Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 08 4.2TDI ] Migająca kontrolka świec żarowych, brak mo  
Autor Wiadomość
blastx 
Moje A8


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: A8 D3 2008 4.2 TDI
Wiek: 39
Dołączył: 27 Mar 2016
Posty: 117
Skąd: Zakopane
Wysłany: 2016-12-22, 10:45   [D3 08 4.2TDI ] Migająca kontrolka świec żarowych, brak mo

Witajcie moi kochani.
Ostatnio moja D3 ma taką przypadłość, że po mocniejszym depnięciu w pedał przyspieszenia zaświeca się kontrolka (taka sprężynka) i miga sobie przez cały czas i wówczas jak ona miga to silnik jest totalnym trupem. Zero przyspieszenia i mocy. Jedzie, bo jedzie, ale bieda straszna. Jak wyłączę silnik i chwile później znów włączę, to ta kontrolka dalej miga, jednak moc i przyspieszenie w magiczny sposób wraca, a kontrolka po chwili gaśnie i odtąd jest już jak w bajce, czyli nic mu nie dolega. Dodam tylko, ze to raczej na zimnym silniku się zdarza, lub tak w połowie dogrzanym. Przy prawidłowej temperaturze silnika jeszcze nigdy tego nie odnotowałem.

Miał ktoś podobne perypetie? Z czym to może być związane takie zachowanie? Obejdzie się bez podpinania pod komputer? Może świece nie grzeją czy coś?

Za wszystkie wskazówki z góry serdecznie dziękuję:)

P.S. błagam, niech mi ktoś pokaże najlepiej na zrzucie z ekranu gdzie się dodaje te tagi do tematu, wiecie... żeby było ze chodzi o A8 D3 TDI. Ja tego u siebie nie widzę.
_________________
--== A8 4EVER ==--
 
 
michalwruszak 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 10 Kwi 2013
Posty: 2082
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2016-12-22, 10:58   

Bez komputera to wróżenie z fusów
_________________
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
 
 
eed 
Moje A8


Rocznik: 2011
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8L D4
Pomógł: 1 raz
Wiek: 44
Dołączył: 09 Mar 2012
Posty: 223
Skąd: Gryfino - Aukra
Wysłany: 2016-12-22, 10:59   

U mnie byl to blad sterownika turbiny ale moze tez to byc blad turbiny.
_________________

 
 
blastx 
Moje A8


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: A8 D3 2008 4.2 TDI
Wiek: 39
Dołączył: 27 Mar 2016
Posty: 117
Skąd: Zakopane
Wysłany: 2016-12-22, 11:49   

A czy taki błąd jest do skasowania po podłączeniu do kompa? Czy po skasowaniu błędu problem się rozwiąże?
Miałem niedawno samochód przez tydzień w ASO w Krakowie, więc gdyby to była jakaś usterka poważna to by mi pewnie o tym powiedzieli bo chcieliby przy okazji mi to zrobić i zedrzeć więcej kasy, ale nikt nic na ten temat nie wspomniał.
_________________
--== A8 4EVER ==--
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2889
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-12-22, 12:03   

eed napisał/a:
U mnie byl to blad sterownika turbiny ale moze tez to byc blad turbiny.


i jak się skończyło?
odpalał wtedy prawidłowo?
pamiętasz kod błędu dokładnie?

thx
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 33
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6703
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2016-12-22, 13:12   

blastx napisał/a:
A czy taki błąd jest do skasowania po podłączeniu do kompa? Czy po skasowaniu błędu problem się rozwiąże?
Miałem niedawno samochód przez tydzień w ASO w Krakowie, więc gdyby to była jakaś usterka poważna to by mi pewnie o tym powiedzieli bo chcieliby przy okazji mi to zrobić i zedrzeć więcej kasy, ale nikt nic na ten temat nie wspomniał.


Błąd będzie zapisany w sterowniku i pasowałoby go przeczytać aby wiedzieć z czym się mierzysz...

