Autor |
Wiadomość |
Motostacja
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Motostacja
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy Wiek: 32 Dołączył: 29 Lip 2012 Posty: 1048 Skąd: Motostacja
|
Wysłany: 2017-01-04, 22:06 [D3 ALL
] Nadmierne zużywanie opon na rantach norma w D3?
|
|
|
Witajcie,
Mam pytanko, czy u was także opony zuzywają sie bardziej po zewnętrznych stronach ?
Mam 2 gie D3 i w drugim bardziej rabie mi ranty, podobnie ma kolego w swojej D3
To że opony idą jak woda to wiem.
Ciśnienie ok 2.4-2.5 bara, fakt lubie sobie wejść ostrzej w zakręt kiedy można w ów czas bardziej pracuje rant opony.
Geometria ustawiana, bez zastrzeżeń ładnie się wszystko poustawiało.
Zawieszenie miało serwis co trzeba było, było wymienione.
Jedynie wahacze "banany" jakies takie miekkie gumy mają i na OSP Pan zwrócił uwage że mocno sie uginają przy naprężeniach, jednak tam jest tak duża tuleja gumowa że trudno aby sie nie uginała, być może jest zbyt miekka i w zakrętach koła nadmiernie się wychylają?
Zrobiłem jakies 5-6 tyś km i zauważyłem większe zużycie rantów opon choć opony juz się kończą, mają 4-5mm teraz zarzuce nowy zestaw to będzie kiepsko je zakatować ... |
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2017-01-04, 22:08
|
|
|
Nie |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2017-01-04, 22:14
|
|
|
po pierwsze to gdzie Ci te opony zdziera? na przodzie, tyle czy na wszystkich kołach?
nie każdy zakład potrafi ustawić dobrze geometrie. Wiele razy się o tym przekonałem.
jeśli chodzi o banany to jakby były wybite, czy luźnie to czułbyś to przy hamowaniu, ale musiałbyś mieć mocno wybitą tuleje żeby zciągało i darło opony |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
|
|
|
Motostacja
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Motostacja
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy Wiek: 32 Dołączył: 29 Lip 2012 Posty: 1048 Skąd: Motostacja
|
Wysłany: 2017-01-05, 09:37
|
|
|
Drago chyba rozwoazal problem wszystkie d3 są obniżone.
Poki co zauwazylem nadmierne zuzycie na przodzie zew krawedzie, ale tak jak pisałem opony to juz raczej końcówka 4mm, założe na probe inne uzywki zrobie geometrie raz jeszcze i zobaczymy. |
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2017-01-05, 10:50
|
|
|
raftor napisał/a: | Drago chyba rozwoazal problem wszystkie d3 są obniżone.
Poki co zauwazylem nadmierne zuzycie na przodzie zew krawedzie, ale tak jak pisałem opony to juz raczej końcówka 4mm, założe na probe inne uzywki zrobie geometrie raz jeszcze i zobaczymy. |
Ale ty piszesz o krawędziach zewnętrznych a przy obniżonym zawieszeniu szybszemu zużyciu ulegają krawędzie wewnętrzne |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
|
|
|
Motostacja
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Motostacja
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy Wiek: 32 Dołączył: 29 Lip 2012 Posty: 1048 Skąd: Motostacja
|
Wysłany: 2017-01-05, 15:08
|
|
|
No właśnie ustawiałem na dynamic i to był błąd rozmawiałem z pantonem i jemu ustawiali na komforcie i też był problem żeby po przestawieniu trybów odczyty znajdowały się w zakresie tolerancji, głównie śmigam na komforcie w trasie , miasto często tryb podniesiony/lift .
Dziwna sprawa bo nawet wizualnie widać u mnie że koła po obniżeniu górną częścią są bardziej pochylone do auta o w ten sposób -> / \ na geometri wyszło że i tak ten kąt jest w zakresie tolerancji, zawieszenie mam sportowe obnizone z przódu o 1,5-2cm już nie pamietam dokładnie i tył o 0.5cm auto stoi prosto nic nie opada. Geometria była robiona z założonymi dystansami obecnie mam tylko z tyłu dystanse, jednak podobno nie ma większego wpływu?
Z ciekawości ile robicie na nowych oponach Km ? I przy jakim bieżniku wymieniacie? |
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2017-01-05, 15:25
|
|
|
Ja zrobiłem na przednich oponach półtora sezonu więc mogę powiedzieć, że w granicy 20tys km mogło być. Z tego około 5-7tys już na obniżonym mocno Wymiana tak troszkę więcej jak 1mm od słupka na oponie
Zbieżność powinna być robiona w trybie AUTO. Czyli na postoju wydaje mi się, że będzie to równoznaczne z Comfort. Zmieniając wysokość nie uniknie się zniamy kąta i zawsze jedna strona będzie lekko przybrana w naszych A8. Chyba, że jeździć ktoś będzie na jednym jedynym trybie
Pamiętajmy o tym, że przednie kąty mogą być poprawne tylko dla fabrycznej wysokości auta bo nie mają regulacji. |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
|
|
|
labas
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: A8 , A6
Pomógł: 10 razy Wiek: 59 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 610 Skąd: Pieniny
|
Wysłany: 2017-01-05, 16:30
|
|
|
Auto cały czas na Dynamic, nigdy nie zdarzyło się żebym miał opony starte z jednej strony.
Przód minimalnie szybciej się zużywa. |
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
|
|
|
|