Autor |
Wiadomość |
toshi.pm
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: automat
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 13 Lip 2010 Posty: 2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2010-07-13, 21:01 [D3 04 4.0TDI
] Wentylator chłodnicy - problem
|
|
|
Witam,
Nie będę ukrywał że zarejestrowałem się głównie dlatego że mam problem z samochodem, jednakże kilka razy korzystałem już pomocy tego forum w innych sprawach i zawsze było bardzo pomocne. Obecny problem jest bardzo nietypowy, tak bardzo że nie znalazłem podobnego na tym forum a to już czymś świadczy
Samochód którego problem dotyczy to Audi A8 4.0 TDI quattro z 2004 roku. Mianowicie wszystko jest niby ok, ale od pierwszej chwili, gdy tylko przekręcam kluczyk, nawet na pierwsze położenie włącza się wentylator chłodnicy. Działa tak zawsze, na zimnym silniku, na ciepłym, po prostu zawsze. Dodatkowo nie można włączyć ciepłego powietrza w nawiewach. Problem pojawił się po oddaniu samochodu do warsztatu na zrobienie skrzyni biegów. Wcześniej wszystko było ok, nie wiem zgłupiałem, przeczytałem setki for Polskich i anglojęzycznych i nigdzie nie mogę znaleźć rozwiązania, może tutaj ktoś spotkał się z czymś podobnym. Pozdrawiam
edit:
zapomniałem napisać że oczywiście żadnych błędów nie pokazuje na komputerze |
|
|
|
|
|
|
|
szeryfisch
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 1294 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2010-07-13, 22:05
|
|
|
Wylacz klime aby ustalic czy to nie klima go zalacza. |
_________________ Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia |
|
|
|
|
|
|
|
toshi.pm
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: automat
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 13 Lip 2010 Posty: 2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2010-07-14, 07:43
|
|
|
już kombinowałem w ten sposób i to raczej nie wygląda na winę klimy, ręce mi powoli opadają bo już nie wiem co to może być. |
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2010-07-15, 20:43
|
|
|
Który z wentylatorów załącza, jeden czy oba? Podłączałeś się VAGiem? Do wentylatora masz poprowadzone 4 przewody, dwa grubsze zasilające i dwa cieńsze - sygnałowe. Ból jest taki, że całe sterowanie siedzi w wentylatorze (płytka i nieco elektroniki). Być może jest tam zwarcie i kiedy podajesz zasilanie do wentylatora - zaczyna pracować. Czy jego obroty zmieniają się, czy też pracuje cały czas na jednakowych obrotach? Jednym ze sposobów sprawdzenia jest podłączenie w jego miejsce innego wentylatora. |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
|
|
|
Wąs
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 d3
Dołączył: 22 Wrz 2012 Posty: 4 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2012-09-22, 07:45
|
|
|
Witam serdzecznie nazywam się Łukasz i posiedam a8 d3 4.2 quattro w której mam nasępujący problem z wentylatorami a mianowicie samochód był po wypadku przodem wszystko z przodu uzbrajałem sam. wentylatory podłączyłem w odpowiednie miejsca, po przekręceniu zapłony startują dwa naraz na maxymalnych obrotach po wyłączeniu zapłony nic sie nie dzieje cały czas chodzą dopiero jak odepnę akumulator i podłącze go spowrotem to się zatrzymują wiązke sprzwdziłem, czujnik ciśnienia klimy jest, temperatury zewnętrznej też jest, klimatyzacja nabita, komp€ter nie wyświetla żadnych błędów z silnika i z klimatronika. Walcze z tym już 2 tygodnie i nie mogę sobie poradzić może ma ktoś jakiś pomysł??? |
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2012-09-23, 15:31
|
|
|
Wąsu, czy wstawiłeś dobre wentylatory tzn. z takimi samymi numerami? Z tego co wiem, to muszą być dokładnie takie same numery wentylatorów, i nie można ich zamieniać ze sobą miejscami, mimo że na pierwszy rzut okaz są jednakowe - są to dwa różne wentylatory (13 i 11 łopatek) a zarazem różne komputery (jeden główny drugi wspomagający). Sprawdź to. |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
|
|
|
Wąs
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 d3
Dołączył: 22 Wrz 2012 Posty: 4 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2012-09-24, 08:05
|
|
|
Dziś wybrałem sie do serwisu i sprzwdziłem po numerach nadwozia jake powinny być u mnie wiatraki i okazało sie ze mam dobre i terz w dobrych miejscach są zamontowane :-/ |
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2012-09-24, 20:39
|
|
|
Wąs napisał/a: | Dziś wybrałem sie do serwisu i sprzwdziłem po numerach nadwozia jake powinny być u mnie wiatraki i okazało sie ze mam dobre i terz w dobrych miejscach są zamontowane :-/ |
No to ja wymiękam. Co za konstrukcja! Sam walczyłem przez pewien czas z wentylatorem pomocniczym, ale teraz nie mam na to czasu, a zima idzie więc da się wytrzymać, tylko męczące są błędy z kompa. Teraz widzę, że wentylatory to jakaś przypadłość A8 D3. |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2012-09-26, 09:21
|
|
|
Kolegów z Warszawy zapraszam na naszego spota... poznamy się, wymienimy telefonami, a później jak będziecie chcieli to zajmę się Waszymi autami - wentylatory osobiście robiłem w swoim aucie więc temat jest mi w miarę znany... niestety ich wymiana to bardzo upierdliwe zajęcie bo trzeba demontować cały przód ale wszystko jest do zrobienia.
