Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[S8 D2 02 LPG] Rozterki po wymianie rozrządu  
Autor Wiadomość
dgasek 
Moje A8


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: D2
Dołączył: 24 Gru 2013
Posty: 60
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-12-04, 21:45   [S8 D2 02 LPG] Rozterki po wymianie rozrządu

Witam Wszystkich

Jako że autem poruszam się drugi rok i teoretycznie rozrząd na ponad 20tys , ale nasi tam byli i postanowiłem wymienić .
Już wcześniej widziałem że na kołach było parę różnych znaczków korektorem , czyli ktoś coś tam rzeźbił , ale auto według mnie jeździło normalnie (subiektywnie) , aczkolwiek słyszałem dziwne cykanie po lewej stronie jak się stanęło przy przednim kole , trochę drżał na wolnych , bloki : w 90 nastawniki stały na 0 , w 93 : -3 -3 .

Po rozebraniu wał ustawiony na znak , zablokowany i przy próbie założenia blokady :



Nawet po zwolnieniu napinaczy nie dało się założyć blokady.

Rozebrałem do końca , poskładałem według procedury z Autodaty (poluzowane koła , pasek założony według kolejności , ponapinany jak tam piszą , sprawdzony czy jest ok ).

Poskładałem i uruchomiłem . Po nagrzaniu i zresetowaniu sterownika napinacze na wolnych stoją na 0 a w 93 -8 -8 .

Nie wiem co o tym sądzić . Auto jeździ normalnie (znowu subiektywnie), na pewno równiej pracuje, a nawet bym powiedział równo jak nigdy i nie ma tego cykania po lewej, a i jeszcze wcześniej przy przyśpieszaniu słyszałem jakby buczenie z wydechu a teraz jakby mniejsze .

Przeczytałem już masę elaboratów na temat wartości w bloku 93 i teoretycznie niby w zakresie , obie wartości równe , auto nie nowe , jeździ dobrze , ale...... no właśnie te dwie ósemki .

Ktoś jakiś twórczy wniosek wyciągnie , ale powie mi żebym zajął się czymś pożytecznym , zamiast się na zapas martwić ?

Pozdr
Damian
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3149
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2016-12-04, 21:49   

5cyl w górze i blokada w wał wkręcona do oporu?
_________________
 
 
dgasek 
Moje A8


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: D2
Dołączył: 24 Gru 2013
Posty: 60
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-12-04, 21:54   

Tak wkręcone do oporu , nawet sobie zaglądnąłem kamerą inspekcyjną żeby była pewność że trafia idealnie .
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2016-12-04, 22:12   

dgasek, czasem podkładki na wałkach rozrządu (te w które wkładamy blokadę) mają luz co może spowodować niewielkie przestawienie się wałków. Można zamówić je nowe i próbować ponownie ale skoro wszystko działa dobrze a nawet czujesz poprawę to czy warto się w to bawić ?
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
szeryfisch 
Moje A8


Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 1294
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2016-12-04, 22:20   

Uwazam ze sie czepiasz. Wszystko w normie, ale nie... To takie szukanie miodu w dupie :P Jak znam zycie to jestes z tych co jezdza i nasłuchują - Co tu sie moze jeszcze spierdolic?
Wyluzuj, to tylko samochod, but w podłoge, muza na maxa i w droge...
_________________
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
 
 
Arthur 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6-speed manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Artur
Jeżdzę: S8 D2,cq V8,90Q B2,RS4b7,A7
Pomógł: 5 razy
Wiek: 43
Dołączył: 03 Lip 2011
Posty: 204
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-12-04, 22:58   

Czujniki są na walkach ssących, wiec możne łańcuszki miedzy walkami są naciągnięte, ślizgi wytarte lub same napinacze maja dość.
 
 
dgasek 
Moje A8


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: D2
Dołączył: 24 Gru 2013
Posty: 60
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-12-04, 23:10   

Dziękuję za słowa otuchy :) Wiedziałem że na brać klubową można zawsze liczyć :)
Zastosuję się do rad i jutro śmigam w trasę :)

Ale fakt jestem z tych co jeżdżą i nasłuchują ;)

Pozdrawiam i dobrej nocy życzę .
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3149
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2016-12-04, 23:11   

danishow napisał/a:
czasem podkładki na wałkach rozrządu (te w które wkładamy blokadę) mają luz co może spowodować niewielkie przestawienie się wałków.

Ooo tym miałem właśnie pisać, na starych wkładałem taśmę wzorcową, ale teraz zainwestowałem w nowe podkładki i jest ok.
_________________
 
 
emilus143 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Emil
Jeżdzę: S8 D2, 90 B2
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Wrz 2014
Posty: 462
Skąd: Kielce
Wysłany: 2016-12-04, 23:39   

Przepraszam ale zapytam przy okazji, bo na tygodniu podepnę kompa a nie jestem pewny w 100% mimo tego że szukałem na forum.

W porónaniu do polifta u mnie w tym bloku pomiarowym (93) są zupełnie inne dane jak u kolegi co założył temat. Mogę u siebie w preFL też to zdiagnozować?
_________________
I`m the LPG master
 
 
michalwruszak 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 10 Kwi 2013
Posty: 2082
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2016-12-05, 08:08   

Nie możesz
_________________
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
 
 
dgasek 
Moje A8


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: D2
Dołączył: 24 Gru 2013
Posty: 60
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-12-05, 21:15   

To raczej nie podkładki , bo siedzą maksymalnie sztywno.

Generalnie zrobiłem dziś ponad 300km po A2 i S8 i subiektywnie jakoś w aucie ciszej jest , bez dziwnego buczenia przy deptaniu, także coś było nie tak , a teraz jest lepiej.

Może jakbym miał trochę więcej czasu to bym się jeszcze pobawił z tym rozrządem , ale ponieważ widzę że jest lepiej to mi się nie chce ;)

Z drugiej strony warto by dla potomności wreszcie zgadnąć skąd biorą się te wartości .

Pozdr
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.