|
Autor |
Wiadomość |
djmdp
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: 5-gang Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 28 Lis 2016 Posty: 30 Skąd: Wro
|
Wysłany: 2016-12-15, 14:31 [D2 98 4.2PB ] Dziwny gwizd przy zmianie biegów.
|
|
|
Witam, mam kolejne ciekawe spostrzeżenie po kupnie auta, otóż czy to normalne że przy zmianie biegów np na tipie na wysokich obrotach będzie słyszalny jakiś taki dziwny gwizd? Jak jeżdżę na D w miarę spokojnie bez ostrzejszego deptania, to nie słychać nic niepokojącego, biegi wchodzą płynnie, bez szarpnięć i dźwięków, dopiero jak jak ma przerzucić np z 3 na 4 przy 5-6k obrotów to słychać gwizd przy tej akcji malejący wraz z spadającymi obrotami silnika, a po zmianie biegu auto nadal przyspiesza i już nie słychać tego dźwięku, tylko sam moment przerzucenia biegu. |
|
|
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2016-12-16, 10:11
|
|
|
To dzwięk oleju, który przy wysokim ciśnieniu przepychany jest jakims wąskim kanałem jak np. filtr. Czy był ostatnio wymieniany olej? Zobacz czy miska skrzyni nie jest wgniecona bo to też może przydusić ssak w filtrze i do sprawdzeina też poziom oleju. Gwizd może też oznaczać kończącą się pompę olejową. |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
kryhawrc
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krystian
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 2 razy Wiek: 43 Dołączył: 09 Sie 2014 Posty: 369 Skąd: Gorzów / Hooge Zwaluwe
|
Wysłany: 2016-12-16, 17:19
|
|
|
Gwizd skrzyni moze też powodowac peknieta płyta zaworowa |
|
|
|
|
monster_1973
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adrian
Jeżdzę: A8 D2, Mercedes
Pomógł: 1 raz Wiek: 51 Dołączył: 11 Maj 2014 Posty: 90 Skąd: DE Hessen
|
Wysłany: 2016-12-18, 03:11
|
|
|
Możliwe że konwerter prześlizguje. Masz uślizg i gwizd przy dużym momencie obrotowym a później, po zmianie biegu, obroty i moment spadają i dźwięk ustaje. To tylko możliwość, ale bardzo prawdopodobna. |
|
|
|
|
|
|
|
djmdp
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: 5-gang Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 28 Lis 2016 Posty: 30 Skąd: Wro
|
Wysłany: 2016-12-19, 10:09
|
|
|
O kurde, to już skomplikowane rzeczy wychodzą.. Więc tak, skrzynia była remontowana około 15-20kkm temu w niemczech, wymienione wandlersatz, cokolwiek to znaczy, sprzęgło K1, lamellen, uszczelnienia, olej filtr, któreś z zaworów sterujących i czujnik prędkości. Tyle mam na niemieckiej fakturze, coś tam pokapuje z miski, ale raczej zcieka skądś, olej koloru czerwonego, bardzo czysty.
Jak konwerter prześlizguje to oznaka jego uszkodzenia? |
|
|
|
|
monster_1973
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adrian
Jeżdzę: A8 D2, Mercedes
Pomógł: 1 raz Wiek: 51 Dołączył: 11 Maj 2014 Posty: 90 Skąd: DE Hessen
|
Wysłany: 2016-12-19, 15:32
|
|
|
djmdp napisał/a: | O kurde, to już skomplikowane rzeczy wychodzą.. Więc tak, skrzynia była remontowana około 15-20kkm temu w niemczech, wymienione wandlersatz, cokolwiek to znaczy, sprzęgło K1, lamellen, uszczelnienia, olej filtr, któreś z zaworów sterujących i czujnik prędkości. Tyle mam na niemieckiej fakturze, coś tam pokapuje z miski, ale raczej zcieka skądś, olej koloru czerwonego, bardzo czysty.
Jak konwerter prześlizguje to oznaka jego uszkodzenia? |
Jak prześlizguje to jest uszkodzony.
Jeszcze mi przyszło do głowy, jeśli masz wyciek oleju to ustal dokładnie skąd pochodzi.
Jeśli z simeringa między skrzynią i silnikiem, to może być uszkodzona pompa oleju w skrzyni.
Ona wydaje podobny dźwięk do prześlizgującego sprzęgła. Taki świszczący, wysoki dźwięk. Ale przez internet trudno powiedzieć. Możesz też mieć zbyt niski poziom oleju w skrzyni. W 5HP olej nie powinien być czerwony. Dextron w 5HP uszkadza uszczelnienia w skrzyni i przyspiesza awarię. Nie masz na fakturze napisane jaki to płyn? |
|
|
|
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
Wysłany: 2016-12-19, 17:12
|
|
|
danishow napisał/a: | To dzwięk oleju, który przy wysokim ciśnieniu przepychany jest jakims wąskim kanałem jak np. filtr. Czy był ostatnio wymieniany olej? Zobacz czy miska skrzyni nie jest wgniecona bo to też może przydusić ssak w filtrze i do sprawdzeina też poziom oleju. Gwizd może też oznaczać kończącą się pompę olejową. |
Najczęściej występuje to z powodu podanego przez Danishow'a.