Ogólnie nie trzeba go kasować bo gdy usterka nie występuje i parametry są w normie to auto działa w normie ale w momencie wystąpienia anomalii jakiejś wyskakuje błąd. Nie jest to związane z tym czy jest on zapisany w sterowniku czy nie. Bo jeśli problemu w danym momencie nie ma to nie jest brany pod uwagę w pracy.
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
eed 
Moje A8


Rocznik: 2011
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8L D4
Pomógł: 1 raz
Wiek: 44
Dołączył: 09 Mar 2012
Posty: 223
Skąd: Gryfino - Aukra
Wysłany: 2016-12-22, 13:26   

maciu, Wymienilem sterownik turbiny na nowy i przestal wyskakiwac blad przy krotkim gazowaniu niestety nie pamietam jaki to byl blad. Teraz jeszcze pojawia sie blad turbiny po dlugim gazowaniu tak po wyzej kilku minut podczas jazdy maksymalna predkoscia i to jest prawdopodobnie spowodowane tym ze czujnik wylapuje luz na walku turbiny, kolega tak mial u siebie a jak zregenerowal turbo to przestalo i wszystko ok <okok>
_________________

 
 
blastx 
Moje A8


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: A8 D3 2008 4.2 TDI
Wiek: 39
Dołączył: 27 Mar 2016
Posty: 117
Skąd: Zakopane
Wysłany: 2016-12-22, 21:29   

pioter, Jak się wybiera te tagi przy zakładaniu tematu?? Bo cały czas nie wiem!!! Jeśli możesz, to mi to wytłumacz, pokaż na screenie jakoś bo ja tego nie widzę u siebie, stąd nie daję tagów. Będę wdzięczny za pomoc.
_________________
--== A8 4EVER ==--
 
 
pioter 
Master MOD



Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1789
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2016-12-22, 21:54   

Jak zakładasz temat to po lewej stronie jest lista tagów .

Pozdrawiam .
pioter
_________________
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
 
 
blastx 
Moje A8


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: A8 D3 2008 4.2 TDI
Wiek: 39
Dołączył: 27 Mar 2016
Posty: 117
Skąd: Zakopane
Wysłany: 2016-12-23, 21:04   

Ok, luzik. Dzięki za podpowiedź, bo jakoś zupełnie tego nie zauważyłem, tej rozwijanej listy:) Od dziś będę tagował aż miło:)
_________________
--== A8 4EVER ==--
 
 
MichałABG 

Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Michał
Jeżdzę: A8L D3
Pomógł: 1 raz
Wiek: 30
Dołączył: 23 Kwi 2015
Posty: 37
Skąd: Wadowice
Wysłany: 2016-12-25, 12:02   

blastx - mi się 2 razy tak zdarzyło jak opisujesz w pierwszym poście, kontrolka się włączała silnik jakby martwy nie chciał wyjść na więcej niż 2tys obr, po wyłączeniu i włączeniu wszystko wracało do normy. Dałem do mechanika, stwierdził że dwie świece są spalone, na komputerze też to wyszło, wymienił i po problemie. Koszt nieduży bo z tego co pamiętam ok. 40-50zł za sztukę. Przy okazji sprawdzał mi poziom zanieczyszczenia dpf, gdyż na kompie wyszedł błąd zatkanego dpf o wartości chyba 27%, co udało mu się zbić do 8%. Po tych czynnościach zero problemów.
 
 
blastx 
Moje A8


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: A8 D3 2008 4.2 TDI
Wiek: 39
Dołączył: 27 Mar 2016
Posty: 117
Skąd: Zakopane
Wysłany: 2016-12-26, 18:46   

Michał ABG dzięki za info. Też będę musiał niebawem jechać gdzieś do serwisu sprawdzić kompem co tam w trawie piszczy.
Pozdro.
_________________
--== A8 4EVER ==--
 
 
grzegorzk 
Użytkownik


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 20 Paź 2017
Posty: 6
Skąd: Krotoszyn
Wysłany: 2020-02-21, 21:15   

Chciałbym odświeżyć temat i prosić o sugestie. wymieniony czujnik, oczyszczone filtry i co dziwne brak błędów w vcds, a nadal ograniczenie mocy.
 
 
szeryfisch 
Moje A8


Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 1294
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2020-02-24, 23:17   

jesli sterownik wszedł w tryb awaryjny to musza byc bledy. Pamietaj ze masz dwa sterowniki silnika wiec blad nie musi byc w tym pierwszym.
_________________
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
 
 
grzegorzk 
Użytkownik


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 20 Paź 2017
Posty: 6
Skąd: Krotoszyn
Wysłany: 2020-03-11, 20:45   

Problem rozwiązany.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.