naszych kompresorów przepływ musi być odwrotny (przeciwnie do wskazań strzałki) wówczas pozostaną zanieczyszczenia z powietrza. Może to pokrętne, ale tylko to mi przychodzi do głowy. Ja kierunku nie zmieniałem, aczkolwiek gdy dmuchniecie w filtr, przepływ powietrza jest w obie strony. |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
|
|
|
AMSTAFF
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: ADAM
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 13 razy Wiek: 46 Dołączył: 16 Lis 2009 Posty: 297 Skąd: ŁÓDŹ
|
Wysłany: 2016-11-19, 18:35
|
|
|
Tetek napisał/a: | Niestety nikt mi nie udzielił odpowiedzi odnośnie filtra, kierunku założenia. Zakładam filtr tak jak było czyli odwrotnie względem kierunku zasysania powietrza. Skoro kompresor wytrzymał 309 tysięcy km. To znaczy że chyba tak ma być. |
Zakłada się odwrotnie więc zalozyleś dobrze, zresztą jak by chciał ktoś założy zgodnie z kierunkiem to się nie da gdyż są różne średnice grubości wężyków przed i za filtrem więc nie pasowało by to ni w ząb |
_________________
|
|
|
|
|
|