Zdjąć miskę sprawdzić długość kominka na filtrze.
Wgnieciona miska w skrzyni też do weryfikacji.
Najczęściej skrócenie kominka filtra + zrobienie trójkątnych wycięć na kominku pomaga. |
_________________ Marek
tel. 571 240 898
https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4 |
|
|
|
|
djmdp
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: 5-gang Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 28 Lis 2016 Posty: 30 Skąd: Wro
|
Wysłany: 2016-12-19, 21:47
|
|
|
Ok posprawdzam w najbliższym możliwym czasie jak będę na kanale, Z tego co pamiętam jak ostatnio zaglądałem, to było widać wiszące krople na środkowych śrubach miski olejowej skrzyni, ani na połączeniu ani z tyłu skrzyni nic nie widziałem, pokapuje z prawej strony skrzyni biegów, po stronie pasażera, nie jest tego niewiadomo ile i tylko bezpośrednio po jeździe, 2, 3 plamki o średnicy centymetra może. Co do samego oleju, nie mam nazwy na fakturze, ale kolor na pewno czaerwony/jasno czerwony... |
|
|
|
|
|
|
|
monster_1973
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adrian
Jeżdzę: A8 D2, Mercedes
Pomógł: 1 raz Wiek: 51 Dołączył: 11 Maj 2014 Posty: 90 Skąd: DE Hessen
|
Wysłany: 2016-12-20, 19:27
|
|
|
djmdp napisał/a: | Ok posprawdzam w najbliższym możliwym czasie jak będę na kanale, Z tego co pamiętam jak ostatnio zaglądałem, to było widać wiszące krople na środkowych śrubach miski olejowej skrzyni, ani na połączeniu ani z tyłu skrzyni nic nie widziałem, pokapuje z prawej strony skrzyni biegów, po stronie pasażera, nie jest tego niewiadomo ile i tylko bezpośrednio po jeździe, 2, 3 plamki o średnicy centymetra może. Co do samego oleju, nie mam nazwy na fakturze, ale kolor na pewno czaerwony/jasno czerwony... |
Tam tylko może cieknąć z uszczelki pod miską. Kolejna opcja to z prawej strony w połowie wysokości skrzyni są przewody olejowe i tylko jeszcze z simeringa pomiędzy skrzynią i silnikiem. Innych możliwości nie ma.
Zobacz skąd cieknie, sprawdź poziom oleju, ewentualnie dolej i zobaczysz co dalej. To jest najtańsza opcja i od tego bym zaczął. |
|
|
|
|
djmdp
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: 5-gang Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 28 Lis 2016 Posty: 30 Skąd: Wro
|
Wysłany: 2016-12-21, 21:20
|
|
|
Hej, udało mi się strzelić fotkę spod spodu, kapie z tej śruby którą widać na zdjęciu, jest zaraz przy prawej poduszce skrzyni biegów, przed prawą półosią patrząc do przodu auta. Innych miejsc gdzie kapie nie ma, tylko i wyłącznie z tego jednego. Źle ułożona uszczelka miski? Można to poprawić dokręcając, czy już wymiana uszczelki?
|
|
|
|
|
|
|
|
Ukaniu
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy Dołączył: 07 Kwi 2016 Posty: 555 Skąd: Grodzisk/Żyrardów
|
Wysłany: 2016-12-21, 22:35
|
|
|
Trzeba by zdjąć miskę, sprawdzić czy jest płaska i wsadzić nową uszczelkę.
Tu jest rozpiska w jakiej kolejności i z jaką siłą dokręcać śruby.
http://www.audiworld.com/...2l-awd-2883778/
Ja jestem przeciwnikiem dociągania śrub miski ale... |
_________________ Kot też jest Quattro |
|
|
|
|
monster_1973
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adrian
Jeżdzę: A8 D2, Mercedes
Pomógł: 1 raz Wiek: 51 Dołączył: 11 Maj 2014 Posty: 90 Skąd: DE Hessen
|
Wysłany: 2016-12-23, 17:46
|
|
|
djmdp napisał/a: | Hej, udało mi się strzelić fotkę spod spodu, kapie z tej śruby którą widać na zdjęciu, jest zaraz przy prawej poduszce skrzyni biegów, przed prawą półosią patrząc do przodu auta. Innych miejsc gdzie kapie nie ma, tylko i wyłącznie z tego jednego. Źle ułożona uszczelka miski? Można to poprawić dokręcając, czy już wymiana uszczelki?
[url=http://images84.foto...b5m.jpg]Obrazek[/URL]
[url=http://images82.foto...fem.jpg]Obrazek[/URL] |
Dokręć z czuciem i zobaczysz czy cieknie dalej czy nie. Zaczynam myśleć że Ty to piszesz dla żartu:) |
|
|
|
|
|
|
|
tanatorq
Użytkownik
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Edi
Jeżdzę: A8
Dołączył: 24 Lis 2009 Posty: 44 Skąd: Trzebnica
|
Wysłany: 2017-10-06, 07:42
|
|
|
Miałem coś podobnego i u mnie przyczyną był pęknięty filtr oleju |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania
Prywatność. |
|
|