Telefon do mnie znajdziecie w moim ogłoszeniu. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
Wąs
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 d3
Dołączył: 22 Wrz 2012 Posty: 4 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2012-10-06, 12:42
|
|
|
Jutro zabieram się za wymiane wiatraków napisze jakie są efekty wymiany :mrgreen: |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2012-10-06, 13:23
|
|
|
Wąs napisał/a: | Jutro zabieram się za wymiane wiatraków napisze jakie są efekty wymiany :mrgreen: |
Zacznij od rana żeby Ci czasu wystarczyło :lol:
Musisz zdjąć cały przód włącznie z chłodnicami... zlać płyn chłodzący i rozebrać chłodnice... uważać na chłodnicę klimy aby nie rozszczelnić układu.
Wentylatory montuj tylko z identycznymi numerami - nawet jeżeli masz dwa z pozoru identyczne ale o innych numerach (mogą się różnić tylko literą na końcu) to nie montuj ich zamiennie... no chyba, że nie boisz się powtórnego rozbierania tego wszystkiego...
tym bardziej, że poprawną pracę całego układu najłatwiej sprawdzić dopiero na żywym organizmie czyli po złożeniu wszystkiego do kupy, uruchomieniu i zrobieniu jazdy testowej ;-) |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
Wąs
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 d3
Dołączył: 22 Wrz 2012 Posty: 4 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2012-10-08, 13:19
|
|
|
Witam ponownie i wsztstko sie wyjasniło uszkodzeniu uległy wentylatory po wymianie wszystko wróciło do normy. dla ułatwienia dodam ze wentylatory dla 4.2 quattro 2003r są oznaczone symbolami na końcu numerów G i H gdzie wentylator z literką G jet po stronie kierowcy a H po stronie pasarzera to dla tych co kupili rozbitka bez przodu i dochodzą wszystkiego po koleji tak jak ja :-D Dziekuje wszystkim za pomoc POZDRAWIAM |
|
|
|
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2012-10-08, 21:09
|
|
|
Wąs napisał/a: | Witam ponownie i wsztstko sie wyjasniło uszkodzeniu uległy wentylatory po wymianie wszystko wróciło do normy. dla ułatwienia dodam ze wentylatory dla 4.2 quattro 2003r są oznaczone symbolami na końcu numerów G i H gdzie wentylator z literką G jet po stronie kierowcy a H po stronie pasarzera to dla tych co kupili rozbitka bez przodu i dochodzą wszystkiego po koleji tak jak ja :-D Dziekuje wszystkim za pomoc POZDRAWIAM |
Tylko jak podejrzeć te oznaczenia, kiedy są wstawione (założone)? |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2012-10-09, 01:47
|
|
|
pebo napisał/a: | Tylko jak podejrzeć te oznaczenia, kiedy są wstawione (założone)? |
Trochę gimnastyki artystycznej z lusterkiem trzeba wykonać ale da się ponieważ plecy sterowników wentylatorów (tam gdzie są naklejki z opisami) są od strony silnika a nie chłodnic. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2012-10-13, 15:06
|
|
|
Hehe, chciałem cyknąć fotkę komórajką, ale za blisko obiektywu (nawet w trybie micro). Pozostaje Twoja metoda FOSS. |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
|